Szkoła jako środowisko wychowawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 10-0S-SSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Szkoła jako środowisko wychowawcze |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki Specjalnej |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
1.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Efekty uczenia się: |
PCK1_KK_W06 Posiada podstawową wiedzę o dziecku jako uczestniku działalności wychowawczej i opiekuńczej PCK1_KK_W06 Ma podstawową wiedzę o uwarunkowaniach rozwoju dzieci i młodzieży PCK1_KK_W07 Zna podstawowe założenia instytucjonalnej opieki i wychowania dzieci i młodzieży PCK1_KK_U02 potrafi dokonywać podstawowych obserwacji i prostych interpretacji zjawisk społecznych zachodzących w grupie PCK1_KK_U05 umie w sposób spójny wypowiedzieć się w mowie i na piśmie na tematy dotyczące wybranych zagadnień z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej PCK1_KK_K01 Docenia znaczenie nauk pedagogicznych) dla prawidłowego wspierania rozwoju dzieci i młodzieży, rozumienia ich potrzeb i poszanowania autonomii |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-21 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO WYK
N WYK
|
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Perkowska-Klejman | |
Prowadzący grup: | Anna Perkowska-Klejman | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0ccd841c2acf4e35946bbbfdc92a3655%40thread.tacv2/conversations?groupId=5b603652-b2b8-402b-b53e-0c0bb44dda40&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Kolokwium pisemne |
|
Pełny opis: |
1. Praca opiekuńczo-wychowawcza w szkole. 3. Szkoła i jej funkcje opiekuńczo-wychowawcze, podstawa programowa w kontekście wychowawczym. 4. Zadania wychowawcze pedagoga szkolnego, wychowawcy klasy, wychowawcy świetlicy i innych specjalistów. 3. Pojęcia klimatu i kultury szkoły. 2. Szkoła jako instytucja oświatowo-wychowawcza w świetle przemian społecznych. 4. Wpływ szkoły na proces socjalizacji i wychowania. 5. Współpraca szkoły z rodziną i środowiskiem lokalnym. 6. Osobowość nauczyciela w procesie wychowania. 7. Przywództwo w szkole |
|
Literatura: |
- Pomianowska M., Stańczyk M., O szkole od nowa. Rozmowy o edukacji, WoltersKluwer, 2017, - Nowosad I. (red.): Nauczyciele i rodzice: współpraca w wychowaniu. Zielona Góra 2001, - Nowosad I. Kultura szkoły w rozwoju szkoły. Kraków 2019, - Sałasiński M.: Vademecum pedagoga szkolnego. Warszawa 2003 |
|
Uwagi: |
opis metod kształcenia: Wykład interaktywny, dyskusja kierowana link do grupy Szkoła jako środowisko wychowawcze w Trams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a0ccd841c2acf4e35946bbbfdc92a3655%40thread.tacv2/conversations?groupId=5b603652-b2b8-402b-b53e-0c0bb44dda40&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Metody oparte na słowie, praca z książką, Nakład pracy studenta: Średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności Godziny kontaktowe Wykład: 12 h Przygotowanie do zajęć, zaliczenia 15 h ECTS: 1 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 12 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | Anna Perkowska-Klejman | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.