Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Samouctwo komputerowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1S-SAK2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Samouctwo komputerowe
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest podnoszenie cyfrowych kompetencji studentów poprzez kierowane samouctwo.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE1_W18

- ma świadomość potrzeby własnego rozwoju,

- zna możliwości i ograniczenia związane z własnym stylem i strategiami uczenia się,

- opisuje plan działań na rzecz samodoskonalenia się,

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U04

- zdobywa wiedzę i umiejętności z wybranego zakresu, stosując w tym celu narzędzia ICT,

- zdobywa wiedzę i umiejętności informatyczne posługując się książkami, dokumentacją oraz tutorialami,

PE1_U11

- wskazuje zakres samouctwa uczniów z wykorzystaniem komputera,

- planuje celowo dobrany zestaw zadań dla swoich uczniów,

- znajduje źródła inspiracji dla uczniów w dziedzinach pozainformatycznych,

PE1_U14

- analizuje podejmowane przez siebie działania i krytycznie je ocenia,

- wskazuje popełniane błędy i wdraża procedury ich eliminowania,

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- wskazuje swoje mocne i słabe strony związane z podejmowanymi aktami samouctwa,

- dostrzega potrzebę własnego rozwoju i wyznacza jego kierunki,

- doskonali umiejętności informatyczne i sprawdza własną skuteczność w projektowanych działaniach edukacyjnych.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)

Okres: 2021-02-22 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Miłosz Romaniuk
Prowadzący grup: Miłosz Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przedmiot ma na celu podnoszenie kompetencji i rozwijanie umiejętności cyfrowych studentów.

Zaliczenie przedmiotu uzyskuje się na podstawie samodzielnej pracy zaliczeniowej, aktywności na zajęciach oraz prac domowych.

Pełny opis:

Założenia programowe przedmiotu obejmują podnoszenie kompetencji cyfrowych studentów oraz ich kompetencji dydaktycznych w zakresie prowadzenia zajęć z technologii informacyjnej i kompetencji metodycznych w zakresie przygotowywania interesujących i rozwijających zajęć z wykorzystaniem aktualnie dostępnych technologii, nie tylko w sali informatycznej.

Literatura:

Stockman, S. (2016) Kręć filmy, które wciągają! Gliwice, Wydawnictwo Helion.

Daniłoś, M. (2016) Video marketing nie tylko na YouTube. Gliwice, Wydawnictwo Helion

Janusz, J. (2012) Klatka po klatce. Poznaj tajniki edycji, konwersji i naprawy plików wideo. Gliwice, Wydawnictwo Helion

Pagano, D., Pickett, D. (2017) Księga animacji LEGO. Zrób własny film z klockami Lego. Gliwice, Wydawnictwo Helion

Bielecki, K. (2008) Miasto to gra, Warszawa, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Bielecki, K. (2010) Kod, czyli rzeczy, które zauważasz w mieście, gdy wpatrujesz się w nie odpowiednio długo, Warszawa, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości

Bartosik, Ł. (2011) Włącz się do gry! Jak zorganizować grę miejską? Warszawa, Polska Akcja Humanitarna

https://gryturystyczne.pl/

http://gramiejska.pl/

Uwagi:

Na zajęciach są wykorzystywane kompetencje nabyte w trakcie zajęć z przedmiotów Technologia Informacyjna, Algorytmika, Programowanie w języku strukturalnym, Metodyka nauczania informatyki i ICT, Dydaktyka zajęć komputerowych.

Ze względu na pandemię koronawirusa część zajęć odbywa się zdalnie.

Kształcenie asynchroniczne w postaci samodzielnej analizy wykładu (prezentacji z komentarzami), zdalna praca nad podanymi zagadnieniami, konsultacje indywidualne z wykorzystaniem poczty elektronicznej w wyznaczonych terminach dyżurów (a także poza nimi, w razie potrzeby). Instrukcje wykonania zadań są wysyłane mailem zgodnie z terminarzem zajęć.

Studenci nadsyłają wykonane prace do sprawdzenia mailem.

Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a722ddcf4c60f4bf98fab7e03e65f69fc%40thread.tacv2/conversations?groupId=a9e53c3d-7c7d-4078-aceb-ef69a50774ea&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Godziny kontaktowe 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 10

Przygotowanie się do zaliczenia 10

Przygotowanie prac domowych 10

Sumaryczna liczba punktów ECTS: 0 lub 2 pkt.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)