Projektowanie aplikacji medialnych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-PKM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Projektowanie aplikacji medialnych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura: |
• Literatura: 1.Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 2.Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012. 3.Tanaś M., Galanciak S. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, t. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2015 4.Bednarek J., Andrzejewska A.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Dylematy przestrzeni cyfrowej, Wyd. Impuls, Kraków 2015. 5. Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012 |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - Zna podstawowe zasady przygotowania aplikacji multimedialnych zgodnie z założeniami procesu kształcenia. PE1_W23 - Posiada wiedzę z zakresu podstawowych założeń procesu dydaktycznego i twórczo analizuje potrzeby i możliwości zastosowania aplikacji multimedialnych i innych materiałów. PE1_W25 - Ma uszczegółowioną wiedzę dotyczącą wsparcia pedagogicznego z wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk dotyczących edukacyjnego wykorzystania aplikacji multimedialnych. PE1_U02 - Stosuje innowacyjne podejście do projektowania i przygotowania aplikacji multimedialnych z uwzględnieniem kryteriów merytorycznych i technicznych. PE1_U15 - Potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie realizacji aplikacji multimedialnych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K02 - Docenia znaczenie nauk pedagogicznych dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach społecznych i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania aplikacji multimedialnych. PE1_K03 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań pedagogicznych w środowisku społecznym; jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych związanych z projektowaniem i wykorzystaniem aplikacji multimedialnych. - Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej w zakresie projektowania i wykorzystania aplikacji multimedialnych. PE1_K08 - Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy w zakresie projektowania aplikacji multimedialnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
• Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia praktyczne - wykład aktywizujący - analiza materiałów źródłowych • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 - przygotowanie się do zajęć 15 - lektury 10 - przygotowanie projektu 20 - przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 15 Suma ECTS: 3 • Forma zaliczenia - wykonanie projektu i zaprezentowanie efektów w formie prezentacji |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Andrzejewska | |
Prowadzący grup: | Klaudia Markowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena aktywności na zajęciach - ocena prezentacji multimedialnej wykonanej w grupach - ocena projektu aplikacji mobilnej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE Aplikacje medialne w edukacji i kulturze Proces kształcenia i zasady nauczania edukacji zdalnej Nowoczesne technologie – organizacja procesu dydaktycznego Specyfika mobilnych urządzeń cyfrowych M-learning - tablet, smartfon, smartwatch w szkole Program "Mobilne Bezpieczeństwo" Systemy operacyjne platform, Języki programowania aplikacji Modele biznesowe Podstawowe elementy tworzenia i zarządzania projektem |
|
Literatura: |
• Literatura: 1.Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, Wyd. WSP TWP, Warszawa 2010. 2.Siemieniecki B. (red.), Edukacja medialna w świecie ponowoczesnym, Wyd. Naukowe UMK, Toruń 2012. 3.Tanaś M., Galanciak S. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia, t. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2015 4.Bednarek J., Andrzejewska A.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Dylematy przestrzeni cyfrowej, Wyd. Impuls, Kraków 2015. 5. Z. Zieliński. E-learning w edukacji. Jak stworzyć multimedialną i w pełni interaktywną treść dydaktyczną. Helion 2012 |
|
Uwagi: |
• Metody i formy pracy ze studentem: - ćwiczenia praktyczne - wykład aktywizujący - analiza materiałów źródłowych • Nakład pracy studenta: - ćwiczenia i godziny kontaktowe 30 - przygotowanie się do zajęć 15 - lektury 10 - przygotowanie projektu 20 - przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 15 Suma ECTS: 3 • Forma zaliczenia - wykonanie projektu i zaprezentowanie efektów w formie prezentacji Link do zajęć: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adaa7de4a71e448c984fc619676bb2432%40thread.tacv2/conversations?groupId=c24661e3-ba58-40bc-a92f-4e901d2ef6ac&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.