Nowoczesne technologie w oddziaływaniach pedagogicznych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-2F-NTP | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Nowoczesne technologie w oddziaływaniach pedagogicznych | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla III r. PC, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla III r. PC, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA SPECJALNA (PC) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PC1_KS_W06 - Zna działanie i zasady użytkowania tablicy interaktywnej. - Zna obsługę aplikacji: Word, PowerPoint, Excel, przeglądarka Internetowa - Zna sposoby tworzenia interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych. UMIEJĘTNOŚCI PC1_KS_U03 - Potrafi posługiwać się tablicą interaktywną. - Potrafi obsługiwać projektor multimedialny. - Umie wykorzystywać oprogramowanie tablicy interaktywnej w celu przygotowania materiałów dydaktycznych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PC1_KS_K02 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Urszula Fila, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja wewnętrznych zasobów oprogramowania tablicy. 3. Omówienie narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 4. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 5. Wykorzystanie zasobów edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Literatura uzupełniająca: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com www.smarttech.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-03-02 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Mariusz Fila | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda, Mariusz Fila, Urszula Fila, Katarzyna Korbecka, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Obsługa i konfiguracja tablicy interaktywnej. 2. Dedykowane oprogramowanie do tworzenia lekcji. 3. Rejestracja przebiegu lekcji. 4. MS Office- praca z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. 5. Projektowanie interaktywnych multimedialnych pomocy dydaktycznych. 6. Zasoby edukacyjnych sieci Internet w pracy z tablicą interaktywną. | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA www.smarttech.com www.exchange.smarttech.com www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.toondoo.com | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-17 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda, Marlena Hlebowicz, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Anna Makaruk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń Od dnia 11.03.2020 roku przedmiot realizowany zdalnie. | |
Pełny opis: |
Wszyscy prowadzący realizują treści programowe zgodnie z sylabusem przedmiotu. Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 3. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 4. Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. | |
Literatura: |
https://www.tablice.net.pl https://wordart.com https://trello.com https://padlet.com https://wakelet.com https://learningapps.org https://wordwall.net/pl https://quizlet.com/pl https://kahoot.com https://app.genial.ly https://quizizz.com https://www.storyboardthat.com | |
Uwagi: |
INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH DR EWY DUDY Przesłanie na adres mailowy grupy zajęciowej studentów elektronicznych materiałów dydaktycznych wraz z wykazem literatury uzupełniającej dostępnej w formie on-line oraz z zadaniami do realizacji w ramach pracy własnej studentów (z podaniem terminu wykonania zadań). Komunikacja i współpraca w trybie zdalnym realizowane poprzez aplikację Microsoft Teams. Grupowe spotkania online w godzinach zajęć. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH MGR MARLENY HLEBOWICZ Komunikacja i współpraca w trybie zdalnym realizowane w zespołach w aplikacji Microsoft Teams. Instrukcje zadań indywidualnych udostępniane w formie plików. Grupowe spotkania online w godzinach zajęć. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH DR MAŁGORZATY JABŁONOWSKIEJ Przesłanie grupie studentów na adres grupy z USOS materiałów (instrukcji) oraz zadań do samodzielnej realizacji. W ramach zaliczenia studenci przygotowuję konspekty odwołujące się do poznanych programów z zadaniami dla uczniów o różnych potrzebach edukacyjnych (alternatywne zadania w podobnym temacie) z materiałami samodzielnie wykonanymi przez studentów z pomocą poznanych programów. Do zaliczenia potrzebny dostęp do materiałów i klas dla oceniającego, np przez dołączone na dysku albo prawem logowania, albo screeen z poszczególnych zadań. Zaliczenie poszczególnych zajęć opisywane będzie na bieżąco przy przesłanych przez prowadzącego zajęciach. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH MGR KATARZYNY KORBECKIEJ Komunikacja i współpraca realizowane poprzez MS Teams. Regularne przesyłanie instrukcji wraz zadaniami do realizacji. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH DR ANNY RÓŻY MAKARUK Indywidualny kontakt e-mailowy ze studentami INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH DR MARIA TRZCIŃSKA-KRÓL Zajęcia w trybie zdalnym realizowane w oparciu o autorskie instrukcje przesyłane pocztą elektroniczną APS oraz przedstawienie przez studentów propozycji innych aplikacji i programów umożliwiających tworzenie materiałów dydaktycznych. Komunikacja i współpraca w trybie zdalnym - poczta elektroniczna, praca w aplikacji Microsoft Teams. Przygotowanie przez studentów własnego autorskiego zestawu ćwiczeń z wykorzystaniem omawianych programów/aplikacji. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH DR JUSTYNY WIŚNIEWSKIEJ gr 5 i 7 Komunikacja i współpraca realizowane poprzez MS Teams. Regularne przesyłanie instrukcji wraz zadaniami do realizacji. gr 12 12.03 miały się odbyć ostatnie zaliczeniowe zajęcia, w związku z zawieszeniem zajęć stacjonarnych, zaliczenie będzie realizowane w formie indywidualnych konsultacje poprzez e-mail oraz Class Dojo. Po przesłaniu na adres e-mail i zapoznaniu się prowadzącego z przygotowanymi autorskimi zestawami interaktywnych ćwiczeń studenci otrzymają informację zwrotną z omówieniem i propozycją oceny końcowej bądź sugestiami poprawek. Wszyscy studenci proszeni są o odblokowanie dostępu do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/ Szczegółowe informacje dla grup prowadzący mogą zamieszczać w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Jabłonowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2020-02-29 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Monika Rebizant | |
Prowadzący grup: | Ewa Duda, Marlena Hlebowicz, Monika Rebizant | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć - ocena autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń Od dnia 11.03.2020 roku przedmiot realizowany zdalnie. | |
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Wprowadzenie do obsługi i konfiguracji tablicy interaktywnej. 2. Prezentacja narzędzi dostępnych w oprogramowaniu tablicy do projektowania interaktywnych ćwiczeń. 3. Projekt autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń. 4. Aplikacje internetowe wspierające i uatrakcyjniające proces dydaktyczny. | |
Literatura: |
INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH - PROWADZĄCA mgr Marlena Hlebowicz: Komunikacja i współpraca w trybie zdalnym realizowane w zespołach w aplikacji Microsoft Teams. Instrukcje zadań indywidualnych udostępniane w formie plików. Grupowe spotkania online w godzinach zajęć. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH - PROWADZĄCA dr Ewa Duda: Metody dydaktyczne: (stacjonarnie, zdalnie za pośrednictwem Microsoft Teams). Praca zdalna. Przygotowanie zadań w formie elektronicznej na zadany temat na podstawie materiałów wskazanych/udostępnionych przez osobę prowadzącą ćwiczenia. Materiały udostępnione poprzez maila grupowego, aplikację on-line, Google Drive, Microsoft Teams. INFORMACJE DLA GRUP ZAJĘCIOWYCH - PROWADZĄCA dr Monika Rebizant: Kontakt ze studentami przez e-mail grupowy USOSweb, pocztę APS oraz MS Teams. Instrukcje zadań indywidualnych udostępniane w formie plików. Literatura obowiązkowa: 1. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016. 2.Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. 3. Ostrowska, M., Sterna, D. (2015). Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: CEO https://glowna.ceo.org.pl/sites/default/files/tik_na_lekcjach_2015_06_02.pdf. dostęp: 10.09.2016. Materiały udostępniane przez prowadzącego podczas nauczania zdalnego. Literatura uzupełniająca: www.tablice.net.pl/szkolenia/ www.learningapps.org www.tagxedo.com www.smarttech.com www.kahoot.com | |
Uwagi: |
Proszę odblokować dostęp do kont pocztowych APS - link do informacji http://www.aps.edu.pl/aktualno%C5%9Bci/jak-odblokowa%C4%87-dost%C4%99p-do-konta-e-mail/ oraz o instalację aplikacji MS Teams. Szczegółowe informacje dla grup prowadzący mogą zamieszczać w sylabusie na poziomie Zajęcia: Laboratorium/warsztaty. Metody kształcenia: metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące, pogadanka, prezentacja, zdalne nauczanie (indywidualna i grupowa praca studentów nad projektami materiałów dydaktycznych według wskazówek, instrukcji oraz plików pomocniczych przesłanych przez prowadzącego). Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie autorskiego zestawu interaktywnych ćwiczeń: 10 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 1 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Marlena Hlebowicz | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Mariusz Fila, Anna Makaruk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.