Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Magisterska pracownia artystyczna - 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-6F-MP2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Magisterska pracownia artystyczna - 2
Jednostka: Instytut Edukacji Artystycznej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

1.Rozwijanie świadomości artystycznej i umiejętności doboru środków wyrazu, poprzez ćwiczenia związane z realizacją określonych zadań, projektów. (Martwa natura, praca z modelem, zajęcia w plenerze).

2. Zadania zbiorowe związane z dyskusją dydaktyczną i ukierunkowaniem wynikającym z treści ćwiczeń. (umiejętność warsztatowa a wyobraźnia)

3.Zadania precyzujące zakres tematów określających przyszły dyplom malarski.

Pełny opis:

Malarstwo, obok grafiki i rzeźby jako jedna z głównych dyscyplin sztuk plastycznych, wprowadzająca w obszary rozważań o sztuce, umiejętnym postrzeganiu i analizowaniu. Próba transmisji myśli i idei w przestrzeń obrazu.

Głównym celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wiedzą o malarstwie, jego bogactwem wynikającym z wielowiekowej tradycji. Program obejmuje też poszerzania wrażliwości plastycznej studentów oraz zapoznawanie ich z zasadniczymi różnicami w zakresie technik malarskich. W rezultacie studenci powinni potrafić twórczo przetransponować myśli, określić zakres własnych możliwości, rozszyfrować strukturę dzieła sztuki, poznać poszczególne etapy konstruowania obrazu - od szkicu do obrazu - określonego jako wynik całego procesu twórczego. Dzięki tym zajęciom proces dochodzenia do poszczególnych rozwiązań formalnych staje się wieloetapowym, różnorodnym doświadczeniem wynikającym z dostosowania warsztatu do płaszczyzny wrażliwości, emocji i chłodnej analizy kompozycji. Studenci podejmują próby twórczego wykorzystania napięć pomiędzy szkicem a dziełem finalnym.

Literatura:

1. „Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX wieku”, Marcin Giżycki

2. „Techniki wielkich mistrzów malarstwa”, Warszawa 1999

3. „ Patrząc” Józef Czapski

4. „Obrazy jak malowane” (2006)

5. „Estetyka kontra sztuka. Kompromitacja założeń estetycznych w konfrontacji ze sztuką nowoczesną”. (2007) Maria Anna Potocka

6. „Nowe zjawiska w sztuce polskiej po 2000” (2007)

7. „Dzieła Czasy Ludzie” Stanisław Rodziński

8. Wędrówka do źródeł Wiesław Juszczak

Efekty uczenia się:

Wiedza

1.Student posiada wiedzę o malarstwie i warsztacie artysty.

2.Student potrafi opisać zjawiska zachodzące w sztuce współczesnej.

3.Student posługuje się wiedzą dotyczącą technik powstawania dzieł sztuki.

4.Student potrafi scharakteryzować najważniejsze zagadnienia z zakresu sztuki współczesnej.

Umiejętności

1.Student zna proces dochodzenia do rozwiązań formalnych . Proces ten staje się wieloetapowym, różnorodnym doświadczeniem wynikającym z dostosowania warsztatu do płaszczyzny wrażliwości, emocji i chłodnej analizy kompozycji.

2.Student potrafi określić zakres własnych możliwości, rozszyfrować strukturę dzieła sztuki, poznać poszczególne etapy konstruowania obrazu - od szkicu do obrazu - określonego jako wynik całego procesu twórczego.

3. Studenci podejmują próby twórczego wykorzystania napięć pomiędzy szkicem a dziełem finalnym.

Metody i kryteria oceniania:

Rozwijanie świadomości artystycznej i umiejętności doboru środków wyrazu, poprzez ćwiczenia związane z realizacją określonych zadań, projektów..Zadania indywidualne, ćwiczenia na zadany temat, aktywujące własne metody kreacji.

Nakład pracy studenta.

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia- 35

Przygotowanie się do zajęć, lektury-40

Przygotowanie się do kolokwium- 10

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji-5

5. Inne formy - 5

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)