Warsztaty dziennikarskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-WAD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty dziennikarskie |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE2_W08 - Ma rozszerzoną wiedzą o funkcjonowaniu współczesnych mediów informacyjnych, a także o społecznym wymiarze roli zawodowej dziennikarza. PE2_W16 - Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w zawodzie dziennikarza oraz osób współpracujących z mediami (także prowadzących serwisy informacyjne, czy własne strony internetowe szkół, instytucji, firm i innych organizacji). PE2_W19 - Ma uszczegółowioną wiedzą na temat zasad budowania rzetelnej informacji dziennikarskiej oraz sposobów narracji, rozumie różnicę między faktem a opinią. PE2_W20 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą aspektów psychologicznych i społeczno-kulturowych tworzenia komunikatów medialnych. UMIEJĘTNOŚCI PE2_U01 - Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat działalności mediów, ludzi mediów oraz form wypowiedzi dziennikarskich. PE2_U04 - Posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem wiedzy praktycznej na temat pracy dziennikarskiej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE2_K05 - Jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w procesie tworzenia materiałów dziennikarskich, dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne z tym związane. PE2_K06 - W trakcie realizacji zadań dziennikarskich, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać. PE2_K08 - W procesie realizacji zadań dziennikarskich ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania |
|
Pełny opis: |
Tematyka zajęć Język mówiony i pisany, potoczny i oficjalny a media Specyfika wypowiedzi prasowej, radiowej i telewizyjnej Informacja jako podstawowy gatunek dziennikarski Artykuł publicystyczny, esej, felieton Komentator i komentowanie a komentarz Jak rozmawiać i robić wywiad? Fotografia jako informacja |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa Wolny-Zmorzyński K. Gatunki dziennikarskie - teoria, praktyka, język, Warszawa 2009. Literatura uzupełniająca Kapuściński R., To nie jest zawód dla cyników, Warszawa 2013. Warecki W., Co wpływa na dziennikarzy i na co mają wpływ dziennikarze? Warszawa 2006. Literatura zalecana |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 Przygotowanie referatu, eseju 20 Inne formy 15 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie czyli co czwartek o godzinie 11.40 na profilu dr Marek Siwicki i kanale warsztaty dziennikarskie i filmowe. Tam też zamieszczone też będą wszelkie materiały kierowane do uczestników zajęć -także prezentacje ale i pliki PDF artykułów, książek czy tekstów do zapoznania się czy stanowiących podstawę przygotowania się do zajęć, także prac będących podstawą uzyskania oceny. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra to jedna prace pisemna, bardzo dobra – dwie prace pisemne. Poniżej kod kanału oraz link do grupy na Microsoft TEAMS 3u6v0ua https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4cc5b88510c3473b814b3cdbb37b5424%40thread.tacv2/conversations?groupId=5fb312aa-ccef-4be2-a23b-de8c08700f22&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.