Edukacja przyrodnicza w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-EPZ |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacja przyrodnicza w domu, żłobku i przedszkolu – metodyka |
Jednostka: | Instytut Wspomagania Rozwoju Człowieka i Edukacji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
zna podstawy psychologiczne i pedagogiczne rozwoju zainteresowań przyrodniczych u dzieci. Orientuje się w publikacjach dotyczących realizacji edukacji przyrodniczej w przedszkolu i wczesnej edukacji. Zna metodykę prowadzenia zajęć z edukacji przyrodniczej Dysponuje wiedzą z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej Umie wdrażać dzieci do chronienia środowiska przyrodniczego, do prowadzenia prostych hodowli sprzyjających rozumieniu praw przyrody i rozwijaniu zainteresowań przyrodniczych. Umie prowadzić zajęcia z zakresu przyrody ożywionej i nieożywionej w żłobku i przedszkolu. Zna metody zapoznawania dzieci ze zjawiskami atmosferycznymi i przewidywaniem ich skutków. Potrafi kształtować u dzieci nawyki dbałości o bezpieczeństwo swoje i innych w środowisku społecznym i przyrodniczym we współpracy z rodziną dzieci. Szanuje przyrodę ożywioną i nieożywioną. Wykazuje się postawą proekologiczną i przekonaniem, że obowiązkiem każdego człowieka jest dbać i szanować świat roślin i zwierząt. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.