Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Elementy psychiatrii dziecięcej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2S-ELD Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Elementy psychiatrii dziecięcej
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Obowiązkowe dla II r. PC, spec.: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla II r. PC, spec.: wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 1.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PC1_KK_W06

PC1_KK_W09

PC1_KS_W01

Posiada wiedzę na temat mechanizmów powstawania zaburzeń rozwojowych z uwzględnieniem wiedzy z zakresu psychiatrii.

PC1_KK_W06

PC1_KS_W01

PC1_KS_W05

Student posiada wiedzę dot. Rozpoznania klinicznego - zespołów uszkodzeń i zaburzeń rozwojowych jak i wpływu ich na funkcjonowanie dziecka i rodziny oraz na cykl terapeutyczny.

PC1_KS_W05

Student zna zakres pracy lekarza psychiatry dziecięcego.

Umiejętności

PC1_KS_U01

Potrafi określić etapy i rodzaje badań w opiece psychiatrycznej nad dzieckiem oraz rodziną.

PC1_KS_U01

Potrafi określić rolę i miejsce psychiatry w interdyscyplinarnym podejściu do niepełnosprawności

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K02

Ma przekonanie o sensie zdobywania wiedzy, wartości i potrzebie podejmowania działań wspomagających rozwój małego dziecka.

PC1_KK_K02

Odpowiedzialnie przygotowuje się do realizacji zadań.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Prot-Klinger
Prowadzący grup: Katarzyna Prot-Klinger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy)

4. Neurofijologiczne zaburzenia rozwojowe: Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu,Zaburzenia zachowania ( ADHD, ODD). Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Uzupełniająca:

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Prot-Klinger
Prowadzący grup: Katarzyna Prot-Klinger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy)

4. Neurofijologiczne zaburzenia rozwojowe: Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu,Zaburzenia zachowania ( ADHD, ODD). Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Uzupełniająca:

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-29 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Piotrowicz
Prowadzący grup: Joanna Grzesiewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy)

4. Neurofijologiczne zaburzenia rozwojowe: Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu,Zaburzenia zachowania ( ADHD, ODD). Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Uzupełniająca:

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 12

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 40

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Prot-Klinger
Prowadzący grup: Katarzyna Prot-Klinger
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

3. Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu

4. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

6. Zaburzenia odżywiania. Uzależnienia.

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Uzupełniająca:

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-27 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Grzesiewska
Prowadzący grup: Joanna Grzesiewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy)

4. Neurofijologiczne zaburzenia rozwojowe: Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu,Zaburzenia zachowania ( ADHD, ODD). Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Uzupełniająca:

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych -12

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta -40

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Grzesiewska
Prowadzący grup: Joanna Grzesiewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

3. Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu

4. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

6. Zaburzenia odżywiania. Uzależnienia.

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Uzupełniająca:

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-27 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Grzesiewska
Prowadzący grup: Joanna Grzesiewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy)

4. Neurofijologiczne zaburzenia rozwojowe: Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu,Zaburzenia zachowania ( ADHD, ODD). Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Uzupełniająca:

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych -12

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta -40

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jolanta Paruszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

3. Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu

4. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

6. Zaburzenia odżywiania. Uzależnienia.

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Uzupełniająca:

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-03-02 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Jolanta Paruszkiewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Wybrane zaburzenia psychiczne.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja DSM 5 a DSM-4, DC-O3R

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym (np. mutyzm wybiórczy)

4. Neurofijologiczne zaburzenia rozwojowe: Niepełnosprawność intelektualna. zaburzenia ze spektrum autyzmu,Zaburzenia zachowania ( ADHD, ODD). Tiki

5. Depresja. Zaburzenia psychotyczne

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Uzupełniająca:

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

2. Analiza literatury

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych -12

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta -40

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (w trakcie)

Okres: 2020-02-17 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Patejuk-Mazurek
Prowadzący grup: Iwona Patejuk-Mazurek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Wybrane zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja ICD-10

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

3. Niepełnosprawność intelektualna.

4. Zaburzenia ze spektrum autyzmu.

5. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki.

6. Depresja. Zaburzenia psychotyczne.

7. Zaburzenia odżywiania. Uzależnienia.

8. Problem samobójstw u dzieci i młodzieży.

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Gmitrowicz A., Janas-Kozik M. Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, Medical Tribune Polska, Warszawa, 2018

Uzupełniająca:

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-29 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Wykład, 12 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Iwona Patejuk-Mazurek
Prowadzący grup: Iwona Patejuk-Mazurek
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Egzamin
Skrócony opis:

Pojęcie normy. Klasyfikacja zaburzeń psychicznych.

Specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży

Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży

Biologiczne, psychologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń psychicznych

Wybrane zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży.

Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży.

Pełny opis:

Tematy wykładów:

1. Diagnoza (systemy), badanie, metody badania, psychopatologia ogólna klasyfikacja ICD-10

2. Wczesne dzieciństwo: Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie (np. lęk przed separacją, lęk społeczny). Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się zwykle w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym

3. Niepełnosprawność intelektualna.

4. Zaburzenia ze spektrum autyzmu.

5. Zaburzenia zachowania. ADHD. Tiki.

6. Depresja. Zaburzenia psychotyczne.

7. Zaburzenia odżywiania. Uzależnienia.

8. Problem samobójstw u dzieci i młodzieży.

Literatura:

Obowiązkowa:

Namysłowska I. Psychiatria dzieci i młodzieży, PZWL Warszawa 2012

Gmitrowicz A., Janas-Kozik M. Zaburzenia psychiczne dzieci i młodzieży, Medical Tribune Polska, Warszawa, 2018

Uzupełniająca:

Kołakowski A. (2013) Zaburzenia zachowania u dzieci Teoria i Praktyka GWP, Sopot

Rozetti A., Rybakowski F. (2015) Spektrum Autyzmu- nerorozwojowe zaburzenia współwystępujące. KTA

Marcelli D. Psychopatologia wieku dziecięcego. Elsevier. Wrocław 2013

Cepeda C. Badanie psychiatryczne dzieci i młodzieży. Elsevier. Wrocław 2010.

Wciórka J., Pużyński S., Rybakowski J., (red.) Psychiatria, T 1 i 2, Elsevier Urban & Partner, Wrocław 2012.

Uwagi:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

1. Test z treści przedmiotu

METODY KSZTAŁCENIA

WIEDZA:

- prezentacja multimedialna w wykonaniu wykładowcy

- rozmowa kierowana

- wykład

UMIEJĘTNOŚCI:

- praca z tekstem

KOMPETENCJE SPOŁECZNE:

- dyskusja

- dialog

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

Liczba godzin kontaktowych - 15

Przygotowanie się do zajęć - 8

Przygotowanie się do egzaminu - 20

Sumaryczna liczba godzin aktywności studenta - 43

Liczba punktów ECTS - 1

Egzamin pisemny

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.