Diagnoza w resocjalizacji
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2S-DWR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza w resocjalizacji |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Wiedza PC1_KS_WO1 Zna na podstawowe koncepcje nieprzystosowania społecznego. PC1_KS_W03 Zna koncepcje diagnozy resocjalizacyjnej, zna poszczególne etapy/elementy. PC1_KS_W04 Ma poszerzoną wiedzę na temat diagnozowania różnych środowisk wychowawczych, w szczególności o środowisku rodzinnym, rówieśniczym i szkolnym. Umiejętności PC1_KS_U02 Potrafi dokonywać obserwacji i interpretacji osób i zjawisk społecznych, a także potrafi sporządzić dokumentację z jej przebiegu. PC1_KS_U04 Posiada umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów, potrafi skonstruować narzędzie badawcze oraz przeprowadzić za jego pomocą badanie, jak również wyciągnąć wnioski i wskazać dalsze kierunki badań. Kompetencje społeczne PC1_KS_K01 Ma przekonanie o potrzebie i wadze podejmowania działań diagnostycznych i ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Prowadzący grup: | Milena Miałkowska-Kozaryna | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Na zaliczenie przedmiotu składa się: 1. Kolokwium pisemne 2. Aktywny udział w zajęciach 3. Frekwencja |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do zajęć 2. Ogólne założenia teoretyczne 3. Metodologia procesu diagnostycznego 4. Uwarunkowania procesu diagnostycznego 5. Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej 6. Ogólna charakterystyka metod i technik w diagnozie 7. Diagnoza nieprzystosowania społecznego (cz. 1) 8. Diagnoza nieprzystosowania społecznego (cz. 2) 9. Diagnoza kompetencji społecznych 10. Diagnoza rodziny 11. Ocena oddziaływań prowadzonych w instytucjach resocjalizacyjnych 12. Diagnoza inteligencji, osobowości i temperamentu 13. Diagnoza emocji, agresji, stresu, lęku 14. Opiniowanie na potrzeby sądu 15. Podsumowanie zajęć |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Wysocka, E. (2013). Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Wojnarska, A. (red.) (2011). Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia. Lublin: Wydawnictwo UMCS Literatura uzupełniająca: Skałbania, B. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne”. Kraków: Impuls Grudziewska, E. 9red.) (2017). Diagnoza w socjoterapii. Warszawa: Difin S.A. Wysocka, E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków: Impuls Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, praca z książką, prezentacja, metoda problemowa Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 30 przygotowanie się do zajęć, lektury - 10 przygotowanie się do zaliczenia - 10 przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 5 Liczba punktów ECTS: 2 Link do grupy na Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2770e3601c764d459ffa4ef06ea040ee%40thread.tacv2/conversations?groupId=64fc4c86-69c0-40bc-afbe-636b77e9f3d0&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Głowik | |
Prowadzący grup: | Anna Osowska-Rembecka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
zajęcia odbywają się na platformie teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a1c75ae44474f467fb9d67c1fa834198a%40thread.tacv2/conversations?groupId=a69ffd18-9e74-4919-b7a1-20f8395c8a41&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Na zaliczenie przedmiotu składa się: 1. Kolokwium pisemne 2. Aktywny udział w zajęciach 3. Frekwencja |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie do zajęć. Ogólne założenia teoretyczne. 2. Metodologia procesu diagnostycznego. Uwarunkowania procesu diagnostycznego. 3. Zakres i obszary diagnozy resocjalizacyjnej. Ogólna charakterystyka metod i technik stosowanych w diagnozie 4. Narzędzia diagnozy pedagogicznej 5. Kolokwium. Narzędzia diagnozy psychologicznej. |
|
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Wysocka, E. (2013). Diagnoza w resocjalizacji. Obszary problemowe i modele rozwiązań w ujęciu psychopedagogicznym. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Wojnarska, A. (red.) (2011). Diagnostyka resocjalizacyjna. Wybrane zagadnienia. Lublin: Wydawnictwo UMCS Literatura uzupełniająca: Skałbania, B. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Wybrane obszary badawcze i rozwiązania praktyczne”. Kraków: Impuls Grudziewska, E. 9red.) (2017). Diagnoza w socjoterapii. Warszawa: Difin S.A. Wysocka, E. (2013). Diagnostyka pedagogiczna. Nowe obszary i rozwiązania. Kraków: Impuls Jarosz, E., Wysocka, E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Podstawowe problemy i rozwiązania. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak” |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: metoda podająca, dyskusja, praca z książką, prezentacja, metoda problemowa Nakład pracy studenta: godziny kontaktowe - 15 przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 przygotowanie się do zaliczenia - 15 przygotowanie referatu, eseju, prezentacji - 10 Liczba punktów ECTS: 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.