Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Technologia informacyjna

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-1F-TEI Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Technologia informacyjna
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Obowiązkowe dla I r. PE profil praktyczny, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla I r. PE profil praktyczny, (3-l) stacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla I r. PE, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Obowiązkowe dla I r. PE, (3-l) stacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu)
zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty kształcenia:

Po ukończeniu przedmiotu student:

PROFIL AKADEMICKI

WIEDZA

PE1_W21

- zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich.

PE1_W27

- posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji.

UMIEJĘTNOŚCI

PE1_U04

- korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet, tworzy i przetwarza informacje w programach biurowych i aplikacjach internetowych.

PE1_U05

- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych technologii (ICT)

- korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego;

- projektuje autorskie pomoce dydaktyczne przy użyciu komputera

- wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PE1_K01

- szanuje cudzą własność intelektualną.

- ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie TI.

- rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się w zakresie technologii informacyjnej

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PROFIL PRAKTYCZNY

WIEDZA

PEP1_W27

- posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie technik informatycznych, przetwarzania tekstów, wykorzystywania arkuszy kalkulacyjnych, korzystania z baz danych, posługiwania się grafiką prezentacyjną, korzystania z usług w sieciach informatycznych, pozyskiwania i przetwarzania informacji.

UMIEJĘTNOŚCI

PEP1_U03

- potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł i nowoczesnych technologii,

- korzysta w stopniu zaawansowanym z pakietu biurowego,

- korzysta z zaawansowanych metod wyszukiwania informacji w sieci Internet,

- projektuje autorskie pomoce dydaktyczne przy użyciu komputera,

- wykorzystuje pakiet biurowy do opracowania i prezentacji wyników badań empirycznych,

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

PEP1_K01

- dokonuje autooceny swoich umiejętności w zakresie posługiwania się technologią informacyjną i rozumie potrzebę ich rozwoju dla realizacji zadań w pracy nauczyciela

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2014-10-01 - 2015-02-23
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daniel Kantor
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Jan Łaszczyk, Monika Rebizant, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

TREŚCI PROGRAMOWE (liczba godzin)

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h)

2. Edytor tekstów (12h)

3. Arkusz kalkulacyjny (8h)

4. Program do tworzenia publikacji (2h)

5. Prezentacja multimedialna (4h)

6. Internet (2h)

Pełny opis:

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.

- projektowanie pomocy dydaktycznych

- korespondencja seryjna

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych

- tworzenie formuł

- projektowanie i formatowanie wykresów

- zaliczenie

4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich

Literatura:

  • Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.
  • Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.
  • Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.
  • Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.
  • Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.
  • Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.
  • Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.
  • Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion
Uwagi:

FORMA AKTYWNOŚCI ŚREDNIA LICZBA GODZIN NA ZREALIZOWANIE AKTYWNOŚCI
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30
Przygotowanie się do egzaminu 10
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 10
Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2014/2015" (zakończony)

Okres: 2015-02-24 - 2015-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska
Prowadzący grup: Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

TREŚCI PROGRAMOWE (liczba godzin)

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h)

2. Edytor tekstów (12h)

3. Arkusz kalkulacyjny (8h)

4. Program do tworzenia publikacji (2h)

5. Prezentacja multimedialna (4h)

6. Internet (2h)

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.

- projektowanie pomocy dydaktycznych

- korespondencja seryjna

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych

- tworzenie formuł

- projektowanie i formatowanie wykresów

- zaliczenie

4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Magdalena Madejska-Jacak, Miłosz Romaniuk, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-22 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Maria Trzcińska-Król
Prowadzący grup: Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

TREŚCI PROGRAMOWE

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole

3. Program do tworzenia publikacji

4. Edytor tekstów

5. Arkusz kalkulacyjny

6. Prezentacja multimedialna

7. Internet

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2015-10-01 - 2016-02-21
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Daniel Kantor
Prowadzący grup: Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Magdalena Madejska-Jacak, Miłosz Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

TREŚCI PROGRAMOWE (30h)

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (2h)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (5h)

3. Program do tworzenia publikacji (2h)

4. Edytor tekstów (10h)

5. Arkusz kalkulacyjny (6h)

6. Prezentacja multimedialna (2h)

7. Internet (3h)

Pełny opis:

METODY KSZTAŁCENIA:

podające, ćwiczeniowe, zadaniowe, problemowe

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z

zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjnarnych 2015/2016" (zakończony)

Okres: 2016-02-29 - 2016-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Grzegorz Droń, Katarzyna Korbecka, Magdalena Madejska-Jacak, Jakub Wasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Opis sposobów pomiaru efektów kształcenia:

- kolokwium

- ocena pracy indywidualnej podczas zajęć

- ocena projektu

Pełny opis:

Opis treści programowych:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej.

2. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- tworzenie tabel, wykresów, umieszczanie grafiki i in.

- projektowanie pomocy dydaktycznych

- korespondencja seryjna

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

3. Arkusz kalkulacyjny:

- wprowadzanie i formatowanie danych

- tworzenie formuł

- projektowanie i formatowanie wykresów

- zaliczenie

4. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

5. Prezentacja multimedialna:

- podstawowe pojęcia i operacje

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

6. Internet:

- korzystanie z wyszukiwarek, poczty internetowej, a także portali tematycznych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

- zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich

Literatura:

UZUPEŁNIAJĄCA:

Austin, B. (2001). Internet. Praktyczny przewodnik, Warszawa: Wyd. ReadMe.

Grover, Ch. (2007). Word 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Jaronicki, A. (2008). ABC MS Office 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Rajca, P. (2000). Internet. Ćwiczenia praktyczne, Gliwice: Wyd. Helion.

Tomaszewska-Adamarek, A. (2007). ABC PowerPoint 2007 PL, , Gliwice: Wyd. Helion.

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

Walkenbach, J. (2007). Excel 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Zimek, R. (2008). Microsoft Publisher 2007 PL, Gliwice: Wyd. Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-19
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Jan Łaszczyk, Magdalena Madejska-Jacak, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

WIEDZA

- kolokwia, test

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-20 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Sergo Kuruliszwili, Jan Łaszczyk, Magdalena Madejska-Jacak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS.

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/

mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2016-10-01 - 2017-02-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Dominika Bardzińska
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Grzegorz Droń, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Magdalena Madejska-Jacak, Jakub Wasiak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS.

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/

mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2016/2017" (zakończony)

Okres: 2017-02-27 - 2017-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Makaruk
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Grzegorz Droń, Magdalena Madejska-Jacak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA:

- kolokwia, test

- ocena projektów

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne. Warszawa: Wyd. APS.

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu - poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/

mobilnaedukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.16r.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-18
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Alicja Baum, Urszula Fila, Małgorzata Jabłonowska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Jan Łaszczyk, Maria Trzcińska-Król, Justyna Wiśniewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

WIEDZA

- test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów, kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej

- tworzenie formularzy elektronicznych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2018-02-19 - 2018-09-30
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Maria Trzcińska-Król
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

WIEDZA

- test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów, kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej

- tworzenie formularzy elektronicznych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2017/2018" (zakończony)

Okres: 2017-10-01 - 2018-02-26
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Dominika Bardzińska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Miłosz Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

WIEDZA

- test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów, kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Alicja Baum
Prowadzący grup: Alicja Baum, Małgorzata Jabłonowska, Karolina Jabłońska, Katarzyna Korbecka, Sergo Kuruliszwili, Anna Makaruk, Monika Rebizant, Miłosz Romaniuk, Maria Trzcińska-Król, Anna Weiss
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

WIEDZA

- test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów, kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystnie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3.Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych podczas studiów i w pracy zawodowej

- tworzenie formularzy elektronicznych

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2018/2019" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-03-01
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Korbecka
Prowadzący grup: Mariusz Fila, Urszula Fila, Karolina Jabłońska, Daniel Kantor, Katarzyna Korbecka, Miłosz Romaniuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

SPOSÓB POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

WIEDZA

- test lub ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

UMIEJĘTNOŚCI

- ocena projektów, kolokwia

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- ocena indywidualnej pracy podczas zajęć

Pełny opis:

TREŚCI PROGRAMOWE:

1. Wprowadzenie do technologii informacyjnej (BHP, regulamin pracowni, korzystanie z uczelnianej poczty internetowej, zapoznanie z zasadami z zakresu ochrony własności intelektualnej i praw autorskich)

2. Wykorzystanie nowoczesnych technologii i programów edukacyjnych w szkole (tablica multimedialna, programy edukacyjne)

3. Program do tworzenia publikacji (wybór szablonu do publikacji, praca na szablonach, drukowanie i zapisywanie)

4. Edytor tekstów:

- tworzenie, formatowanie i korekta dokumentów tekstowych

- projektowanie pomocy dydaktycznych (tworzenie tabel, umieszczanie grafiki)

- tworzenie formularzy drukowanych i elektronicznych

- zaliczenie

5. Arkusz kalkulacyjny:

- kodowanie danych, opracowanie i prezentacja wyników badań

- zaliczenie

6. Prezentacja multimedialna:

- tworzenie interaktywnych i multimedialnych prezentacji

7. Internet:

- korzystanie z aplikacji internetowych ze szczególnym uwzględnieniem przydatnych w pracy zawodowej

Literatura:

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

Hojnacki, L. (red.) (2013). Mobilna edukacja. (R)ewolucja w nauczaniu

-poradnik dla edukatorów. https://edustore.eu/pliki/mobilna-edukacja-poradnik-dla-edukatorow.pdf. dostęp: 10.09.2016

Trzcińska-Król, M., Wiśniewska, J. (2010). Jak tworzyć materiały dydaktyczne, Warszawa: Wyd. APS.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

Conner, N. MacDonald, M. (2011). Office 2010 PL. Nieoficjalny podręcznik. Warszawa: Helion.

Murray, K. (2011). Microsoft Office 2010 PL. Praktyczne podejście (ebook). Warszawa: Helion.

Uwagi:

NAKŁAD PRACY STUDENTA:

1. Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia: - 30 h zajęć

2. Przygotowanie się do egzaminu, zaliczenia: - 10 h

3. Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji: - 10 h

4. Przygotowanie się do zajęć: - 10 h

Sumaryczna liczba punktów ECTS - 2 ECTS

METODY KSZTAŁCENIA:

- podające,

- ćwiczeniowe,

- zadaniowe,

- problemowe

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2019/2020" (w trakcie)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-27
Wybrany podział planu:


powiększ
zobacz plan zajęć
Typ zajęć: Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Karolina Jabłońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.