Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Teoretyczne i praktyczne konteksty programów resocjalizacyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-FF-PPK
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Teoretyczne i praktyczne konteksty programów resocjalizacyjnych
Jednostka: Instytut Pedagogiki Specjalnej
Grupy: Fakultatywne dla 2 sem. (RE) pedagogiki resocjalizacyjnej, (3-l) niestacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 3.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Pełny opis:

1. Norma i patologia w życiu człowieka. Zachowania przestępcze.

2. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności

3. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych

4. Działalność Służby Więziennej

5. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.1

a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych

6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.2

b) model teoretyczny

c) czynniki ryzyka i czynniki chroniące

d) analiza metod pracy z osobami skazanymi

e) cele programów

f) rekrutacja do programów

d) Ewaluacja działań

e) Opór w pracy resocjalizacyjnej

7. Praca z przykładowymi grupami osób pozbawionych wolności:

a) Kobiety

b) Niebezpieczni

c) Skazani z niepełnosprawnościami

d) Długoterminowi

8. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin, 29 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nawrocka
Prowadzący grup: Katarzyna Nawrocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przygotowanie i prezentacja programy resocjalizacyjnego ( w wybranym obszarze)

Pełny opis:

1. Norma i patologia w życiu człowieka. Zachowania przestępcze.

2. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności

3. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych

4. Działalność Służby Więziennej

5. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.1

a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych

6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.2

b) model teoretyczny

c) czynniki ryzyka i czynniki chroniące

d) analiza metod pracy z osobami skazanymi

e) cele programów

f) rekrutacja do programów

d) Ewaluacja działań

e) Opór w pracy resocjalizacyjnej

7. Praca z przykładowymi grupami osób pozbawionych wolności:

a) Kobiety

b) Niebezpieczni

c) Skazani z niepełnosprawnościami

d) Długoterminowi

8. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych

Literatura:

1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych

2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce

3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, filmy,

Godziny kontaktowe, wykład 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie się do prezentacji 10

Inne formy -

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin, 29 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Nawrocka
Prowadzący grup: Katarzyna Nawrocka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Przygotowanie i prezentacja programy resocjalizacyjnego ( w wybranym obszarze)

Pełny opis:

1. Norma i patologia w życiu człowieka. Zachowania przestępcze.

2. Zasadność tworzenia programów dla zbiorowości osób pozbawionych wolności

3. Zakład karny jako instytucja totalna, deprywacja potrzeb osób osadzonych

4. Działalność Służby Więziennej

5. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.1

a) Zasady konstruowania programów resocjalizacyjnych; rodzaje programów resocjalizacyjnych

6. Podstawy teoretyczno – praktyczne programów resocjalizacyjno readaptacyjnych cz.2

b) model teoretyczny

c) czynniki ryzyka i czynniki chroniące

d) analiza metod pracy z osobami skazanymi

e) cele programów

f) rekrutacja do programów

d) Ewaluacja działań

e) Opór w pracy resocjalizacyjnej

7. Praca z przykładowymi grupami osób pozbawionych wolności:

a) Kobiety

b) Niebezpieczni

c) Skazani z niepełnosprawnościami

d) Długoterminowi

8. Analiza wybranych programów resocjalizacyjnych

Literatura:

1. Zarządzenie nr 19/16 Dyrektora Generalnego Służby Więziennej z dnia 14 kwietnia w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia i organizacji pracy penitencjarnej oraz zakresów czynności funkcjonariuszy i pracowników działów penitencjarnych i terapeutycznych oraz oddziałów penitencjarnych

2. Monika Marczak (red.) Resocjalizacyjne programy penitencjarne realizowane przez Służbę Więzienną w Polsce

3. Ciosek M., Pastwa- Wojciechowska B. (red.) Psychologia penitencjarna, Warszawa, PWN, 2016

Uwagi:

Metody kształcenia: wykład, dyskusja, praca w grupach

Godziny kontaktowe, wykład 30

Przygotowanie się do zajęć, lektury 15

Przygotowanie się do prezentacji 10

Inne formy -

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-02-24 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin, 34 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Osowska-Rembecka
Prowadzący grup: Anna Osowska-Rembecka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-9 (2024-12-18)