Metodyka zajęć technicznych i komputerowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MTK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka zajęć technicznych i komputerowych |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PE1_W23 posiada wiedzę z zakresu prowadzenia działalności pedagogicznej na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w zakresie określonych obszarów treści wychowania i kształcenia. PE1_U09 posiada podstawowe umiejętności oceniania przydatności typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań na etapie edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. PE1_U10 potrafi na elementarnym poziomie posługiwać się wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu planowania i analizowania sposobów pracy z dzieckiem/uczniem. PE1_U11 potrafi w podstawowym zakresie wspierac dzieci/uczniów w procesie zdobywania wiedzy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N CW
CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Wiśniewska | |
Prowadzący grup: | Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposób pomiaru efektów kształcenia: - ocena projektu zajęć technicznych oraz zajęć komputerowych |
|
Pełny opis: |
Opis realizowanych treści programowych: 1. Analiza zakresu treści i wymagań przedmiotowych. 2. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć technicznych. 3. Projekt cyklu zajęć technicznych. 4. Analiza podstawy programowej pod kątem realizacji zajęć komputerowych. 5. Prezentacja i omówienie dostępnych na rynku programów nauczania, podręczników pomocy dydaktycznych. 6. Projekt cyklu zajęć komputerowych. 7. Wykorzystanie aplikacji Smart Learning Suite Online na zajęciach technicznych i komputerowych. |
|
Literatura: |
Kupisiewicz, Cz. (2000). Dydaktyka ogólna. Warszawa: Oficyna Wydawnicza Graf-Punkt. Niemierko, B. (2002) Ocenianie szkolne bez tajemnic. Warszawa: WSiP. Okoń, W. (2003).Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Żak. Węglińska, M. (1998) Jak przygotować się do lekcji - wybór materiałów dydaktycznych. Kraków: Impuls. Podstawa programowa do edukacji komputerowej i edukacji technicznej. Dostępne na rynku programy nauczania, podręczniki i pomoce dydaktyczne. |
|
Uwagi: |
Metody kształcenia: pogadanka, dyskusja, prezentacja, metody ćwiczebne i zadaniowe, metody aktywizujące Nakład pracy student: Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie do zajęć: 20 godz. Wykonanie zaliczeniowych prac: 40 godz. Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 ECTS |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.