Edukacyjne problemy społeczeństwa wiedzy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-EPI1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Edukacyjne problemy społeczeństwa wiedzy |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W22 - Ma wiedzę z zakresu podstawowych pojęć i zagadnień dotyczących edukacyjnych problemów społeczeństwa wiedzy i rozumie procesy w nim zachodzące. PE1_W23 - Posiada elementarną wiedzę o edukacyjnych problemach występujących w społeczeństwie wiedzy. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U01 - Prawidłowo analizuje i interpretuje procesy zachodzące w społeczeństwie wiedzy. PE1_U04 - Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę na temat problemów występujących w społeczeństwie wiedzy, korzystając z różnych źródeł i stosując nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. PE1_U08 - Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów na temat roli i miejsca mediów w społeczeństwie wiedzy. PE1_K01 - Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie problematyki społeczeństwa wiedzy, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K03 - Ma przekonanie o sensie, wartości i potrzebie podejmowania działań ukierunkowanych na problemy społeczeństwa wiedzy, jest gotowy do współdziałania w tym zakresie. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Józef Bednarek | |
Prowadzący grup: | Józef Bednarek, Izabela Tonkiel | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: Wykład - aktywność na zajęciach i praca pisemna Ćwiczenia - ocena przygotowanej prezentacji multimedialnej w grupie |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE WYKŁADY 1. Przemiany cywilizacyjno-informacyjne współczesnego świata 2. Rozwój mediów na przestrzeni dziejów 3. Charakterystyka społeczeństwa rolniczego przemysłowego i wiedzy 4 Problemy społeczno-pedagogiczne społeczeństwa wiedzy 5. Problemy informacyjno-informatyczne społeczeństwa sieciowego 6. Założenia metodologiczne badań w społeczeństwie wiedzy 7. Funkcje i zadania cyfrowej szkoły ĆWICZENIA 1. Analiza przemian cywilizacyjno-informacyjnych 2. Rozwój i funkcje mediów przestrzeni dziejów współczesnego świata 3. Zadania charakterystyka społeczeństwa rolniczego, przemysłowego i wiedzy 4. Problemy społeczno-pedagogiczne społeczeństwa wiedzy 5. Problemy informacyjno-informatyczne społeczeństwa sieciowego 6. Założenia metodologiczne badań w społeczeństwie wiedzy 7. Funkcje i zadania cyfrowej szkoły 8. Skutki społeczno-edukacyjne i ekonomiczne społeczeństwa wiedzy |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1.Tanaś M., Galanciak S.(red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Cyfrowa przestrzeń kształcenia t. 1, Wyd. Impuls, Kraków 2015 2. Bednarek J., Andrzejewska A. (red.), Cyberprzestrzeń - Człowiek - Edukacja. Dylematy przestrzeni cyfrowej, t.2, Wyd. Impuls, Krajow 2015. 3. Andrzejewska A., Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych, DIFIN, Warszawa 2014 4. Bednarek J., Szanse cyberprzestrzeni i świata wirtualnego, DIFIN, Warszawa 2014 5. Bednarek J., Multimedialne kształcenie ustawiczne nauczycieli, WSPTWP, Warszawa 2010. 6.Bednarek J., Społeczeństwo informacyjne i media w opinii osób niepełnosprawnych, Wyd. APS, Warszawa 2005. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA 1.Bednarek J., Multimedia w kształceniu, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2006. 2. Tanaś M. (red.), Nastolatki wobec internetu, Wyd. NASK, Warszawa 2016. 6.Tanaś M., Edukacyjne zastosowania komputerów, Wyd. Akad. Żak, Warszawa 1997. 7. Tanaś M., Cywilizacja globalna, społeczeństwo informacyjne a kształcenie, „Kultura i Edukacja” 1999, nr 4. 8. Barney D., Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008. |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - dyskusja - praca w zespołach - studium przypadków NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI godziny kontaktowe (wykład, ćwiczenia, konsultacje) - 45 godz. przygotowanie się do zajęć, lektury - 15 godz. przygotowanie i realizacja prezentacji multimedialnej - 10 godz. przygotowanie się do zaliczenia na ocenę - 15 godz. SUMARYCZNA LICZBA PUNKTÓW ECTS: 3 ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Józef Bednarek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Andrzejewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.