Pedagogika pracy - 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-PP2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Pedagogika pracy - 2 |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
c.d. przedmiotu Pedagogika pracy - 1 (10-4S-PP1) |
Efekty uczenia się: |
1. WIEDZA Po zakończeniu przedmiotu student: PE2_W08 ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur społecznych i instytucjach życia społecznego ze szczególnym uwzględnieniem działalności zawodowej oraz zachodzących między nimi relacjach istotnych z punktu widzenia procesów edukacyjnych i procesu pracy PE2_W18 ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie pedagogiki pracy PE2_W20 ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego i organizacyjnego działalności pedagogicznej pedagoga pracy na danym etapie edukacji, uwzględniającym problematykę i zakres tematyczny pedagogiki pracy 2. UMIEJĘTNOŚCI Po zakończeniu przedmiotu student: PE2_U01 posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat zjawisk społecznych zachodzących w procesie pracy, przy użyciu różnych źródeł oraz interpretowania ich z punktu widzenia problemów edukacyjnych PE2_U03 potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami w zakresie pedagogiki, jak i z odbiorcami spoza grona specjalistów, korzystając z nowoczesnych rozwiązań technologicznych PE2_U04 analizuje w formie pisemnej i ustnej zagadnienia obejmujące obszary pedagogiki pracy, na podstawie źródeł literaturowych oraz doświadczeń indywidualnych, formułuje oceny i uzasadnienia na tematy dotyczące różnych zagadnień relacji wychowanie-praca-pracownik z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych dyscyplin związanych z pedagogiką pracy PE2_U07 ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych zachodzących w procesie pracy oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań PE2_U10 potrafi wybrać i zastosować właściwy dla działalności pedagogicznej zachodzącej w procesie przygotowania do pracy i/lub w procesie pracy sposób postępowania, potrafi dobierać środki i metody pracy w celu efektywnego wykonania pojawiających się zadań zawodowych 3. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Po zakończeniu przedmiotu student: PE2_K01 ma pogłębioną świadomość poziom u swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego PE2_K02 jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie pedagogiki pracy; angażuje się we współpracę PE2_K03 docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla rozwoju jednostki i prawidłowych więzi w środowiskach społecznych, ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu studiowanej dyscypliny naukowej i budowania warsztatu pracy pedagoga pracy PE2_K05 jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych PE2_K06 odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.