Technologia informacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-TEI | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologia informacyjna | ||
Jednostka: | Instytut Pedagogiki | ||
Grupy: |
Obowiązkowe dla I r. PE profil praktyczny, (3-l) stacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla I r. PE, (3-l) niestacjonarne I stopnia Obowiązkowe dla I r. PE, (3-l) stacjonarne I stopnia |
||
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu) ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
||
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu przedmiotu student: PROFIL AKADEMICKI WIEDZA PE1_W21 - zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich. PE1_W27 - posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji. UMIEJĘTNOŚCI PE1_U04 - korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych. PE1_U05 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT) - korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego; - projektuje autorskie pomoce dydaktyczne przy użyciu komputera - wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych. KOMPETENCJE SPOŁECZNE PE1_K01 - szanuje cudzą własność intelektualną. - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie TI. - rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie technologii informacyjnej ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ PROFIL PRAKTYCZNY WIEDZA PEP1_W27 - posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji. UMIEJĘTNOŚCI PEP1_U03 - potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii, - korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego, - korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, - projektuje autorskie pomoce dydaktyczne przy użyciu komputera, - wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych, KOMPETENCJE SPOŁECZNE PEP1_K01 - dokonuje autooceny swoich umiejętności w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i rozumie potrzebę ich rozwoju dla realizacji zadań w pracy nauczyciela |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2014-10-01 - 2015-02-23 |
![]() |
||||||||||
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|||||||||||
Koordynatorzy: | Daniel Kantor | |||||||||||
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Jan Łaszczyk, Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska | |||||||||||
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |||||||||||
Skrócony opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (liczba godzin) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h) 2. Edytor tekstów (12h) 3. Arkusz kalkulacyjny (8h) 4. Program do tworzenia publikacji (2h) 5. Prezentacja multimedialna (4h) 6. Internet (2h) | |||||||||||
Pełny opis: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |||||||||||
Literatura: |
| |||||||||||
Uwagi: |
|
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)
Okres: | 2015-02-24 - 2015-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (liczba godzin) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h) 2. Edytor tekstów (12h) 3. Arkusz kalkulacyjny (8h) 4. Program do tworzenia publikacji (2h) 5. Prezentacja multimedialna (4h) 6. Internet (2h) | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Magdalena Madejska-Jacak, Miłosz Romaniuk, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-22 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Maria Trzcińska-Król | |
Prowadzący grup: | Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole 3. Program do tworzenia publikacji 4. Edytor tekstów 5. Arkusz kalkulacyjny 6. Prezentacja multimedialna 7. Internet | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2015-10-01 - 2016-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Daniel Kantor | |
Prowadzący grup: | Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Magdalena Madejska-Jacak, Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE (30h) 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (5h) 3. Program do tworzenia publikacji (2h) 4. Edytor tekstów (10h) 5. Arkusz kalkulacyjny (6h) 6. Prezentacja multimedialna (2h) 7. Internet (3h) | |
Pełny opis: |
METODY KSZTAŁCENIA: podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)
Okres: | 2016-02-29 - 2016-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Grzegorz Droń, Katarzyna Korbecka, Magdalena Madejska-Jacak, Jakub Wasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia: - kolokwium - ocena pracy indywidualnej podczas zajęć - ocena projektu | |
Pełny opis: |
Opis treści programowych: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej. 2. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in. - projektowanie pomocy dydaktycznych - korespondencja seryjna - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 3. Arkusz kalkulacyjny: - wprowadzanie i formatowanie danych - tworzenie formuł - projektowanie i formatowanie wykresów - zaliczenie 4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 5. Prezentacja multimedialna: - podstawowe pojęcia i operacje - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 6. Internet: - korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej - zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich | |
Literatura: |
UZUPEŁNIAJĄCA: Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe. Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion. Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion. Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-19 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Jan Łaszczyk, Magdalena Madejska-Jacak, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: WIEDZA - kolokwia, test UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Sergo Kuruliszwili, Jan Łaszczyk, Magdalena Madejska-Jacak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/ mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2016-10-01 - 2017-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Dominika Bardzińska | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Grzegorz Droń, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Magdalena Madejska-Jacak, Jakub Wasiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/ mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)
Okres: | 2017-02-27 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Makaruk | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Grzegorz Droń, Magdalena Madejska-Jacak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA: - kolokwia, test - ocena projektów - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS. Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/ mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-18 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Urszula Fila, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Jan Łaszczyk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów, kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej - tworzenie formularzy elektronicznych | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Maria Trzcińska-Król | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów, kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej - tworzenie formularzy elektronicznych | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)
Okres: | 2017-10-01 - 2018-02-26 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Dominika Bardzińska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów, kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-02-17 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Alicja Baum | |
Prowadzący grup: | Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Anna Weiss | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów, kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej - tworzenie formularzy elektronicznych | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)
Okres: | 2018-10-01 - 2019-03-01 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Korbecka | |
Prowadzący grup: | Mariusz Fila, Urszula Fila, Karolina Jabłońska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Miłosz Romaniuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA WIEDZA - test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć UMIEJĘTNOŚCI - ocena projektów, kolokwia KOMPETENCJE SPOŁECZNE - ocena indywidualnej pracy podczas zajęć | |
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE: 1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich) 2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne) 3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie) 4. Edytor tekstów: - tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych - projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki) - tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych - zaliczenie 5. Arkusz kalkulacyjny: - kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań - zaliczenie 6. Prezentacja multimedialna: - tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji 7. Internet: - korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej | |
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu -poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016 Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion. Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion. | |
Uwagi: |
NAKŁAD PRACY STUDENTA: 1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć 2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h 3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h 4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS METODY KSZTAŁCENIA: - podające, - ćwiczeniowe, - zadaniowe, - problemowe |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (w trakcie)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin ![]() |
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Karolina Jabłońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.