Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1S-DZP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnozowanie zdolności i postaw twórczych |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W12 - Zna podstawowe narzędzia badawcze stosowane w badaniach ukierunkowanych na diagnozowanie zdolności i postaw twórczych. PE1_W22 - Zna kluczowe terminy i teorie funkcjonujące w obszarze działań pedagogicznych ukierunkowanych na diagnozowanie zdolności i postaw twórczych. PE1_W23 - Zna metody oraz techniki stosowane w procesie diagnozy zdolności i postaw twórczych dzieci, młodzieży. PE1_W25 - Zna podstawowe zasady prowadzenia badań mających na celu diagnozę potencjału twórczego dzieci i młodzieży. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U03 - Potrafi dokonać pomiaru poznawczych i osobowościowych charakterystyk osób twórczych wykorzystując dostępne narzędzia psychometryczne; dokonuje całościowej diagnozy kreatywności jednostki; potrafi określić pola aktywności twórczej jednostki. PE1_U05 - Potrafi zaplanować działania mające na celu diagnozę potencjału twórczego jednostki, posługiwać się wybranymi testowymi oraz kwestionariuszowymi narzędziami badania kreatywności; posiada umiejętność interpretowania oraz prezentowania wyników badań potencjału twórczego osób w różnym wieku. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K04 - Ma świadomość wagi zachowania najwyższej staranności w trakcie prowadzenia badań nad twórczością. PE1_K06 - Ma świadomość wagi prowadzenia badań twórczości z poszanowaniem zasad etyki zawodowej. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.