Podcast i videocast naukowy i oświatowy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PVN2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Podcast i videocast naukowy i oświatowy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
1. Niezbędne kompetencje ludzi występujących przed kamera. 2. Reportaż - rzetelność przekazu i mistrzostwo warsztatu – najlepsze dokumenty, najznakomitsi autorzy 3.Obraz - operator jako współtwórca informacji i partner reżysera. Informacje (zdjęcia) kreowane a rzetelność 4. Podstawowe media oraz ich miejsce w filmie dokumentalnym 5. Oblicza zawodowych (i prywatnych) kontaktów ludzi filmu 6. Przekaz filmowy jako źródło wiedzy 9. Nowoczesne środki audiowizualne i nowoczesne media w filmie. |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa 1.Bednarek J., Multimedia a kształcenie ustawiczne nauczycieli, Warszawa 2009 2.Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2006 3.Grodecka Karolina, Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych, Warszawa 2010 4.Juszczyk S. (red.), Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, Toruń 2003 5.Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010 Literatura uzupełniająca 1.Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012 2.Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012 3.Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informacyjne i media, Warszawa – Kraków 2004 |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil: akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - dysponuje podstawowa wiedza dotyczącą koncepcji teoretycznych o podcastach i videocastach przydatnych w nauce i oświacie PE1_W23 - ma uszczegółowiona wiedzę na temat selekcji i zastosowania podcastów i videocastów w oświacie i kształceniu akademickim PE1_W25 - ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego na danym etapie edukacji z wykorzystaniem podcastu i videocastu naukowego i oświatowego UMIEJĘTNOŚCI PE1_U02 potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną w przygotowaniu i realizacji podcastów i videocastów użytecznych w tradycyjnym i zdalnym procesie kształcenia PE1_U15 - potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów z wykorzystaniem podcastu i videocastu naukowego i oświatowego KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K02 - docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych związanych z wykorzystaniem podcastu i videocastu naukowego i oświatowego PE1_K03 - wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością i przedsiębiorczością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań związanych z wykorzystaniem podcasu i videocastu PE1_K08 - uczy się, przygotowuje do pracy i potrafi wykorzystać w tych celach pocasty i videocasty |
Metody i kryteria oceniania: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30Sposób pomiaru Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie ocena prac indywidualnych - film ocena postaw i zachowań prezentowanych w ramach zajęć Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do zaliczenia 25 Przygotowanie videocastu 25 Sumaryczna liczba punktów ECTS 4 Sposób pomiaru Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie ocena prac indywidualnych - film ocena postaw i zachowań prezentowanych w ramach zajęć Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Siwicki | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie ocena prac indywidualnych - film ocena postaw i zachowań prezentowanych w ramach zajęć Ocena ćwiczeń prowadzonych w grupie OCENA Dostateczna - 100 procent obecności, dobra i bardzo dobra w zależności od jakości wykonanego zadania |
|
Pełny opis: |
1. Niezbędne kompetencje ludzi występujących przed kamera. 2. Reportaż - rzetelność przekazu i mistrzostwo warsztatu – najlepsze dokumenty, najznakomitsi autorzy 3.Obraz - operator jako współtwórca informacji i partner reżysera. Informacje (zdjęcia) kreowane a rzetelność 4. Podstawowe media oraz ich miejsce w filmie dokumentalnym 5. Oblicza zawodowych (i prywatnych) kontaktów ludzi filmu 6. Przekaz filmowy jako źródło wiedzy 9. Nowoczesne środki audiowizualne i nowoczesne media w filmie. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1.Bednarek J., Multimedia a kształcenie ustawiczne nauczycieli, Warszawa 2009 2.Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Warszawa 2006 3.Grodecka Karolina, Przewodnik po Otwartych Zasobach Edukacyjnych, Warszawa 2010 4.Juszczyk S. (red.), Edukacja medialna w społeczeństwie informacyjnym, Toruń 2003 5.Levinson P., Nowe nowe media, Kraków 2010 LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1.Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Cyberprzestrzeń i edukacja, Toruń 2012 2.Lewowicki T., Siemieniecki B (red.)., Nowe media w edukacji, Toruń 2012 3.Tanaś M. (red.), Pedagogika @ środki informacyjne i media, Warszawa – Kraków 2004 |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - praca w zespołach - analiza przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30 Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 Przygotowanie się do zaliczenia 25 W związku z sytuacją epidemiologiczną, realizujemy zajęcia zdalnie. Spotykamy się w godzinach rzeczywistych odpowiadających planom w USOSie. Podstawą uzyskania oceny dostatecznej jest udział we wszystkich zajęciach – jedna nieobecność usprawiedliwiona. Link do zajęć będzie przesłany na adres poczty uczelnianej e-mailowej. Przygotowanie videocastu 25 Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.