Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Prawa nieletnich w procesie wychowania i resocjalizacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-PNP Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Prawa nieletnich w procesie wychowania i resocjalizacji
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Obowiązkowe dla II r. PC, spec.: profilaktyka społeczna z resocjalizacją, (3-l) stacjonarne I st.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty kształcenia:

Wiedza

PC1_KK_W15 PC1_KS_W03 Zna uporządkowaną, rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu źródeł i teoretycznych podstaw praw człowieka i praw dziecka, praw nieletnich.

PC1_KS_W03 PC1_KK_W07 Zna pogłębiona i poszerzona wiedzę o prawnych i społecznych uwarunkowaniach funkcjonowania instytucji związanych z przestrzeganiem praw dziecka i praw nieletnich.

Umiejętności

PC1_KS_U04 Potrafi dokonać diagnozy formalnego łamania praw nieletniego w wychowaniu i resocjalizacji.

PC1_KS_U01 Posiada umiejętność wykorzystania i integrowania wiedzy teoretycznej z zakresu przestrzegania praw dziecka i nieletniego w celu analizy złożonych problemów pedagogiczno- formalnoprawnych.

PC1_KS_U06 Szanuje reguły, wartości, cele będące podstawą stanowienia i przestrzegania praw dzieci i nieletnich.

Kompetencje społeczne

PC1_KS_K01 Potrafi sprawnie porozumiewać się ze specjalistami w zakresie praw człowieka, dziecka, nieletniego.

PC_KS_K02 Jest wrażliwy na problemy z obszaru sposobu traktowania dzieci nieletnich i gotowy na komunikowanie się i współprace z organami działającymi wobec nieletnich a także powołanymi do kontroli przestrzegania praw dzieci i nieletnich.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Kolokwium pisemne końcowe - test jednokrotnego wyboru

2. Ocena ustnej wypowiedzi studenta podczas zajęć

3. Obserwacja aktywności studentów podczas ćwiczeń (przygotowanie do zajęć)

4. Ocena pracy studentów w grupach podczas zajęć.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie w problematykę zajęć: geneza i rozwój opieki nad osobami nieprzystosowanymi społecznie

Okresy w rozwoju opieki nad osobami nieprzystosowanymi społecznie

Zemsta i odwet- do końca XVI wieku

Pierwsze zakłady i instytucje wychowawczo-poprawcze- XVI-XIX wiek

2. Reorganizacja opieki zakładowej- druga połowa XIX wieku- wybuch I wojny światowej

Dynamiczny rozwój teorii i praktyki opiekuńczo-wychowawczej nad osobami nieprzystosowanymi- okres międzywojenny

Przewaga form zapobiegawczych nad penitencjarnymi- od zakończenia II wojny

3. Prawa człowieka - Międzynarodowe gwarancje praw i wolności człowieka: rys historyczny. Co to są prawa i wolności człowieka? Definicja i podział praw człowieka Podstawowe pojęcia: godność, równość, wolność, granice władzy.

4. Podstawowe międzynarodowe dokumenty o prawach człowieka Międzynarodowe i krajowe instytucje ochrony praw człowieka Prawa człowieka, prawa dziecka, prawa nieletnich – analiza porównawcza

5. Postępowanie w sprawach dzieci i nieletnich w świetle regulacji międzynarodowych

Krótka historia krzywdzenia dzieci.

Międzynarodowe standardy praw dziecka

6. Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich a prawa nieletnich

7. Prawa dziecka w rodzinie - prawo do tożsamości, adopcja i rodziny zastępcze, prawo do wyrażania własnej woli i podejmowania decyzji, prawo do życia bez przemocy, prawo do uzyskania informacji, prawo do odpowiedniego standardu życia.

8. Prawo do uznania i zachowania tożsamości narodowej, prawo do swobody myśli oraz przekonań światopoglądowych i religijnych, Prawa dziecka – pacjenta Prawa dzieci niepełnosprawnych. Dziecko przed organami wymiaru sprawiedliwości

9. Prawa dziecka w szkole - Prawa ucznia określone w Konwencji o prawach dziecka, prawa ucznia w polskim systemie prawnym prawo do edukacji, prawo do wyrażania swojej opinii, prawo do swobody wypowiedzi i informacji, zakaz naruszania godności ucznia przez przyjęte w szkole reguły dyscypliny, prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu, prawo do życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym, prawo do wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową, prawo do uznania i zachowania tożsamości narodowej, prawo do swobody myśli oraz przekonań światopoglądowych i religijnych,

10. Dziecko przed organami wymiaru sprawiedliwości

11. Wskazania Narodów Zjednoczonych dot. Zapobiegania Przestępczości Nieletnich (tzw. Wskazania Rijadzkie) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/112 z dnia 14.12.1990 r

12. Wzorcowe Reguły Minimalne dotyczące Wymiaru Sprawiedliwości wobec Nieletnich (tzw. Reguły Pekińskie) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 40/33 z dnia 29.11.1985 r.;

13. Reguły Minimalne dotyczące Traktowania Nieletnich Pozbawionych Wolności (Reguły JDL) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/113 z dnia 14.12.1990 r.

14. Prawa dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej

15. Prawa nieletnich objętych resocjalizacją otwartą

Prawa nieletnich w zakładach poprawczych

Prawa nieletnich a readaptacja społeczna

Stan przestrzegania praw nieletnich w Polsce

Literatura:

- Bińczycka J. /red/ Prawa dziecka. deklaracje i rzeczywistość, Warszawa 1993.

- Europejska Konwencja o Zapobieganiu Torturom oraz Nieludzkiemu lub Poniżającemu Traktowaniu lub Karaniu (Strasburg 26 XI 1987) (Dz.U. z dnia 6 maja 1995r)

- Europejskie Reguły Więzienne (Rada Europy 1987)

- Kalinowski M. Resocjalizacja nieletnich w państwach europejskich i pozaeuropejskich, APS, Warszawa 2005, postępowanie z nieletnimi w oparciu i przepisy prawa międzynarodowego (str. 150-168);międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia (str. 171-192)

- Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej uchwalona dnia 2 kwietnia 1997r, rozdz. I, II, III

- Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (Rada Europy 1950)

- Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności- Rada Europy 4 XI 1950r.

- Konwencja o Prawach Dziecka (Dz. U. z 1991r Nr 16 poz. 71)

- Konwencja o prawach Dziecka (Dz. U. z 23 grudnia 1991 r. Nr 120, poz. 526)

- Konwencja o prawach Dziecka. Wybrane zagadnienia prawne i socjalne, Polski Komitet UNICEF 1994.

- Machel H., Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej, UG, Gdańsk 1994, rozdz. 1, 2, 3

- Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych (ONZ 1966)

- Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych- Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych 16 XII 1966r

- Prawa człowieka. Dokumenty międzynarodowe, Wyd. COMER Toruń 1993 r

- Prawo do nauki. Raport z monitoringu, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa 2002.

- Reguły Minimum Postępowania z Więźniami (ONZ 1955)

- Smyczyński T. /red/, Konwencja o prawach dziecka. Analiza i wykładnia, Poznań 1999.

- Stańdo- Kawecka B., Prawne podstawy resocjalizacji, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE, Kraków 2000, rozdz. 4.

- Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich (z późniejszymi nowelizacjami)

- Wskazania Narodów Zjednoczonych dot. Zapobiegania Przestępczości Nieletnich, Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/ 112 (w) „Archiwum Kryminologii” Tom XIX, 1993

- Wzorcowe Reguły Minimum Narodów Zjednoczonych dot. Wymiaru Sprawiedliwości Wobec Nieletnich, Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 40/ 33 (w) jw.

- Zmarzlik J., Piwnik E., Dziecko pod parasolem prawa, Warszawa 1999.

Uwagi:

Metody kształcenia:

wykład, dyskusja, metody aktywizujące, pokaz

liczba godzin kontaktowych 30

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć 15

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu 15

sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 60

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Kolokwium pisemne końcowe - test jednokrotnego wyboru

2. Ocena ustnej wypowiedzi studenta podczas zajęć

3. Obserwacja aktywności studentów podczas ćwiczeń (przygotowanie do zajęć)

4. Ocena pracy studentów w grupach podczas zajęć.

Pełny opis:

1. Wprowadzenie w problematykę zajęć: geneza i rozwój opieki nad osobami nieprzystosowanymi społecznie

Okresy w rozwoju opieki nad osobami nieprzystosowanymi społecznie

Zemsta i odwet- do końca XVI wieku

Pierwsze zakłady i instytucje wychowawczo-poprawcze- XVI-XIX wiek

2. Reorganizacja opieki zakładowej- druga połowa XIX wieku- wybuch I wojny światowej

Dynamiczny rozwój teorii i praktyki opiekuńczo-wychowawczej nad osobami nieprzystosowanymi- okres międzywojenny

Przewaga form zapobiegawczych nad penitencjarnymi- od zakończenia II wojny

3. Prawa człowieka - Międzynarodowe gwarancje praw i wolności człowieka: rys historyczny. Co to są prawa i wolności człowieka? Definicja i podział praw człowieka Podstawowe pojęcia: godność, równość, wolność, granice władzy.

4. Podstawowe międzynarodowe dokumenty o prawach człowieka Międzynarodowe i krajowe instytucje ochrony praw człowieka Prawa człowieka, prawa dziecka, prawa nieletnich – analiza porównawcza

5. Postępowanie w sprawach dzieci i nieletnich w świetle regulacji międzynarodowych

Krótka historia krzywdzenia dzieci.

Międzynarodowe standardy praw dziecka

6. Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich a prawa nieletnich

7. Prawa dziecka w rodzinie - prawo do tożsamości, adopcja i rodziny zastępcze, prawo do wyrażania własnej woli i podejmowania decyzji, prawo do życia bez przemocy, prawo do uzyskania informacji, prawo do odpowiedniego standardu życia.

8. Prawo do uznania i zachowania tożsamości narodowej, prawo do swobody myśli oraz przekonań światopoglądowych i religijnych, Prawa dziecka – pacjenta Prawa dzieci niepełnosprawnych. Dziecko przed organami wymiaru sprawiedliwości

9. Prawa dziecka w szkole - Prawa ucznia określone w Konwencji o prawach dziecka, prawa ucznia w polskim systemie prawnym prawo do edukacji, prawo do wyrażania swojej opinii, prawo do swobody wypowiedzi i informacji, zakaz naruszania godności ucznia przez przyjęte w szkole reguły dyscypliny, prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu, prawo do życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym, prawo do wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową, prawo do uznania i zachowania tożsamości narodowej, prawo do swobody myśli oraz przekonań światopoglądowych i religijnych,

10. Dziecko przed organami wymiaru sprawiedliwości

11. Wskazania Narodów Zjednoczonych dot. Zapobiegania Przestępczości Nieletnich (tzw. Wskazania Rijadzkie) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/112 z dnia 14.12.1990 r

12. Wzorcowe Reguły Minimalne dotyczące Wymiaru Sprawiedliwości wobec Nieletnich (tzw. Reguły Pekińskie) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 40/33 z dnia 29.11.1985 r.;

13. Reguły Minimalne dotyczące Traktowania Nieletnich Pozbawionych Wolności (Reguły JDL) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/113 z dnia 14.12.1990 r.

14. Prawa dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej

15. Prawa nieletnich objętych resocjalizacją otwartą

Prawa nieletnich w zakładach poprawczych

Prawa nieletnich a readaptacja społeczna

Stan przestrzegania praw nieletnich w Polsce

Literatura:

- Bińczycka J. /red/ Prawa dziecka. deklaracje i rzeczywistość, Warszawa 1993.

- Europejska Konwencja o Zapobieganiu Torturom oraz Nieludzkiemu lub Poniżającemu Traktowaniu lub Karaniu (Strasburg 26 XI 1987) (Dz.U. z dnia 6 maja 1995r)

- Europejskie Reguły Więzienne (Rada Europy 1987)

- Kalinowski M. Resocjalizacja nieletnich w państwach europejskich i pozaeuropejskich, APS, Warszawa 2005, postępowanie z nieletnimi w oparciu i przepisy prawa międzynarodowego (str. 150-168);międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia (str. 171-192)

- Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej uchwalona dnia 2 kwietnia 1997r, rozdz. I, II, III

- Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (Rada Europy 1950)

- Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności- Rada Europy 4 XI 1950r.

- Konwencja o Prawach Dziecka (Dz. U. z 1991r Nr 16 poz. 71)

- Konwencja o prawach Dziecka (Dz. U. z 23 grudnia 1991 r. Nr 120, poz. 526)

- Konwencja o prawach Dziecka. Wybrane zagadnienia prawne i socjalne, Polski Komitet UNICEF 1994.

- Machel H., Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej, UG, Gdańsk 1994, rozdz. 1, 2, 3

- Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych (ONZ 1966)

- Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych- Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych 16 XII 1966r

- Prawa człowieka. Dokumenty międzynarodowe, Wyd. COMER Toruń 1993 r

- Prawo do nauki. Raport z monitoringu, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa 2002.

- Reguły Minimum Postępowania z Więźniami (ONZ 1955)

- Smyczyński T. /red/, Konwencja o prawach dziecka. Analiza i wykładnia, Poznań 1999.

- Stańdo- Kawecka B., Prawne podstawy resocjalizacji, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE, Kraków 2000, rozdz. 4.

- Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich (z późniejszymi nowelizacjami)

- Wskazania Narodów Zjednoczonych dot. Zapobiegania Przestępczości Nieletnich, Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/ 112 (w) „Archiwum Kryminologii” Tom XIX, 1993

- Wzorcowe Reguły Minimum Narodów Zjednoczonych dot. Wymiaru Sprawiedliwości Wobec Nieletnich, Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 40/ 33 (w) jw.

- Zmarzlik J., Piwnik E., Dziecko pod parasolem prawa, Warszawa 1999.

Uwagi:

Metody kształcenia:

wykład, dyskusja, metody aktywizujące, pokaz

liczba godzin kontaktowych 30

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć 15

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu 15

sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 60

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

1. Kolokwium pisemne końcowe - test jednokrotnego wyboru

2. Ocena ustnej wypowiedzi studenta podczas zajęć

3. Obserwacja aktywności studentów podczas ćwiczeń (przygotowanie do zajęć)

4. Ocena pracy studentów w grupach podczas zajęć.

Pełny opis:

Prawa dziecka w szkole - Prawa ucznia określone w Konwencji o prawach dziecka, prawa ucznia w polskim systemie prawnym prawo do edukacji, prawo do wyrażania swojej opinii, prawo do swobody wypowiedzi i informacji, zakaz naruszania godności ucznia przez przyjęte w szkole reguły dyscypliny, prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu, prawo do życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-wychowawczym, prawo do wpływania na życie szkoły poprzez działalność samorządową, prawo do uznania i zachowania tożsamości narodowej, prawo do swobody myśli oraz przekonań światopoglądowych i religijnych,

Prawo do uznania i zachowania tożsamości narodowej, prawo do swobody myśli oraz przekonań światopoglądowych i religijnych,

Prawa dziecka – pacjenta Prawa dzieci niepełnosprawnych Dziecko przed organami wymiaru sprawiedliwości

. Wskazania Narodów Zjednoczonych dot. Zapobiegania Przestępczości Nieletnich (tzw. Wskazania Rijadzkie) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/112 z dnia 14.12.1990 r

Wzorcowe Reguły Minimalne dotyczące Wymiaru Sprawiedliwości wobec Nieletnich (tzw. Reguły Pekińskie) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 40/33 z dnia 29.11.1985 r.;

Reguły Minimalne dotyczące Traktowania Nieletnich Pozbawionych Wolności (Reguły JDL) – Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/113 z dnia 14.12.1990 r.

Prawa dzieci pozbawionych opieki rodzicielskiej

Prawa nieletnich objętych resocjalizacją otwartą

Prawa nieletnich w zakładach poprawczych

Prawa nieletnich a readaptacja społeczna

Stan przestrzegania praw nieletnich w Polsce

Literatura:

Bińczycka J. /red/ Prawa dziecka. deklaracje i rzeczywistość, Warszawa 1993.

- Europejska Konwencja o Zapobieganiu Torturom oraz Nieludzkiemu lub Poniżającemu Traktowaniu lub Karaniu (Strasburg 26 XI 1987) (Dz.U. z dnia 6 maja 1995r)

- Europejskie Reguły Więzienne (Rada Europy 1987)

- Kalinowski M. Resocjalizacja nieletnich w państwach europejskich i pozaeuropejskich, ASP, Warszawa 2005, postępowanie z nieletnimi w oparciu i przepisy prawa międzynarodowego (str. 150-168);międzynarodowe organizacje i stowarzyszenia (str. 171-192)

- Kalinowski M. Resocjalizacja nieletnich w państwach europejskich i pozaeuropejskich, APS, Warszawa 2005, str.19-44

- Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej uchwalona dnia 2 kwietnia 1997r, rozdz. I, II, III

- Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności (Rada Europy 1950)

- Konwencja o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności- Rada Europy 4 XI 1950r

- Konwencja o Prawach Dziecka (Dz. U. z 1991r Nr 16 poz. 71)

- Konwencja o Prawach Dziecka (Dz. U. z 23 grudnia 1991 r. Nr 120, poz. 526)

- Konwencja o Prawach Dziecka. Wybrane zagadnienia prawne i socjalne, Polski Komitet UNICEF 1994.

- Machel H. Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej, UG, Gdańsk 1994, rozdz. 1, 2, 3

- Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych (ONZ 1966)

- Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych- Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych 16 XII 1966r

- Prawa człowieka. Dokumenty międzynarodowe, Wyd. COMER Toruń 1993 r

- Prawo do nauki. Raport z monitoringu, Helsińska Fundacja Praw Człowieka, Warszawa 2002.

- Reguły Minimum Postępowania z Więźniami (ONZ 1955)

- Smyczyński T. /red/, Konwencja o prawach dziecka. Analiza i wykładnia, Poznań 1999.

- Stańdo-Kawecka K. Prawne podstawy resocjalizacji, Kantor Wydawniczy ZAKAMYCZE, Kraków 2005, rozdz. 4

- Ustawa z dnia 26 października 1982 roku o postępowaniu w sprawach nieletnich (z późniejszymi nowelizacjami)

- Wskazania Narodów Zjednoczonych dot. Zapobiegania Przestępczości Nieletnich, Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 45/ 112 (w) „Archiwum Kryminologii” Tom XIX, 1993

- Wzorcowe Reguły Minimum Narodów Zjednoczonych dot. Wymiaru Sprawiedliwości Wobec Nieletnich, Rezolucja Zgromadzenia Ogólnego 40/ 33 (w) jw.

- Zmarzlik J., Piwnik E., Dziecko pod parasolem prawa, Warszawa 1999.

Uwagi:

Metody kształcenia:

wykład, dyskusja, metody aktywizujące, pokaz

liczba godzin kontaktowych 30

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do zajęć 15

liczba godzin potrzebnych do przygotowania się do egzaminu 15

sumaryczna liczba godzin aktywności studenta 60

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Nowicka-Skóra
Prowadzący grup: Anna Nowicka-Skóra
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.