Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Monitorowanie rozwoju dziecka - pomiar efektów kształcenia

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 10-0S-MDE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Monitorowanie rozwoju dziecka - pomiar efektów kształcenia
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Efekty uczenia się:

Wiedza

PC1_KK_W06 ma uszczegółowioną wiedzę z zakresu teorii pedagogicznych dotyczących uwarunkowań rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym przygotowującego się do rozpoczęcia nauki w szkole

Umiejętności

PC1_KK_U01 potrafi w podstawowym zakresie wykorzystywać zdobytą wiedzę teoretyczną do analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych występujących na etapie edukacji elementarnej dziecka

PC1_KK_U02 umie posługiwać się w podstawowym zakresie wybranymi ujęciami teoretycznymi w celu diagnozowania i prognozowania sytuacji pedagogicznych oraz analizowania i interpretowania zachowań poszczególnych uczestników procesu wychowania i kształcenia

Kompetencje społeczne

PC1_KK_K01 docenia znaczenie wiedzy teoretycznej z obszaru pedagogiki przedszkolnej dla prawidłowego wspierania rozwoju dzieci w wieku przedszkolnym, rozumienia ich potrzeb i poszanowania autonomii.

PC1_KK_K01 docenia znaczenie wiedzy teoretycznej z obszaru pedagogiki wczesnoszkolnej dla prawidłowego wspierania rozwoju dzieci w młodszym wieku szkolnym, rozumienia ich potrzeb i poszanowania autonomii

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-4 (2025-05-14)