Psychologia wychowawcza z elementami psychologii społecznej dla nauczycieli
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-1F-PWE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia wychowawcza z elementami psychologii społecznej dla nauczycieli |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
Po ukończeniu modułu student: PEP1_W04 potrafi definiować i rozumie pojęcia używane w psychologii rozwoju dla scharakteryzowania procesu rozwoju na różnych etapach życia człowieka; potrafi opisać zmiany w różnych sferach rozwoju psychicznego człowieka: poznawczym, językowym, emocjonalnym, osobowości, społecznym, moralnym; PEP1_W08 zna i umie wyjaśnić podstawowe mechanizmy komunikacji interpersonalnej, zachodzącej pomiędzy uczestnikami edukacji PEP1_W14 potrafi wskazać źródła różnic w indywidualnym rozwoju człowieka; PEP1_U02 potrafi przeanalizować i rozumie mechanizmy problemów wychowawczych, czynniki podtrzymujące istnienie problemu, potrafi określić możliwe sposoby rozwiązania problemu; potrafi dobrać skuteczny sposób zmiany dezadaptacyjnych postaw społecznych; posiada umiejętność analizowania i interpretowania procesów emocjonalno-motywacyjnych jako sił napędowych jednostki; PEP1_U12 definicja wyczerpuje opis szczegółowy; PEP1_U16 potrafi określić możliwe skutki (krótko- i długoterminowe) proponowanych rozwiązań problemów wychowawczych dla funkcjonowania jednostki na poziomie behawioralnym, emocjonalnym i poznawczym; PEP1_K01 ma świadomość znaczenia wiedzy o rozwoju i funkcjonowaniu społecznym człowieka dla kształtowania prawidłowych relacji w rodzinie i szkole; |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.