Teatr jako metoda socjalizacyjna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-TJM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teatr jako metoda socjalizacyjna |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: |
Fakultatywne dla 4 sem. (PE) pedagogiki, (2-l) stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
2.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-02-24 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium/warsztaty, 15 godzin, 15 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Ostolska | |
Prowadzący grup: | Magdalena Ostolska, Agnieszka Sztuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium/warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA - ocena wypowiedzi ustnych i wystąpień studentów - ocena poziomu i jakości uczestnictwa w dyskursie prowadzonym podczas zajęć - ocena umiejętności studentów związanych z projektowaniem zajęć teatralnych - ocena orientacji w tematyce przedmiotu - ocena pracy zaliczeniowej |
|
Pełny opis: |
TREŚCI PROGRAMOWE- zapoznanie studentów z podstawowymi elementami warsztatu reżysera, aktora i ich zastosowaniem - zapoznanie ze sposobami pracy z wykorzystaniem technik aktorskich, - ćwiczenia z zakresu technik aktorskich i teatralnych - merytoryczne omówienie samodzielnie przygotowywanych i zaprezentowanych przez studentów prac. Zajęcia są ćwiczeniami praktycznymi. Ich celem jest nauczenie umiejętnego korzystania z teatru, jako formy socjalizacji i resocjalizacji. Studenci zarówno sami tworzą małe formy teatralne jak i oglądają spektakle oraz dyskutują nad ich przekazem i możliwościami wykorzystania w procesie socjalizacji w odwołaniu do wartości . Tematyka zajęć: 1. Improwizacja teatralna 2. Reżyseria małych form teatralnych 3. Analiza tekstu jako nośnika wzorców i wartości 4. Analiza spektaklu jako nośnika wzorców i wartości 1. Podstawowe wiadomości związane z technikami aktorskimi i ich zastosowaniem. 2. Jak się prezentujemy w wystąpieniach publicznych i jak jest to oceniane przez innych? 3. Komunikacja niewerbalna 4. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu 5. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się 6. Konstruowanie wypowiedzi publicznej |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA I UZUPEŁNIAJĄCA 1. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA. 2. Jezierska, J., Siemionow, J.(2020), Teoretyczne i praktyczne wymiary procesu resocjalizacji nieletnich, Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 3. Pyrzyk-Kuta A. (2021), Twórczość - teatr - zmiana w resocjalizacji nieletnich, Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek,. 4.Konopczyński, M. (2006), Metody twórczej resocjalizacji : teoria i praktyka wychowawcza, Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN : "Pedagogium" 5. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność” |
|
Uwagi: |
METODY KSZTAŁCENIA - wykład aktywizujący, - dyskusja dydaktyczna, - ćwiczenia - praca w grupie, metody aktywizujące NAKŁAD PRACY STUDENTA FORMA AKTYWNOŚCI (średnia liczba godzin na zrealizowanie aktywności) Godziny kontaktowe: 15 godz. Przygotowanie się do zajęć,: 5 godz. Przygotowanie się do zaliczenia: 10 godz. liczba punktów ECTS 2 |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.