Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-WRM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka
Jednostka: Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju mowy u dzieci, w tym etiologii zaburzeń rozwoju mowy (od urodzenia po edukację wczesnoszkolną).

Ma świadomość związku pomiędzy rozwojem mowy a rozwojem intelektualnym i społecznym u dzieci.

Potrafi współpracować z logopedą i rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju mowy oraz realizować zalecenia dotyczące redukowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci przedszkolnych.

Potrafi uczyć dzieci skupiania uwagi na rozmówcy i porozumiewać się werbalnie i niewerbalnie.

Potrafi wdrażać dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi

Potrafi zainteresować dziecko czytanym tekstem, wygłaszanym opowiadaniem oraz wierszem.

Potrafi organizować zajęcia z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy oraz porozumiewaniu się werbalnemu i niewerbalnemu w domu, żłobku i w przedszkolu

Umie rozwijać mowę u dzieci w zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania zgodnie z podstawą programową.

Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraźnie, z właściwym akcentem, bez naleciałości gwarowych mając świadomość odpowiedzialności za rozwój mowy małych dzieci.

Potrafi słuchać i obdarzać uwagą rozmówcę, z należytym szacunkiem traktować mówiące dziecko.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)