Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MOZ1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metodyka organizacji i prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyki organizacji prowadzenia zajęć w zakresie sztuki słowa i dramy. - Zna podstawową terminologię używaną w zakresie metodyk animacji społecznokulturowej. - Zna jej źródła oraz rozumie jej zastosowania. PE1_W23 - Ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu działań animacyjnych, dokonujących się za pośrednictwem wybranego obszaru sztuki (muzyka, teatr/drama). UMIEJĘTNOŚCI PE1_U15 - Wykonuje prace i realizuje działania artystyczne na oczekiwanym, świadczącym o predyspozycjach i zaangażowaniu twórczym poziomie. - Umiejętnie i zgodnie ze wskazaniami metodycznymi, prowadzi zajęcia animujące twórczość artystyczną dzieci, młodzieży i różne kręgi dorosłych, w zakresie wybranej dziedziny sztuki. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 45 godzin, 10 miejsc
Wykład, 15 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Ewa Lewandowska-Tarasiuk, Magdalena Ostolska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena indywidualnych działań dramowych studentów w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć, - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć, - ocena prac wykonywanych podczas zajęć, - ocena umiejętności studentów związanych z planowaniem i prowadzeniem zajęć dramowych - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
Drama i jej istota. Kreacyjna siła słowa w dramie. Improwizacje słowne- założenia teoretyczne... Zabawowy rodowód dramy- teoria i praktyka. Słowo i drama w kulturze, polityce, edukacji, wychowaniu, terapii, literaturze i mediach. Drama w wychowaniu - diagnoza i prognoza. Drama jako trening życia. Edukacja w perspektywie dramy-kreowanie twórczych postaw, nauczanie metoda dramy. Drama w rozwiązywaniu problemów. Synteza materiału. |
|
Literatura: |
Pankowska K., Pedagogika dramy, Warszawa 2000. Way B, Drama w wychowaniu dzieci i młodzieży, Warszawa 1990. Pankowska K. (red.) Drama w przekraczaniu granic niepełnosprawności,, Warszawa 2000. Literatura uzupełniająca: Bielańska A., Teatr, który leczy, Kraków 2002. Lewandowska- Kidoń T., Drama w kształceniu pedagogicznym, Lublin 2002. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe Godziny kontaktowe: ćwiczenia: 45 godz. wykład 15 godz. Przygotowanie się do zajęć kwerenda literatury 10 godz. Przygotowanie się do zaliczenia: 10 godz. Liczba uzyskanych punktów ECTS- 3 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.