Metodyka kształcenia na odległość
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4S-MKO |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka kształcenia na odległość |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE2_W18 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą koncepcji teoretycznych w zakresie metodyki kształcenia na odległość. PE2_W21 - Ma uszczegółowioną wiedzę na temat zastosowania nauczania zdalnego w procesie wspierania pedagogicznego na różnych poziomach edukacji. UMIEJĘTNOŚCI PE2_U01 - Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji na temat edukacji zdalnej oraz metodyki jej nauczania przy użyciu różnych źródeł. PE2_U02 - Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki do projektowania praktycznych działań w zakresie kształcenia na odległość. PE2_U03 - Potrafi sprawnie porozumiewać się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych z innymi uczestnikami systemów kształcenia na odległość. PE2_U13 - Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne związane z nauczaniem na odległość. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE2_K01 - Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie stosowania technik i narzędzi kształcenia na odległość. PE2_K07 - Jest wrażliwy na problemy edukacyjne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem z wykorzystaniem platform edukacyjnych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Sylwia Galanciak | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Bocheńska-Włostowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest kształtowanie świadomych postaw studentów związanych z nowym miejscem i znaczeniem metodyki wykorzystania mediów w edukacji, pożądanych wartości osobowych i racjonalnych postaw nauczyciela i pedagoga związanych mediami w edukacji oraz pogłębiania wiedzy dotyczącej podstaw teoretycznych metodyki nauczania na odległość. |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Ogólne założenia kształcenia na odległość 2. Cele i treści metodyki wykorzystania mediów w edukacji 3. Metody i formy prowadzenia zajęć dydaktycznych 4 Koncepcja kształcenia wielostronnego i multimedialnego 5. Proces dydaktyczny i zasady nauczania 6. Metodyka przygotowania zajęć dydaktycznych 7. Metodyka prowadzenia zajęć dydaktycznych |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1 Bednarek J., Media w nauczaniu, Warszawa 2002. 2. Dylak S, Wizualizacja w kształceniu nauczycieli, Poznań 1995. 3. Juszczyk S., Podstawy dydaktyki dla pedagogów, Kraków 1999 4. Kruszewski K., Sztuka nauczania, (t.1) K. Konarzewski K., (t.2) Warszawa 1992. 5. Łaszczyk Komputer w kształceniu specjalnej, Warszawa 1998. 6. Morbitzer J., Musiał E., (red.) Człowiek – Media – Edukacja, Wyd. Uniwersytetu Pedagogicznego im. KEN, Kraków 2012 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 7. Nowakowski Z., Dydaktyka informatyki w praktyce, MIKOM, Warszawa 2003. 8. Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Toruń 1996. 9. Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 21012. 10. Siemińska-Łosko A., Internet w przygotowaniu nauczycieli do stosowania technologii informacyjnej, Wyd. Adam Marszałek 2006 |
|
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe: 15 h Przygotowanie się do zajęć, lektury: 10h Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę: 10h Przygotowanie: 10h Sumaryczna liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.