Autorstwo życia a niepełnosprawność
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-5F-AZN |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Autorstwo życia a niepełnosprawność |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC2_KK_W02 Ma usystematyzowany zasób terminologiczny obejmujący pojęcia: niepełnosprawność, dysfunkcje adaptacji społecznej, zasoby osobowe i społeczne człowieka, trajektoria niepełnosprawności, zadania rozwojowe, koherencja, wsparcie PC2_KK_W05 Zna teorie psychologii humanistycznej i psychologii pozytywnej. Potrafi wskazać podstawowe założenia poznanych teorii oraz ich implikacje w projektowaniu rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji PC2_KK_W05 Wymienia filozoficzne, psychologiczne i społeczne koncepcje człowieka i ich odniesienia do teoretycznych podstaw rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji PC2_KK_W04 Ma poszerzoną wiedzę o uczestnikach rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji oraz o metodach diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług PC2_KK_W05 Zna teksty źródłowe teoretyczne oraz wyniki przykładowych badań dotyczących procesu rehabilitacji, edukacji, terapii i resocjalizacji oraz podmiotowych i społecznych zasobów osób z niepełnosprawnością oraz umie je zaprezentować Umiejętności PC2_KK_U03 Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia proble-mów rehabilitacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych, resocjalizacyjnych PC2_KK_U03 Wyjaśnia założenia psychologii humanistycznej i psychologii pozytywnej w kontekście życia osób z grup mniejszościowych, wykluczonych PC2_KK_U04 Uzasadnia stosowanie paradygmatu jakościowego i założeń fenomenologicznych w badaniach nad zasobami osobistymi niepełnosprawnych PC2_KK_U02 Wyjaśnia, analizuje i interpretuje trajektorie niepełnosprawności na podstawie indywidualnych przypadków Kompetencje społeczne PC2_KK_K03 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami pedagogiki specjalnej PC2_KK_K03 Przejawia wrażliwość na sytuację i problemy życiowe osób z niepełnosprawnością PC2_KK_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za rozwój osób potrzebujących wsparcia oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.