Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Edukacyjne dylematy

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-FF-EDD1 Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Edukacyjne dylematy
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Fakultatywne dla III r. pedagogiki o profilu praktycznym, 3-l stacjonarne I stopnia
Fakultatywne dla III r. pedagogiki, 3-l stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin, 90 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Janusz Gęsicki, Danuta Uryga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

esej problemowy, zawierający jasno sformułowaną tezę na temat wybranego aspektu funkcjonowania systemu oświaty, odnoszącą się do niej argumentację, przykłady (zjawisk edukacyjnych), wnioski.

Pełny opis:

System oświatowy to nie tylko prawnie uregulowana struktura umożliwiająca działania w szkołach i placówkach związane kształceniem, wychowaniem i opieką, ale również przestrzeń kreowania i realizacji strategicznych wizji, prowadzenia wielostronnych negocjacji politycznych i podejmowania trudnych decyzji. Wykład ukazuje wybrane aspekty funkcjonowania systemu oświaty, naświetlając je z perspektywy tych procesów.

Literatura:

Obowiązkowa:

- Piwowarski R., Edukacja z perspektywy lokalnej i międzynarodowej, Warszawa 2006.

- Zahorska M., Szkoła: między państwem, społeczeństwem a rynkiem, Warszawa 2002.

Uzupełniająca: Uzupełniająca:

- Gęsicki J., Koncepcje analizy uwarunkowań polityki edukacyjnej, w: J. Rutkowiak, D. Kubikowski, M. Nowak (red.), Edukacja, moralność, sfera publiczna, Lublin 2007.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA:

Wykład z elementami konwersatorium.

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (wykład): 15 godz.

Przygotowanie pracy pisemnej: 15 godz.

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.