Rozwój mowy, gotowość do nauki czytania i pisania – metodyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-RMG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rozwój mowy, gotowość do nauki czytania i pisania – metodyka |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE1_W23 Ma podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju mowy u dzieci i etiologii zaburzeń rozwoju mowy u dzieci (od urodzenia po edukację wczesnoszkolną). PE1_W24 Ma świadomość związku pomiędzy rozwojem mowy a gotowością do nauki czytania i pisania, w tym konieczności korygowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci w wieku przedszkolnym. PE1_U07 Potrafi współpracować z logopedą i rodzicami w zakresie wspomagania rozwoju mowy oraz realizować zalecenia dotyczące redukowania zaburzeń rozwoju mowy u dzieci przedszkolnych. PE1_U09 Umie rozwijać mowę u dzieci w zakresie przygotowania do nauki czytania i pisania zgodnie z podstawą programową. PE1_K04 Potrafi się porozumiewać mówiąc wyraźnie, z właściwym akcentem, bez naleciałości gwarowych mając świadomość odpowiedzialności za rozwój mowy przedszkolaków |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.