Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-4P-PEW1a | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencko-pedagogiczna w przedszkolu | ||
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. PE, spec. naucz.: pedagogika wczesnoszkolna, (2-l) niestacj. II st. Obowiązkowe dla I r. PE, spec. naucz.: pedagogika wczesnoszkolna, (2-l) stacj. II st. |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
||
Efekty uczenia się: |
PE2_W07 ma pogłębioną wiedze o rodzajach więzi społecznych nawiązywanych przez uczestników procesu wczesnej edukacji oraz czynnikami wpływających na ich kształtowanie się PE2_W15 Ma pogłębioną wiedzę o nauczycielach i nauczycielach - specjalistach, jako realizatorach działalności edukacyjnej, wychowawczej, opiekuńczej, kulturalnej, pomocowej i terapeutycznej PE2_U07 Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji edukacyjnych z obszaru trudności dzieci w opanowywaniu umiejętności szkolnych PE2_U08 Potrafi dokonać poprawnej analizy teoretycznej obserwowanych i podejmowanych działań praktycznych w pracy z dziećmi na etapie wczesnej edukacji PE2_U09 Potrafi zaproponować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych dotyczących dzieci z trudnościami w uczeniu się, a także przewidywać skutki zaproponowanych działań PE2_U10 Potrafi wybrać i zastosować zindywidualizowany sposób postępowania wobec danego dziecka z trudnościami w uczeniu się, dobrać odpowiednie do jego potrzeb i możliwości metody pracy PE2_U11 Potrafi samorzutnie podejmować działania w celu własnego rozwoju, a także wspierać uczestników procesu edukacyjno - wychowawczego w zdobywaniu przez nich wiedzy i rozwijaniu samodzielności w procesie uczenia się PE2_U12 Potrafi skutecznie współpracować w zespole przyjmując wspólne cele działania, zarówno kierować praca zespołu, jak i pełnić rolę jego odpowiedzialnego i aktywnego członka PE2_K01 Ma gruntowną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności z zakresu wczesnej edukacji dzieci z trudnościami w uczeniu się i rozumie ciągła potrzebę doskonalenia się PE2_K04 Utożsamia się z wartościami, celami i zadaniami realizowanymi w czasie praktyk asystencko - pedagogicznych, odznacza się rozwagą i dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań wynikających z programu praktyk i bieżących zadań praktykanta PE2_K05 Jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej w czasie realizacji praktyk asystencko - pedagogicznych; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; poszukuje optymalnych rozwiązań i możliwości korygowania nieprawidłowych działań pedagogicznych PE2_K06 Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym z trudnościami w uczeniu się, za podejmowane decyzje, działania i ich skutki, odznacza się odpowiedzialnością wobec ludzi, dla których dobra stara się działać i odznacza się taką postawą |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 40 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Pawlak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Pawlak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie | |
Uwagi: |
w okresie edukacji zdlanej - przesyłanie dokumentacji poprzez Microsoft Forms, link w mailu na adresie poczty APS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.