Trening umiejętności komunikacyjnych w pracy nauczyciela
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-TUK | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening umiejętności komunikacyjnych w pracy nauczyciela | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla II r. PE profil praktyczny, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Literatura: | |||
Efekty uczenia się: |
Student po ukończeniu przedmiotu: PEP1_W08 - ma elementarną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń tj. zna podstawowe techniki komunikacyjne, przydatne w pracy nauczyciela-wychowawcy; - rozróżnia błędy i bariery komunikacyjne utrudniające osiągnięcie porozumienia. PEP1_U03 - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu komunikowania się społecznego i interpersonalnego, - zna metody rozwoju umiejętności komunikacyjnych oraz rozwoju kreatywności; jest świadomy ich znaczenia dla doskonalenia się zawodowego i osobowościowego. - potrafi realizować zadania i rozwiązywać problemy teoretyczne i praktyczne w zakresie określonym specjalnością studiów tj. potrafi wskazać sposoby rozwiązywania konfliktów pojawiających się w pracy nauczyciela wychowawcy. PEP1_U11 - posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierając je argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, poglądów różnych autorów tj. ma rozwinięte kompetencje komunikacyjne, potrafi przełamywać bariery komunikacyjne; - ma rozwinięte umiejętności autoprezentacyjne, w sposób atrakcyjny i rzeczowy prezentuje swoje idee i projekty w zależności od kontekstów (kanałów i sytuacji) komunikacyjnych PEP1_K07 - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie |
||
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-24 - 2015-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Patrycja Jurkiewicz | |
Prowadzący grup: | Patrycja Jurkiewicz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena poziomu i jakości w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena umiejętności komunikacyjnych przez pryzmat sytuacyjny - ocena projektów wzbogacania kompetencji komunikacyjnych | |
Pełny opis: |
1. Omówienie programu zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie do problematyki psychologii komunikacji. Etymologia terminu. Wyjaśnienie zasady "nie można nie komunikować" w odniesieniu do różnych przykładów. 2. Budowa procesu komunikacyjnego według R. Jakobsona z komentarzem. 3. Elementy składowe komunikatu: zawartość rzeczowa, relacja z osobą, ujawnienie siebie, apel. 4. Problematyka odbioru komunikatów na podstawie literatury tematycznej i tworzenia różnych sytuacji wraz z komentarzem. 5. Postawa asertywna w toku wymiany informacji (podejmowanie decyzji, cechy człowieka asertywnego). 6. Uważne słuchanie w pracy nauczyciela (aktywnie słuchanie, aktywne niesłuchanie, bierne słuchanie, bierne niesłuchanie). 7. Blokady komunikacji według T. Gordona. Omówienie na podstawie sytuacji tworzonych ze studentami. 8. Komunikacja niewerbalna. Tworzenie i odczytywanie komunikatów niewerbalnych. 9. Etykieta rozmowy telefonicznej w procesie komunikacji. 10. Komunikowanie się na piśmie, wskazywanie efektów tej formy. 11. Relacje nauczyciela: z uczniami, z rodzicami. 12. Relacje nauczyciela: z innymi nauczycielami, z dyrektorem szkoły i innymi pracownikami. 13. Komunikacja nauczyciela z uczniem z niepełnosprawnością, sytuacje konfliktowe i ich rozwiązywanie, mediacje. 14. Błędy językowe nauczycieli i ich minimalizowanie. 15. Sprawdzian testowy oraz obrona prac zaliczeniowych: doskonalenie procesu komunikowania się w trzech odniesieniach: jako student, jako początkujący nauczyciel, jako nauczyciel w przyszłości. | |
Literatura: |
Obowiązkowa: Bochno E.: Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Oficyna Wydawnicza "Impuls" Kraków 2004. Góralczyk E.: Nauczycielem być... . Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2006. Hurst B., Reding G.: Profesjonalizm w uczeniu. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Morreale S.P.; Spitzberg B.H.; Barge K.J.: Komunikacja między ludźmi. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2015. Uzupełniająca: Sujak E.: ABC psychologii komunikacji. Wydawnictwo WAM, Kraków 2015. Tkaczyk L.: Komunikacja niewerbalna. Postawa. Mimika. Gest. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. | |
Uwagi: |
Metody kształcenia: - sytuacyjne - inscenizacji, - projektów - obserwacja - dyskusja dydaktyczna Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (ćwiczenia 30 godzin) Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 godzin Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 10 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-29 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena poziomu i jakości w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena umiejętności komunikacyjnych przez pryzmat sytuacyjny - ocena projektów wzbogacania kompetencji komunikacyjnych | |
Pełny opis: |
1.Omówienie programu zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie do problematyki psychologii komunikacji. Etymologia terminu. Wyjaśnienie zasady "nie można nie komunikować" w odniesieniu do różnych przykładów. 2. Budowa procesu komunikacyjnego według R. Jakobsona z komentarzem. 3. Elementy składowe komunikatu: zawartość rzeczowa, relacja z osobą, ujawnienie siebie, apel. 4. Problematyka odbioru komunikatów na podstawie literatury tematycznej i tworzenia różnych sytuacji wraz z komentarzem.Postawa asertywna w toku wymiany informacji (podejmowanie decyzji, cechy człowieka asertywnego). 5. Uważne słuchanie w pracy nauczyciela (aktywnie słuchanie, aktywne niesłuchanie, bierne słuchanie, bierne niesłuchanie). 6. Blokady komunikacji według T. Gordona. Omówienie na podstawie sytuacji tworzonych ze studentami. 7. Komunikacja niewerbalna. Tworzenie i odczytywanie komunikatów niewerbalnych. 8. Etykieta rozmowy telefonicznej w procesie komunikacji, komunikowanie się na piśmie, wskazywanie efektów tej formy. 9. Relacje nauczyciela: z uczniami, z rodzicami, relacje nauczyciela: z innymi nauczycielami, z dyrektorem szkoły i innymi pracownikami. 10.Sprawdzian testowy oraz obrona prac zaliczeniowych: doskonalenie procesu komunikowania się w trzech odniesieniach: jako student, jako początkujący nauczyciel, jako nauczyciel w przyszłości. | |
Literatura: |
Obowiązkowa: Bochno E.: Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Oficyna Wydawnicza "Impuls" Kraków 2004. Góralczyk E.: Nauczycielem być... . Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2006. Hurst B., Reding G.: Profesjonalizm w uczeniu. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Morreale S.P.; Spitzberg B.H.; Barge K.J.: Komunikacja między ludźmi. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2015. Uzupełniająca: Sujak E.: ABC psychologii komunikacji. Wydawnictwo WAM, Kraków 2015. Tkaczyk L.: Komunikacja niewerbalna. Postawa. Mimika. Gest. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. | |
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (ćwiczenia 20 godzin) Przygotowanie się do zajęć, lektury 10 godzin Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 5 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji 5 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena poziomu i jakości w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena umiejętności komunikacyjnych przez pryzmat sytuacyjny - ocena projektów wzbogacania kompetencji komunikacyjnych | |
Pełny opis: |
1. Omówienie programu zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie do problematyki psychologii komunikacji. Etymologia terminu. Wyjaśnienie zasady "nie można nie komunikować" w odniesieniu do różnych przykładów. 2. Budowa procesu komunikacyjnego według R. Jakobsona z komentarzem. 3. Elementy składowe komunikatu: zawartość rzeczowa, relacja z osobą, ujawnienie siebie, apel. 4. Problematyka odbioru komunikatów na podstawie literatury tematycznej i tworzenia różnych sytuacji wraz z komentarzem. 5. Postawa asertywna w toku wymiany informacji (podejmowanie decyzji, cechy człowieka asertywnego). 6. Uważne słuchanie w pracy nauczyciela (aktywnie słuchanie, aktywne niesłuchanie, bierne słuchanie, bierne niesłuchanie). 7. Blokady komunikacji według T. Gordona. Omówienie na podstawie sytuacji tworzonych ze studentami. 8. Komunikacja niewerbalna. Tworzenie i odczytywanie komunikatów niewerbalnych. 9. Etykieta rozmowy telefonicznej w procesie komunikacji. 10. Komunikowanie się na piśmie, wskazywanie efektów tej formy. 11. Relacje nauczyciela: z uczniami, z rodzicami. 12. Relacje nauczyciela: z innymi nauczycielami, z dyrektorem szkoły i innymi pracownikami. 13. Komunikacja nauczyciela z uczniem z niepełnosprawnością, sytuacje konfliktowe i ich rozwiązywanie, mediacje. 14. Błędy językowe nauczycieli i ich minimalizowanie. 15. Sprawdzian testowy oraz obrona prac zaliczeniowych: doskonalenie procesu komunikowania się w trzech odniesieniach: jako student, jako początkujący nauczyciel, jako nauczyciel w przyszłości. | |
Literatura: |
Obowiązkowa: Bochno E.: Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Oficyna Wydawnicza "Impuls" Kraków 2004. Góralczyk E.: Nauczycielem być... . Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2006. Hurst B., Reding G.: Profesjonalizm w uczeniu. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Morreale S.P.; Spitzberg B.H.; Barge K.J.: Komunikacja między ludźmi. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2015. Uzupełniająca: Sujak E.: ABC psychologii komunikacji. Wydawnictwo WAM, Kraków 2015. Tkaczyk L.: Komunikacja niewerbalna. Postawa. Mimika. Gest. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. | |
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (ćwiczenia 30 godzin) Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 godzin Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 10 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-27 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena poziomu i jakości w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena umiejętności komunikacyjnych przez pryzmat sytuacyjny - ocena projektów wzbogacania kompetencji komunikacyjnych | |
Pełny opis: |
1. Omówienie programu zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie do problematyki psychologii komunikacji. Etymologia terminu. Wyjaśnienie zasady "nie można nie komunikować" w odniesieniu do różnych przykładów. 2. Budowa procesu komunikacyjnego według R. Jakobsona z komentarzem. 3. Elementy składowe komunikatu: zawartość rzeczowa, relacja z osobą, ujawnienie siebie, apel. 4. Problematyka odbioru komunikatów na podstawie literatury tematycznej i tworzenia różnych sytuacji wraz z komentarzem. 5. Postawa asertywna w toku wymiany informacji (podejmowanie decyzji, cechy człowieka asertywnego). 6. Uważne słuchanie w pracy nauczyciela (aktywnie słuchanie, aktywne niesłuchanie, bierne słuchanie, bierne niesłuchanie). 7. Blokady komunikacji według T. Gordona. Omówienie na podstawie sytuacji tworzonych ze studentami. 8. Komunikacja niewerbalna. Tworzenie i odczytywanie komunikatów niewerbalnych. 9. Etykieta rozmowy telefonicznej w procesie komunikacji. 10. Komunikowanie się na piśmie, wskazywanie efektów tej formy. 11. Relacje nauczyciela: z uczniami, z rodzicami. 12. Relacje nauczyciela: z innymi nauczycielami, z dyrektorem szkoły i innymi pracownikami. 13. Komunikacja nauczyciela z uczniem z niepełnosprawnością, sytuacje konfliktowe i ich rozwiązywanie, mediacje. 14. Błędy językowe nauczycieli i ich minimalizowanie. 15. Sprawdzian testowy oraz obrona prac zaliczeniowych: doskonalenie procesu komunikowania się w trzech odniesieniach: jako student, jako początkujący nauczyciel, jako nauczyciel w przyszłości. | |
Literatura: |
Obowiązkowa: Bochno E.: Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Oficyna Wydawnicza "Impuls" Kraków 2004. Góralczyk E.: Nauczycielem być... . Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2006. Hurst B., Reding G.: Profesjonalizm w uczeniu. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Morreale S.P.; Spitzberg B.H.; Barge K.J.: Komunikacja między ludźmi. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2015. Uzupełniająca: Sujak E.: ABC psychologii komunikacji. Wydawnictwo WAM, Kraków 2015. Tkaczyk L.: Komunikacja niewerbalna. Postawa. Mimika. Gest. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. | |
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (ćwiczenia 30 godzin) Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 godzin Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 10 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Michalski, Alicja Zagrodzka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena poziomu i jakości w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena umiejętności komunikacyjnych przez pryzmat sytuacyjny - ocena projektów wzbogacania kompetencji komunikacyjnych | |
Pełny opis: |
1. Omówienie programu zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie do problematyki psychologii komunikacji. Etymologia terminu. Wyjaśnienie zasady "nie można nie komunikować" w odniesieniu do różnych przykładów. 2. Budowa procesu komunikacyjnego według R. Jakobsona z komentarzem. 3. Elementy składowe komunikatu: zawartość rzeczowa, relacja z osobą, ujawnienie siebie, apel. 4. Problematyka odbioru komunikatów na podstawie literatury tematycznej i tworzenia różnych sytuacji wraz z komentarzem. 5. Postawa asertywna w toku wymiany informacji (podejmowanie decyzji, cechy człowieka asertywnego). 6. Uważne słuchanie w pracy nauczyciela (aktywnie słuchanie, aktywne niesłuchanie, bierne słuchanie, bierne niesłuchanie). 7. Blokady komunikacji według T. Gordona. Omówienie na podstawie sytuacji tworzonych ze studentami. 8. Komunikacja niewerbalna. Tworzenie i odczytywanie komunikatów niewerbalnych. 9. Etykieta rozmowy telefonicznej w procesie komunikacji. 10. Komunikowanie się na piśmie, wskazywanie efektów tej formy. 11. Relacje nauczyciela: z uczniami, z rodzicami. 12. Relacje nauczyciela: z innymi nauczycielami, z dyrektorem szkoły i innymi pracownikami. 13. Komunikacja nauczyciela z uczniem z niepełnosprawnością, sytuacje konfliktowe i ich rozwiązywanie, mediacje. 14. Błędy językowe nauczycieli i ich minimalizowanie. 15. Sprawdzian testowy oraz obrona prac zaliczeniowych: doskonalenie procesu komunikowania się w trzech odniesieniach: jako student, jako początkujący nauczyciel, jako nauczyciel w przyszłości. | |
Literatura: |
Obowiązkowa: Bochno E.: Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Oficyna Wydawnicza "Impuls" Kraków 2004. Góralczyk E.: Nauczycielem być... . Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2006. Hurst B., Reding G.: Profesjonalizm w uczeniu. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Morreale S.P.; Spitzberg B.H.; Barge K.J.: Komunikacja między ludźmi. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2015. Uzupełniająca: Sujak E.: ABC psychologii komunikacji. Wydawnictwo WAM, Kraków 2015. Tkaczyk L.: Komunikacja niewerbalna. Postawa. Mimika. Gest. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. | |
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (ćwiczenia 30 godzin) Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 godzin Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 10 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-27 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 20 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Joanna Giebułtowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Sposoby pomiaru efektów kształcenia: - ocena poziomu i jakości w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena prac wykonywanych podczas zajęć - ocena umiejętności komunikacyjnych przez pryzmat sytuacyjny - ocena projektów wzbogacania kompetencji komunikacyjnych | |
Pełny opis: |
1. Omówienie programu zajęć oraz warunków zaliczenia przedmiotu. Wprowadzenie do problematyki psychologii komunikacji. Etymologia terminu. Wyjaśnienie zasady "nie można nie komunikować" w odniesieniu do różnych przykładów. 2. Budowa procesu komunikacyjnego według R. Jakobsona z komentarzem. 3. Elementy składowe komunikatu: zawartość rzeczowa, relacja z osobą, ujawnienie siebie, apel. 4. Problematyka odbioru komunikatów na podstawie literatury tematycznej i tworzenia różnych sytuacji wraz z komentarzem. 5. Postawa asertywna w toku wymiany informacji (podejmowanie decyzji, cechy człowieka asertywnego). 6. Uważne słuchanie w pracy nauczyciela (aktywnie słuchanie, aktywne niesłuchanie, bierne słuchanie, bierne niesłuchanie). 7. Blokady komunikacji według T. Gordona. Omówienie na podstawie sytuacji tworzonych ze studentami. 8. Komunikacja niewerbalna. Tworzenie i odczytywanie komunikatów niewerbalnych. 9. Etykieta rozmowy telefonicznej w procesie komunikacji. 10. Komunikowanie się na piśmie, wskazywanie efektów tej formy. 11. Relacje nauczyciela: z uczniami, z rodzicami. 12. Relacje nauczyciela: z innymi nauczycielami, z dyrektorem szkoły i innymi pracownikami. 13. Komunikacja nauczyciela z uczniem z niepełnosprawnością, sytuacje konfliktowe i ich rozwiązywanie, mediacje. 14. Błędy językowe nauczycieli i ich minimalizowanie. 15. Sprawdzian testowy oraz obrona prac zaliczeniowych: doskonalenie procesu komunikowania się w trzech odniesieniach: jako student, jako początkujący nauczyciel, jako nauczyciel w przyszłości. | |
Literatura: |
Obowiązkowa: Bochno E.: Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego. Oficyna Wydawnicza "Impuls" Kraków 2004. Góralczyk E.: Nauczycielem być... . Jak zapanować nad trudnymi zachowaniami uczniów i porozumieć się z klasą. Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna, Warszawa 2006. Hurst B., Reding G.: Profesjonalizm w uczeniu. ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Morreale S.P.; Spitzberg B.H.; Barge K.J.: Komunikacja między ludźmi. Wydawnictwo Naukowe PWN. Warszawa 2015. Uzupełniająca: Sujak E.: ABC psychologii komunikacji. Wydawnictwo WAM, Kraków 2015. Tkaczyk L.: Komunikacja niewerbalna. Postawa. Mimika. Gest. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 1997. | |
Uwagi: |
Nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe (ćwiczenia 30 godzin) Przygotowanie się do zajęć, lektury 20 godzin Przygotowanie się do zaliczenia na ocenę 10 godzin Przygotowanie projektu, prezentacji 10 godzin Sumaryczna liczba punktów ECTS: 3 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Jarosław Michalski | |
Prowadzący grup: | Jarosław Michalski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.