Praktyka asystencko-pedagogiczna (śródroczna) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1P-DZA2c |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencko-pedagogiczna (śródroczna) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W08 - Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w liceum ogólnokształcącym lub gimnazjum, w odniesieniu do uczniów, nauczycieli i pedagogów szkolnych, ich prawidłowości i zakłóceń. PE1_W15 - Ma podstawową wiedzę o preferencjach zawodowych uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum, ich planowanych działaniach na rzecz dalszych wyborów edukacyjno-zawodowych,. - Ma podstawową wiedzę o zakresie oczekiwań wychowawców dotyczących wsparcia uczniów w procesie wyborów edukacyjno-zawodowych,. PE1_W16 - Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela w liceum ogólnokształcącym i gimnazjum. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U03 - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania preferencji zawodowych uczniów oraz analizowania podejmowanych przez szkolnego doradcę zawodowego strategii działań praktycznych w odniesieniu do uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum. PE1_U06 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, przygotowując dokumentację potwierdzającą nabycie wybranych umiejętności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela;. - Potrafi w sposób precyzyjny przygotować materiał metodyczny (konspekt) oraz wybrane materiały wspomagające pracę szkolnego doradcy zawodowego, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. PE1_U08 - Posiada umiejętność proponowania własnych pomysłów zajęć z zakresu pre- i orientacji zawodowej dla dzieci i młodzieży i podejmuje próby zaprezentowania ich w ramach działalności pedagogicznej szkolnego doradcy zawodowego, posiada umiejętność prezentowania wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodycznych. PE1_U10 - Potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznym w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela odnoszących się do zadań z zakresu pre- i orientacji zawodowej. PE1_U12 - Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności doradcy zawodowego i nauczyciela, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. PE1_U14 - Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, jako szkolny doradca zawodowy i nauczyciel. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. PE1_K04 - Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej. PE1_K07 - Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel do aktywnego uczestnictwa w szkołach i placówkach oświatowych realizujących działania pedagogiczne z zakresu poradnictwa zawodowego i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami z zakresu poradnictwa zawodowego. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.