Gotowość do nauki szkolnej: diagnoza, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, odroczenie – metodyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-GNS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gotowość do nauki szkolnej: diagnoza, zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, odroczenie – metodyka |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Zna założenia i procedury nauczycielskiej diagnozy w zakresie ustalenia gotowości dziecka do nauki szkolnej. Posiada wiedzę na temat kształtowania gotowości do nauki szkolnej i zapewnienia dzieciom powodzenia szkolnego. Zna ważniejsze metody ustalania gotowości szkolnej i sposoby interpretowania wyników. Zna metodykę prowadzenia zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci, a także procedury odraczania z obowiązku szkolnego. Potrafi organizować i przeprowadzać nauczycielską diagnozę ustalania gotowości dziecka do szkoły i współpracować w tym zakresie z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej i rodzicami. Potrafi na podstawie diagnozy opracować program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych dla dzieci i go zrealizować współpracując z rodzicami. Potrafi prowadzić zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze Potrafi przeprowadzić rozmowę z rodzicami o konieczności odroczenia dziecka z obowiązku szkolnego. Wykazuje się zmysłem obserwacji i badawczą postawą, co pozwala mu na przeprowadzenie diagnozy nauczycielskiej Rozumie konieczność chronienia dzieci przed niepowodzeniami szkolnymi. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.