Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Warsztaty teatralne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-WTE Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztaty teatralne
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla III r. PE; spec.: psychopedagogika kreatywności, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE1_W23

- Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań twórczych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (plastyka, muzyka, teatr/drama.

- Ma podstawową wiedzę o metodyce prowadzenia szkoleń, warsztatów i treningów, realizowanych w różnych środowiskach i grupach społecznych.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U14

- Potrafi organizować grupy zadaniowe, kierować nimi i przyjmować różne w nich role.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia są ćwiczeniami, których celem jest ukazanie studentom w jaki sposób konstruować i przygotowywać małe formy teatralne. Zajęcia mają być również przypomnieniem podstawowych zasad związanych ze zdrowym i efektywnym używaniem głosu w wystąpieniach publicznych, oraz praktyką takich wystąpień.

Podstawowymi efektami zajęć są:

- lepsze i łatwiejsze funkcjonowanie studenta w środowisku społecznym,

- podniesienie jego kreatywności w myśleniu i działaniu

- wyposażenie studenta w podstawową wiedzę dotyczącą celowości i sposobów wykorzystywania metod teatralnych w pedagogice

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych i grupowych wystąpień studentów podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację małych form scenicznych. W procesie pracy wszyscy uczestnicy zarówno tworzą scenariusz występu jaki i biorą w nim czynny udział ucząc się konstruowania scenariusza, współpracy grupowej, świadomego kompromisu, umiejętnej pracy głosem.

Tematyka zajęć:

1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem.

2. Podstawowe wiadomości dotyczące konstruowania scenariusza.

3 Wystąpienia publiczne

4. Komunikacja niewerbalna

5. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu

6. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się

7. Wchodzenie w rolę- empatia

Literatura:

1. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.

2. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,

3. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.

4. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS

5. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury, 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia: 5 godz.

Liczba uzyskanych punktów SCTS- 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Zajęcia są ćwiczeniami, których celem jest ukazanie studentom w jaki sposób konstruować i przygotowywać małe formy teatralne. Zajęcia mają być również przypomnieniem podstawowych zasad związanych ze zdrowym i efektywnym używaniem głosu w wystąpieniach publicznych, oraz praktyką takich wystąpień.

Podstawowymi efektami zajęć są:

- lepsze i łatwiejsze funkcjonowanie studenta w środowisku społecznym,

- podniesienie jego kreatywności w myśleniu i działaniu

- wyposażenie studenta w podstawową wiedzę dotyczącą celowości i sposobów wykorzystywania metod teatralnych w pedagogice

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych i grupowych wystąpień studentów podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację małych form scenicznych. W procesie pracy wszyscy uczestnicy zarówno tworzą scenariusz występu jaki i biorą w nim czynny udział ucząc się konstruowania scenariusza, współpracy grupowej, świadomego kompromisu, umiejętnej pracy głosem.

Tematyka zajęć:

1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem.

2. Podstawowe wiadomości dotyczące konstruowania scenariusza.

3 Wystąpienia publiczne

4. Komunikacja niewerbalna

5. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu

6. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się

7. Wchodzenie w rolę- empatia

Literatura:

1. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.

2. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,

3. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.

4. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS

5. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury, 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia: 5 godz.

Liczba uzyskanych punktów SCTS- 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych i grupowych wystąpień studentów podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację małych form scenicznych. W procesie pracy wszyscy uczestnicy zarówno tworzą scenariusz występu jaki i biorą w nim czynny udział ucząc się konstruowania scenariusza, współpracy grupowej, świadomego kompromisu, umiejętnej pracy głosem.

Tematyka zajęć:

1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem.

2. Podstawowe wiadomości dotyczące konstruowania scenariusza.

3 Wystąpienia publiczne

4. Komunikacja niewerbalna

5. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu

6. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się

7. Wchodzenie w rolę- empatia

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,

2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.

Literatura uzupełniająca:

1. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS

2. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”

3. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz. Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury, 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia: 5 godz.

Liczba uzyskanych punktów ECTS- 1

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych i grupowych wystąpień studentów podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację małych form scenicznych. W procesie pracy wszyscy uczestnicy zarówno tworzą scenariusz występu jaki i biorą w nim czynny udział ucząc się konstruowania scenariusza, współpracy grupowej, świadomego kompromisu, umiejętnej pracy głosem.

Tematyka zajęć:

1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem.

2. Podstawowe wiadomości dotyczące konstruowania scenariusza.

3 Wystąpienia publiczne

4. Komunikacja niewerbalna

5. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu

6. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się

7. Wchodzenie w rolę- empatia

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,

2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.

Literatura uzupełniająca:

1. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS

2. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”

3. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury, 15 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia: 10 godz.

Inne formy: 10 godz.

Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2.00

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych i grupowych wystąpień studentów podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację małych form scenicznych. W procesie pracy wszyscy uczestnicy zarówno tworzą scenariusz występu jaki i biorą w nim czynny udział ucząc się konstruowania scenariusza, współpracy grupowej, świadomego kompromisu, umiejętnej pracy głosem.

Tematyka zajęć:

1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem.

2. Podstawowe wiadomości dotyczące konstruowania scenariusza.

3 Wystąpienia publiczne

4. Komunikacja niewerbalna

5. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu

6. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się

7. Wchodzenie w rolę- empatia

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,

2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.

Literatura uzupełniająca:

1. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS

2. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”

3. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury, 15 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia: 10 godz.

Inne formy: 10 godz.

Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2.00

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2019/2020" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2020-02-24 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Magdalena Ostolska
Prowadzący grup: Magdalena Ostolska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

- ocena indywidualnych i grupowych wystąpień studentów podczas zajęć,

- ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć,

- ocena prac wykonywanych podczas zajęć,

- ocena umiejętności studentów związanych z zauważaniem dobrych i słabych cech wystąpień publicznych,

- ocena orientacji w tematyce przedmiotu

- ocena pracy zaliczeniowej

Pełny opis:

Zajęcia są ćwiczeniami nastawionymi na realizację małych form scenicznych. W procesie pracy wszyscy uczestnicy zarówno tworzą scenariusz występu jaki i biorą w nim czynny udział ucząc się konstruowania scenariusza, współpracy grupowej, świadomego kompromisu, umiejętnej pracy głosem.

Tematyka zajęć:

1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem.

2. Podstawowe wiadomości dotyczące konstruowania scenariusza.

3 Wystąpienia publiczne

4. Komunikacja niewerbalna

5. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu

6. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się

7. Wchodzenie w rolę- empatia

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,

2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.

Literatura uzupełniająca:

1. Lewandowska- Tarasiuk E. Sztuka wystąpień publicznych ;Warszawa, Wydawnictwo APS

2. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”

3. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.(1995).:Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.

Uwagi:

METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące

NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności)

Godziny kontaktowe (ćwiczenia): 15 godz.

Przygotowanie się do zajęć, kwerenda literatury, 15 godz.

Przygotowanie się do zaliczenia: 10 godz.

Inne formy: 10 godz.

Liczba uzyskanych punktów ECTS- 2.00

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.