Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-WRU
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

PEP1_W04 Potrafi uzasadnić ciągłość edukacyjną na styku dom – przedszkole – szkoła. Orientuje się w przejawach uzdolnień matematycz-nych u dzieci. Zna konsekwencje nadmiernych i specyficznych trudności w edukacji matematycznej, jeżeli cią-głość ta zostanie zachwiana. Zna podstawy psychologiczne i pedagogiczne łączenia edukacji matematycznej ze wspomaganiem rozwoju umysłowego dzieci; zna modele rozwoju intelektualnego i modele kształtowania wiadomości i umiejętności matematycznych. Orientuje się w publikacjach dotyczących edukacji matematycznej dzieci oraz wspomagania rozwoju umysłowego.

PEP1_W13 Zna metodykę kształtowania wiadomości i umie-jętności matematycznych dzieci.

PEP1_U03 Potrafi realizować treści kształcenia we wszystkich obszarach edukacji matematycznej, potrafi korzy-stać z wzorców matematycznych dostosowując je do potrzeb i możliwości poznawczych dzieci. Umie sprawdzić poziom i kształtować kompetencje dzieci w zakresie operacyjnego rozumowania na poziomie konkretnym, liczenia i rachowania, mie-rzenia długości i pojemności; zorganizować zaję-cia wspierające dzieci, których kompetencje są niższe od oczekiwanych.

Umie rozwijać zdolności matematyczne dzieci. Umie przygotować dzieci do nauki szkolnej tak, aby maksymalnie zmniejszyć zakres specyficznych trudności w szkolnym uczeniu się matematyki.

PEP1_K04 Dysponuje takim poziomem osobistych wiadomo-ści i umiejętności matematycznych, który umożli-wi mu prowadzenie zajęć.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)