Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Praktyka asystencko-pedagogiczna (śródroczna) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1P-DZA2c
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Praktyka asystencko-pedagogiczna (śródroczna) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Pełny opis:

DRUKI DO POBRANIA

Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.

Sylabus

Karta praktykanta

Inne dokumenty

Skierowanie

Efekty uczenia się:

WIEDZA

PE1_W08

- Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w liceum ogólnokształcącym lub gimnazjum, w odniesieniu do uczniów, nauczycieli i pedagogów szkolnych, ich prawidłowości i zakłóceń.

PE1_W15

- Ma podstawową wiedzę o preferencjach zawodowych uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum, ich planowanych działaniach na rzecz dalszych wyborów edukacyjno-zawodowych,.

- Ma podstawową wiedzę o zakresie oczekiwań wychowawców dotyczących wsparcia uczniów w procesie wyborów edukacyjno-zawodowych,.

PE1_W16

- Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela w liceum ogólnokształcącym i gimnazjum.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U03

- Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania preferencji zawodowych uczniów oraz analizowania podejmowanych przez szkolnego doradcę zawodowego strategii działań praktycznych w odniesieniu do uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum.

PE1_U06

- Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, przygotowując dokumentację potwierdzającą nabycie wybranych umiejętności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela;.

- Potrafi w sposób precyzyjny przygotować materiał metodyczny (konspekt) oraz wybrane materiały wspomagające pracę szkolnego doradcy zawodowego, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin.

PE1_U08

- Posiada umiejętność proponowania własnych pomysłów zajęć z zakresu pre- i orientacji zawodowej dla dzieci i młodzieży i podejmuje próby zaprezentowania ich w ramach działalności pedagogicznej szkolnego doradcy zawodowego, posiada umiejętność prezentowania wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodycznych.

PE1_U10

- Potrafi posługiwać się podstawowym ujęciami teoretycznym w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela odnoszących się do zadań z zakresu pre- i orientacji zawodowej.

PE1_U12

- Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności doradcy zawodowego i nauczyciela, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych.

PE1_U14

- Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, jako szkolny doradca zawodowy i nauczyciel.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.

PE1_K04

- Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej.

PE1_K07

- Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel do aktywnego uczestnictwa w szkołach i placówkach oświatowych realizujących działania pedagogiczne z zakresu poradnictwa zawodowego i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami z zakresu poradnictwa zawodowego.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)