Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zespołami genetycznymi
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5S-WDG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zespołami genetycznymi |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
1.Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych, 2. Wspomaganie rozwoju dzieci z wybranymi zespołami genetycznymi, 3. Wczesna opieka logopedyczna dzieci w przypadku wybranych zespołów genetycznych, 3. Rola rodziaca w terapii dziecka, 4.Hospitacja zajęćw placówce klinicznej |
Literatura: |
1. Kaczan T., Śmigiel R. (red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi, Oficyna Wydawnicza .Impuls, Kraków; 2. Cieszyńska Rożek J., Sobolewski P., Grzesiak-Witek D. (red.), 2018, Zaburzenia mowy w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie, Wydawnictwo CZELEJ, Lublin; 3. Cytowska B., Winczura B., Stawarski A., (red.), 2008, Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju, Oficyna Wydawnicza .Impuls Kraków; 4. Cunningham C. ,1992, Dzieci z zespołem Downa. Poradnik dla rodziców, WSiP, Warszawa; 5. Borkowska M., 1997, Dziecko niepełnosprawne ruchowo, cz.II Usprawnianie ruchowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa; 6. Cytowska B., Winczura B., (red.), 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków; 7. Kaczmarek B.B., 2008, Wspomaganie rozwoju dzieci z zspołem Downa – teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków; 8. Michilewicz S., (red.), 2010, Dziecko z trudnościami w rozwoju, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków; 9. Lowe A., 1999, Każde dziecko może nauczyć się mówić, Media Rodzina, Poznań; 10. Twardowski A. (red.), 2005, Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń, Stowarzyszenie na rzecz Dzieci z Zaburzeniami Genetycznymi „GEN”, Poznań. |
Efekty uczenia się: |
PC2_KK_W01, PC2_KK_W04 Zna definicję, podział i etiologię zaburzeń rozwojowych PC2_KS_W05 Zna zasady diagnostyki dysmorfologicznej zaburzeń rozwojowych w zespołach genetycznych PC2_KK_W01, PC2_KK_W04, PC2_KK_W06 Zna etiologię, charakterystykę i rozwój dzieci z wybranymi zespołami genetycznymi PC2_KK_U02, PC2_KS_U03 Potrafi sformułować diagnozę funkcjonalną dzieci z zespołami genetycznymi PC2_KS_U02 Umie stworzyć plan wczesnej opieki logopedycznej w przypadku dzieci z omówionymi zespołami genetycznymi PC2_KK_K04, PC2_KS_K01, PC2_KS_K02 Jest wrażliwy na indywidualne potrzeby pacjenta z zespołami genetycznymi |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.