Praktyka asystencka wprowadzająca (ciągła) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1P-DZA1a |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyka asystencka wprowadzająca (ciągła) w liceum ogólnokształcącym lub w gimnazjum |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
DRUKI DO POBRANIA Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA PE1_W08 - Ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego w liceum ogólnokształcącym lub gimnazjum, w odniesieniu do nauczycieli i pedagogów szkolnych, ich prawidłowości i zakłóceń. PE1_W15 - Ma podstawową wiedzę o profilach projekcji zawodowych uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum, ich działaniach. - Ma podstawową wiedzę o zawodowym profilu pedagoga szkolnego lub szkolnego doradcy zawodowego, jego rzeczywistych zadaniach oraz związanych z nimi sukcesach i porażkach,. PE1_W16 - Ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności szkolnego doradcy zawodowego i nauczyciela w liceum ogólnokształcącym i gimnazjum. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U03 - Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, oraz analizowania podejmowanych przez szkolnego doradcę zawodowego strategii działań praktycznych w odniesieniu do uczniów liceum ogólnokształcącego lub gimnazjum. PE1_U06 - Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w mowie i na piśmie, przygotowując dokumentację potwierdzającą nabycie wybranych umiejętności szkolnego doradcy zawodowego;. - Potrafi w sposób precyzyjny przygotować wybrane materiały wspomagające pracę szkolnego doradcy zawodowego, wykorzystując różne ujęcia teoretyczne, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin. PE1_U08 - Posiada umiejętność proponowania własnych pomysłów zajęć z zakresu pre- i orientacji zawodowej dla dzieci i młodzieży, posiada umiejętność prezentowania wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych i metodycznych. PE1_U12 - Potrafi posługiwać się zasadami i normami etycznym i w podejmowanej działalności doradcy zawodowego i nauczyciela, dostrzega i analizuje dylematy etyczne; przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych. PE1_U14 - Potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu, jako szkolny doradca zawodowy i nauczyciel. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia. PE1_K04 - Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej. PE1_K07 - Jako przyszły doradca zawodowy i nauczyciel jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w szkołach i placówkach oświatowych realizujących działania pedagogiczne z zakresu poradnictwa zawodowego i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami z zakresu poradnictwa zawodowego. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.