Media w spektaklu teatralnym
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-MTE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media w spektaklu teatralnym |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE2_W07 - Ma pogłębioną wiedzę o wykorzystaniu mediów w spektaklu teatralnym. PE2_W20 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą kontekstu psychologicznego, społecznego, kulturowego wykorzystania mediów w spektaklu teatralnym. UMIEJĘTNOŚCI PE2_U03 - Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych, wykorzystując je w procesie tworzenia spektaklu teatralnego. PE2_U05 - Posiada pogłębione umiejętności prezentowania własnych pomysłów dotyczących zastosowania mediów w realizacji spektaklu teatralnego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE2_K02 - Jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych i osobistych; wykazuje aktywność. PE2_K02 - podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie zastosowania mediów w realizacji spektaklu teatralnego. PE2_K05 - Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT LAB
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Marek Siwicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć |
|
Pełny opis: |
TEMATYKA ZAJĘĆ Jaki jest wizerunek dziennikarza w spektaklu teatralnym? Najczęściej to człowiek z złych intencjach. Ale czy na pewno. Czy to trafny obraz przedstawiciela tego środowiska? Jeśli to błąd, to może on wynikać z braku dostatecznej wiedzy o ludziach mediów wśród twórców z teatru. Wiedza o mediach oraz możliwości ich wykorzystania w działalności teatru – tej organizacyjnej i promocyjnej ale i twórczej podczas inscenizacji teatralnej, to podstawowe zadania przedmiotu, realizowanego w formie wykładu inspirującego do rozważań oraz narracji wskazującej kierunki do pogłębiania wiedzy o mediach i ich możliwie jak najbardziej pożytecznej obecności w teatrze. 1. Teatr „polityczny” oraz siła propagandy i interpretacji w mediach i teatrze. 2. Interpretacja tekstu i przekazu. Relacje polityków i dziennikarzy a efekt „sceniczny”. 3. Komunikacją medialna jej oblicza i praktyczne znaczenie dla twórcy 4. Podstawowe media oraz ich miejsce w teatrze 5. Oblicza zawodowych (i prywatnych) kontaktów ludzi mediów i teatru 6. Przekaz medialny jako źródło wiedzy dla autorów tekstów - wartości i zagrożenia 7. Reportaż i jego rodzaje jako inspiracja do działalności twórczej w teatrze 8. Dziennikarz i aktor. Pasjonaci obu zawodów często zdani na siebie? 9. Nowoczesne środki audiowizualne i nowoczesne media w spektaklu. Czy tylko blichtr i pusta forma? |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa T. Goban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2004. M. Hopfinger (red) Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku, Warszawa 2002. T. Mościcki, Teatry Warszawy 1939. Kronika. Bellona .warszawa 2009. A. Skworz, A. Niziołek, Biblia dziennikarstwa, Znak, Kraków 2010. J. Pleszczyński, Etyka dziennikarska i dziennikarstwa. Ddifin, Warszawa 2015. M. Szczygieł (red), Antologia reportażu (t. I, II, III), Wydawnictwo Czarne, Wołowiec 2014 (t. I i II) i 2015 (t.III). Literatura uzupełniająca M. Wańkowicz, Karafka La Fontaine’a; Prosto od krowy (wydania dowolne). Literatura, portale i programy TV proponowane: Miesięcznik Press; Portal: wirtualnemedia.pl; Tygodnik Kulturalny i Hala Odlotów (TVP Kultura), Portal: ninateka.pl |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe ( ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, lektury: 20 godz. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 15 godz Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.