Modelowanie informatyczne II
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-MI2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Modelowanie informatyczne II |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przybliżenie studentom zagadnień związanych z modelowaniem informatycznym i symulacjami komputerowymi oraz metod i narzędzi do tego wykorzystywanych. Rozwiązywanie problemów z wykorzystaniem modeli informatycznych. Narzędzi MS Excel i AnyLogic do budowania modeli. Cześć zajęć dedykowana będzie tematyce sztucznej inteligencji oraz budowie chatbota na platformach DialogFlow i ChatFuel, także przykłady wykorzystania programów do modelowania rzeczywistości (np. symulacja zmian fizjonomii). |
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student: - rozumie podstawowe zagadnienia związane z budowaniem modeli informatycznych. - potrafi zaprojektować i wykonać model informatyczny - rozumie zagadnienia związane z naturą i wpływem sztucznej inteligencji na życie człowieka oraz zna sposoby wykorzystania AI w modelowaniu informatycznym i rozwiązywaniu problemów. |
Literatura: |
Dokumentacja DialogFlow, AnyLogic i Chatfuel. Przekazywane poprzez stronę internetową przedmiotu materiały dotyczące sztucznej inteligencji. Książki Świt robotów. Czy sztuczna inteligencja pozbawi nas pracy? Ford Martin Życie 3.0. Człowiek w erze sztucznej inteligencji Max Tegmark Artykuły: m.in: Asystent Google kontra Alexa, Cortana oraz Siri. Porównujemy możliwości wirtualnych asystentów iMagazine 1/2020 Alexa, Alex, or Al? 3 Suggestions to Fight Gender Biases in AI Assistants KomputerŚwiat 11 sty 2019 I’d blush if I could: closing gender divides in digital skills through education UNESCO [50446], EQUALS Skills Coalition [480] https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000367416.page=1 |
Efekty uczenia się: |
Efekty zgodne z PROGRAMEM KSZTAŁCENIA dla kierunku: PEDAGOGIKA (PE) Poziom kształcenia: studia pierwszego stopnia Profil akademicki wprowadzony Uchwałą Rady Wydziału NP. nr 629/15-16 obowiązujący od roku akademickiego 2016/17 WIEDZA PE1_W22 - Posiada uszczegółowioną wiedzę z zakresu logiki i matematyki. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U05 - Posiada podstawowe umiejętności w zakresie przeprowadzenia prostego wnioskowania statystycznego. - Umie przeprowadzić badanie modelowanej rzeczywistości i ująć syntetycznie otrzymane wyniki. PE1_U08 - Umie zaprezentować i uzasadnić własne koncepcje działań i rozwiązania zadań z obszaru modelowania informatycznego. PE1_U15 - Ma dobrze ugruntowane umiejętności modelowania informatycznego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Ma świadomość rozwoju swych kompetencji twórczych i informatycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Udział w dyskusji, realizacja projektów modeli, wykonanie projektu końcowego. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Makaruk | |
Prowadzący grup: | Sergo Kuruliszwili | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.