Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka pedagogiczna śródroczna w zakresie nauczania orientacji przestrzennej i samodzielnego poruszania się osób z dysfunkcją wzroku - 2 tyg. (40 godz.)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-2P-TYF3a
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka pedagogiczna śródroczna w zakresie nauczania orientacji przestrzennej i samodzielnego poruszania się osób z dysfunkcją wzroku - 2 tyg. (40 godz.)
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Skierowanie

Efekty uczenia się:

PC1_KS_W02; PC1_KS_W04

Zna założenia organizacyjne placówki, w której realizuje praktykę z orientacji przestrzennej

PC1_KS_W02; PC1_KS_W03; PC1_KS_W06

Zna założenia programowe, zakres treści oraz metodykę wprowadzania poszczególnych umiejętności rozwijanych w ramach indywidualnych zajęć z orientacji przestrzennej i samodzielnego bezpiecznego poruszania się osób z dysfunkcją wzroku.

PC1_KS_U02

Potrafi dokonać poprawnego opisu obserwacji indywidualnych zajęć dydaktycznych z zakresu orientacji przestrzennej i poruszania się osób

z dysfunkcją wzroku.

PC1_KS_U02; PC1_KS_U03; PC1_KS_U04

Potrafi samodzielnie dokonać oceny potrzeb

i możliwości osób z dysfunkcją wzroku w zakresie orientacji przestrzennej i poruszania się (przeprowadzić diagnozę potrzeb i możliwości osoby z dysfunkcją wzroku w zakresie orientacji przestrzennej i samodzielnego poruszania się)

PC1_KS_U02; PC1_KS_U04; PC1_KS_U05

Potrafi samodzielnie zaplanować

i przeprowadzić indywidualne zajęcia dydaktyczne

z orientacji przestrzennej i poruszania się osób

z dysfunkcją wzroku na podstawie samodzielnie przygotowanego scenariusza.

PC1_KS_K01; PC1_KS_K02

Potrafi efektywnie współdziałać z personelem specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego dla uczniów z dysfunkcją wzroku

PC1_KS_K02

Wykazuje wrażliwość na potrzeby i możliwości małych dzieci, uczniów oraz dorosłych osób niewidomych i słabowidzących w zakresie samodzielnego poruszania się

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)