Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-MZR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka zajęć z zakresu edukacji przyrodniczej |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zaliczenie końcowe na podstawie: 1. Kolokwium: opracowanie projektu pracowni przyrodniczej dla uczniów wczesnej edukacji data 2 kwietnia. 2. Przygotowanie scenariusza zajęć laboratoryjnych wg. z wybranych tematów z podstawy programowej: Edukacja przyrodnicza. 3. Przeprowadzenie tych zajęć dla grupy za pomocą aplikacji Teams. Zaliczenie - ocena średnia za: projekt pracowni przyrodniczej i przeprowadzenie laboratorium. |
Pełny opis: |
Analiza treści Podstawy Programowej w zakresie edukacji przyrodniczej Operacjonalizacja celów kształcenia Podstawowe metody edukacyjne Metodyka prowadzenia zajęć terenowych Przygotowanie projektu edukacyjnego. „Opracowanie projektu urządzenia Sali przyrodniczej dla uczniów wczesnej edukacji” (kolokwium w połowie semestru prezentacja projektów- 2osoby 4-5 slajdów) Zastosowanie zasad nauczania w poszczególnych strategiach nauczania. Metody i środki dydaktyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Ocenianie i ewaluacja. |
Literatura: |
A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, Wyd. APS, Warszawa 2015 A. Witkowska Tomaszewska, Edukacja dla zrównoważonego rozwoju w perspektywie wyzwań społeczeństwa, Wyd. APS, Warszawa2016 A. Batorczak (red.) Rozwój zrównoważony na co dzień, Visegrad Fund, Warszawa 2017 S. Elbanowska-Ciemuchowska, Doświadczenia małego odkrywcy, Wyd. Juka Warszawa, 2011 Adel Faber,E. Mazlish, Jak mówić żeby dzieci się uczyły, Media Rodzina, Poznań, 2006 J. Kasperkowiak, Taka piękna jest przyroda, Wyd. Skrzat, Kraków 2010 A. Korwin-Szymanowska,E. Lewandowska, L. Tuszyńska, Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli w perspektywie praktycznej, Wyd. APS, Warszawa 2015 T. Parczewska, Edukacja ekologiczna w przedszkolu, Lublin, 2009 K. Żuchełkowska, Edukacja przyrodnicza w przedszkolu, Bydgoszcz, 2015 |
Efekty uczenia się: |
PE2_W19 ma szczegółową wiedzę dotyczacą prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie wczesnej edukacji |
Metody i kryteria oceniania: |
nakład pracy studenta – 55 godz , - 2 punkty ECTS • Część zajęć w postaci ćwiczeń przeprowadzone stacjonarnie. Wykład w postaci prezentacji z komentarzami przesłanej przez prowadzącego. Praca samodzielna nad przydzielonymi projektami kontakt: poczta elektroniczna USOS oraz aplikacje Times - czat, wideospotkania) , Aplikacja Forms – rozwiązanie testu. Komunikacja z wykładowcą w czasie dyżuru (poczta elektroniczna, Skype, Teams • Zdalna praca zespołowa nad podanymi zagadnieniami. Studenci prezentują swoje projekty za pomocą aplikacji Teams. Konsultacje indywidualne w postaci korespondencji mailowej w wyznaczonych terminach dyżurów” |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.