Współczesne koncepcje pedagogiki specjalnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5F-WKC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Współczesne koncepcje pedagogiki specjalnej |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
1. WIEDZA Po zakończeniu przedmiotu student: PC2_KK_W01 Ma uporządkowaną pogłębioną wiedzę o specyficeprzedmiotowej i metodologicznej nauk humanistycznych i społecznych, którą jest w stanie twórczo rozwijać w kontekście zagadnień pedagogiki specjalnej PC2_KK_W02 Posiada usystematyzowany zasób terminologiczny z zakresu pedagogiki specjalnej rozszerzony o terminy stosowane w naukach humanistycznych i społecznych. PC2_KK_W08 Ma pogłębioną wiedzę na temat zasad i normetycznych w rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji 2. UMIEJĘTNOŚCI Po zakończeniu przedmiotu student: PC2_KK_U02 Posiada umiejętność spójnego, precyzyjnego i rozbudowanego wypowiadania się w mowie i piśmie, oraz formułowania konstruktywnych uzasadnień natematy dotyczące różnych zagadnień z pedagogiki specjalnej, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne zdorobku pedagogiki specjalnej, jak i innych nauk humanistycznych i społecznych PC2_KK_U04 Potrafi rozpoznawać ważną empirycznie przestrzeń badawczą z zakresu pedagogiki specjalnej, ustalać założenia koncepcyjne badań, prowadzić badania,analizować i interpretować wyniki, forować wnioski oraz dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny pedagogiki specjalnej PC2_KK_U05 Potrafi planować i kierować własnym rozwojem, a także inspirować innych do działań na rzecz uczenia się przez całe życie 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Po zakończeniu przedmiotu student: PC2_KK_K01 Potrafi ocenić poziom swojej wiedzy i umiejętności i określić potrzeby w zakresie rozwoju osobistego i zawodowego PC2_KK_K02 Docenia znaczenie ciągłego poszerzania wiedzy iumiejętności zakresu pedagogiki specjalnej w powiązaniu z naukami humanistycznymi,społecznymi i medycznymi oraz budowania warsztatu pracy pedagoga specjalnego PC2_KK_K03 Docenia bogatą tradycję oraz dorobek pedagogiki specjalnej oraz utożsamia się z jej wartościami, celami i zadaniami |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.