Emisja i higiena głosu
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 10-1S-EHG |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Emisja i higiena głosu |
| Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Cele Zrównoważonego Rozwoju ONZ: | Cel 3: Zapewnić wszystkim ludziom w każdym wieku zdrowe życie oraz promować dobrobyt |
| Efekty uczenia się: |
PE1_W08 Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikacji, w tym szczególnie zna zasady poprawnego sposobu tworzenia i posługiwania się głosem PE1_U07 Ma rozwinięte umiejętności komunikowania się, w tym także posiada w stopniu podstawowym umiejętność poprawnego posługiwania się głosem PE1_U14 Ma wykształcone nawyki prawidłowego posługiwania głosem i wykazuje dbałość o higienę głosu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/2021" (zakończony)
| Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | (brak danych) | |
| Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
| Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
| Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: | Zaliczenie | |
| Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena indywidualnych wypowiedzi ustnych studentów w formie dyskursu prowadzonego podczas zajęć online oraz pisemnych komentarzy - ocena prac wykonywanych podczas zajęć i indywidualnie - umiejętności studentów związane z zauważaniem dobrych i słabych cech własnych wystąpień publicznych, - orientacja w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
| Pełny opis: |
Zajęcia są ćwiczeniami wymagającymi od studenta aktywności i zaangażowania. Student powinien osiągnąć elementarne umiejętności związane ze znajomością sposobu posługiwania się głosem i słowem w wystąpieniach publicznych (umiejętność kierowania własnym głosem i wyrazistością mowy). Ocenie podlega wystąpienie indywidualne studenta utrwalone w formie pliku wideo lub zrealizowane w ramach spotkania bezpośredniego z wykładowcą Treści poruszane na zajęciach: - Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi prawidłowej emisji, higieny głosu i dykcji - przeprowadzenie ćwiczeń oddechowo- emisyjnych - przeprowadzenie ćwiczeń usprawniających aparat mowy - przegląd predyspozycji studentów i wskazanie im kierunków indywidualnej pracy w obszarze emisji i higieny głosu oraz dykcji. - ćwiczenia z zakresu autoprezentacji ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia głosu -Zapoznanie studentów ze znaczeniem i oddziaływaniem ćwiczeń proponowanych do samodzielnego wykonywania, w formie filmów instruktażowych przygotowanych autorsko przez prowadzącego - pomoc w przygotowaniu pracy zaliczeniowej, którą jest wygłoszenie z pamięci wybranego tekstu zachowaniem wymogów prawidłowej emisji i higieny głosu |
|
| Literatura: |
Literatura B. Toczyska, „Elementarne ćwiczenia dykcji”, Gdańsk, 2000. Klemensiewicz Z.(oprac.) , uzup. Urbańczyk S.: Prawidła poprawnej wymowy polskiej.", Kraków,1995. Literatura uzupełniająca: M. Walczak- Deleżyńska, „Aby język giętki”, Wrocław, 2001. |
|
| Uwagi: |
- ocena prac zadawanych w trakcie realizacji zajęć - ocena umiejętności korygowania własnych błędów - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej link do zespołu - kanał ogólny OGÓLNY: Link do zespołów UTWORZONYCH DLA POSZCZEGŁONYCH GRUP- informacja na poziomie grup |
|
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
