Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztaty dziennikarskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4S-WAD
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty dziennikarskie
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE2_W08

- Ma rozszerzoną wiedzą o funkcjonowaniu współczesnych mediów informacyjnych, a także o społecznym wymiarze roli zawodowej dziennikarza.

PE2_W16

- Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych oraz etyki zawodowej w zawodzie dziennikarza oraz osób współpracujących z mediami (także prowadzących serwisy informacyjne, czy własne strony internetowe szkół, instytucji, firm i innych organizacji).

PE2_W19

- Ma uszczegółowioną wiedzą na temat zasad budowania rzetelnej informacji dziennikarskiej oraz sposobów narracji, rozumie różnicę między faktem a opinią.

PE2_W20

- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą aspektów psychologicznych i społeczno-kulturowych tworzenia komunikatów medialnych.

UMIEJĘTNOŚCI

PE2_U01

- Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat działalności mediów, ludzi mediów oraz form wypowiedzi dziennikarskich.

PE2_U04

- Posiada umiejętność konstruowania rozbudowanych, ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące różnych zagadnień pedagogicznych, z wykorzystaniem wiedzy praktycznej na temat pracy dziennikarskiej.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE2_K05

- Jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób etyczny w procesie tworzenia materiałów dziennikarskich, dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne z tym związane.

PE2_K06

- W trakcie realizacji zadań dziennikarskich, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać.

PE2_K08

- W procesie realizacji zadań dziennikarskich ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju, Europy, rozumiejąc i szanując różnorodność tworzących go tradycji.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Siwicki
Prowadzący grup: Marek Siwicki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć

OCENA

Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania

Pełny opis:

Tematyka zajęć

Język mówiony i pisany, potoczny i oficjalny a media

Specyfika wypowiedzi prasowej, radiowej i telewizyjnej

Informacja jako podstawowy gatunek dziennikarski

Artykuł publicystyczny, esej, felieton

Komentator i komentowanie a komentarz

Jak rozmawiać i robić wywiad?

Fotografia jako informacja

Literatura:

Literatura obowiązkowa

Wolny-Zmorzyński K. Gatunki dziennikarskie - teoria, praktyka, język, Warszawa 2009.

Literatura uzupełniająca

Kapuściński R., To nie jest zawód dla cyników, Warszawa 2013.

Warecki W., Co wpływa na dziennikarzy i na co mają wpływ dziennikarze? Warszawa 2006.

Literatura zalecana

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA

- wykład aktywizujący,

- dyskusja dydaktyczna,

- praca w zespołach

- analiza przypadków

NAKŁAD PRACY STUDENTA

FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe, ćwiczenia 15

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie referatu, eseju 20

Inne formy 15

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie czyli co czwartek o godzinie 11.40 na profilu dr Marek Siwicki i kanale warsztaty dziennikarskie i filmowe. Tam też zamieszczone też będą wszelkie materiały kierowane do uczestników zajęć -także prezentacje ale i pliki PDF artykułów, książek czy tekstów do zapoznania się czy stanowiących podstawę przygotowania się do zajęć, także prac będących podstawą uzyskania oceny. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Ocena dobra to jedna prace pisemna, bardzo dobra – dwie prace pisemne.

Poniżej kod kanału oraz link do grupy na Microsoft TEAMS

3u6v0ua

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a4cc5b88510c3473b814b3cdbb37b5424%40thread.tacv2/conversations?groupId=5fb312aa-ccef-4be2-a23b-de8c08700f22&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)