Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Metodyka kształcenia na odległość

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-4S-MKO
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Metodyka kształcenia na odległość
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE2_W18

- Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie metodyki kształcenia na odległość.

PE2_W21

- Ma uszczegółowioną wiedzę na temat zastosowania nauczania zdalnego w procesie wspierania pedagogicznego na różnych poziomach edukacji.

UMIEJĘTNOŚCI

PE2_U01

- Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat edukacji zdalnej oraz metodyki jej nauczania przy użyciu różnych źródeł.

PE2_U02

- Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do projektowania praktycznych działań w zakresie kształcenia na odległość.

PE2_U03

- Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych z innymi uczestnikami systemów kształcenia na odległość.

PE2_U13

- Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne związane z nauczaniem na odległość.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE2_K01

- Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie stosowania technik i narzędzi kształcenia na odległość.

PE2_K07

- Jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem z wykorzystaniem platform edukacyjnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-16
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sylwia Galanciak
Prowadzący grup: Katarzyna Bocheńska-Włostowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest kształtowanie świadomych postaw studentów związanych z nowym miejscem i znaczeniem metodyki wykorzystania mediów w edukacji, pożądanych wartości osobowych i racjonalnych postaw nauczyciela i pedagoga związanych mediami w edukacji oraz pogłębiania wiedzy dotyczącej podstaw teoretycznych metodyki nauczania na odległość.

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Ogólne założenia kształcenia na odległość

2. Cele i treści metodyki wykorzystania mediów w edukacji

3. Metody i formy prowadzenia zajęć dydaktycznych

4 Koncepcja kształcenia wielostronnego i multimedialnego

5. Proces dydaktyczny i zasady nauczania

6. Metodyka przygotowania zajęć dydaktycznych

7. Metodyka prowadzenia zajęć dydaktycznych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA

1 Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002.

2. Dylak S, Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Poznań 1995.

3. Juszczyk S., Podstawy dydaktyki dla pedagogów, Kraków 1999

4. Kruszewski K., Sztuka nauczania, (t.1) K. Konarzewski K., (t.2) Warszawa 1992.

5. Łaszczyk Komputer w kształceniu specjalnej, Warszawa 1998.

6. Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA

7. Nowakowski Z., Dydaktyka informatyki w praktyce, MIKOM, Warszawa 2003.

8. Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1996.

9. Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 21012.

10. Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe: 15 h

Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10h

Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 10h

Przygotowanie: 10h

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)