Warsztaty teatralne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-WTE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty teatralne |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają nauczyć studenta wykorzystywania teatru, jako wspomagającej metody pedagogicznej, a także obudzić w nim zainteresowanie światem sztuki teatralnej poprzez jej pogłębione doświadczenie |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć realizuje się następujące zagadnienia: 1. Improwizacja teatralna 2. Drama pobudzająca kreatywność 3. Odgrywania ról w oparciu o teksty kultury 4. Praca nad monologiem 4. Zagadnienia warsztatu aktorskiego 5. Konstrukcja tekstu teatralnego |
Literatura: |
1.Czechow Michaił A. "O technice aktora", Wyd. AKSHA, Kraków 1995. 2. Walczak- Deleżyńska M. "Aby język giętki...wybór ćwiczeń artykulacyjnych od J. Tennera do B. Toczyskiej", Wyd. PWST, Wrocław 2001. 3. Pease A. "Mowa ciała", Wyd. Jedność, Kielce 2005 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W23 - Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań twórczych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (plastyka, muzyka, teatr/drama. - Ma podstawową wiedzę o metodyce prowadzenia szkoleń, warsztatów i treningów, realizowanych w różnych środowiskach i grupach społecznych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U14 - Potrafi organizować grupy zadaniowe, kierować nimi i przyjmować różne w nich role. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenie podlega: - aktywność na zajęciach - realizacja zadawanych zadań w trakcie zajęć - realizacja zadań zaliczeniowych tzn.: interpretacja monologu lub odegranie sceny - autorskie opracowanie krótkiego scenariusza teatralnego |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych i wystąpień studentów - ocena techniki mowy i emisji głosu - ocena jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych, - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację i małych form scenicznych. W procesie pracy uczestnicy tworzą własne scenariusze i realizują zadania aktorskie i sceniczne ucząc się umiejętnej pracy głosem, świadomego występowania przed odbiorcą. Tematyka zajęć W trakcie zajęć realizuje się następujące zagadnienia: 1. Improwizacja teatralna 2. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem 3. Odgrywania ról w oparciu o teksty kultury 4. Praca nad monologiem 5. Komunikacja niewerbalna 6. Dialog sceniczny 7. Konstrukcja tekstu teatralnego |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, 2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA. Literatura uzupełniająca: 1. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS 2. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność” 3. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące 4 spotkania po 1,5 godzin dydaktycznych - zajęcia kontaktowe -praca aktorska poprzez improwizację sceniczną w różnych formach; omówienie zasady konstrukcji tekstu przeznaczonego do realizacji scenicznej ;praca nad monologiem scenicznym. Praca online: - stworzenie scenariusza teatralnego w oparciu o wybrany tekst - prace wysyłane mailowo, oceniane wraz z merytorycznymi uwagami, poprawiane aż do formy spełniającej wymogi scenariusza teatralnego -obejrzenie i pisemnie odniesienie się do spektaklu teatralnego z zasobów ninateka.pl - oraz przedstawienie nagrania monologu we własnym wykonaniu (mail lub Messenger)- oceniane merytorycznie przez wykładowcę. NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe (ćwiczenia w formie zajęć online w czasie rzeczywistym, za pośrednictwem platformy TEAMS): 15 godz. realizacja zadań online 10 godz. Przygotowanie się do zajęć, do zaliczenia, kwerenda literatury, 20 godz. Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2.00 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.