Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-WRM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wspomaganie rozwoju mowy u dzieci w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju mowy u dzieci, w tym etiologii zaburzeń rozwoju mowy (od urodzenia po edukację wczesnoszkolną). Ma świadomość związku pomiędzy rozwojem mowy a rozwojem intelektualnym i społecznym u dzieci. Potrafi współpracować z logopedą i rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju mowy oraz realizować zalecenia dotyczące redukowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci przedszkolnych. Potrafi uczyć dzieci skupiania uwagi na rozmówcy i porozumiewać się werbalnie i niewerbalnie. Potrafi wdrażać dzieci do formułowania dłuższych i logicznych wypowiedzi Potrafi zainteresować dziecko czytanym tekstem, wygłaszanym opowiadaniem oraz wierszem. Potrafi organizować zajęcia z dziećmi sprzyjające rozwijaniu ich mowy oraz porozumiewaniu się werbalnemu i niewerbalnemu w domu, żłobku i w przedszkolu Umie rozwijać mowę u dzieci w zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania zgodnie z podstawą programową. Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraźnie, z właściwym akcentem, bez naleciałości gwarowych mając świadomość odpowiedzialności za rozwój mowy małych dzieci. Potrafi słuchać i obdarzać uwagą rozmówcę, z należytym szacunkiem traktować mówiące dziecko. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.