Innowacje społeczne, czyli świat do poprawki
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 00-FF-ISS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Innowacje społeczne, czyli świat do poprawki |
Jednostka: | Instytut Pedagogiki |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Ewa Stoecker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ - bieżąca ocena zadań zespołowych według przedstawionych kryteriów; - końcowa ocena sumująca osiągnięcia zespołów |
|
Pełny opis: |
Zagadnienia: 1. Wprowadzenie – innowacje w rozumieniu potocznym; źródła współczesnego rozumienia innowacji; innowacje społeczne - definicje, charakterystyka, przykłady; 2. Identyfikacja innowacji społecznych – opracowanie narzędzia oceny innowacyjności; 3. Przygotowanie spotkań z innowatorami (projekt spotkania, wprowadzenie dla innych zespołów, komunikacja z innowatorami); 4. Organizacja i przeprowadzenie spotkań z innowatorami; 5. Podsumowanie - doskonalenie narzędzia oceny innowacyjności, autoewaluacja pracy zespołowej, recenzje koleżeńskie dotyczące efektów pracy zespołowej. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Mencwel J., Wygnański K. (2014). Innowacje. GŁOS Stoczni, zeszyt 2. Warszawa: Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. 2. Olejniczuk-Merta A. (2013). Innowacje społeczne. Konsumpcja i rozwój, 1. 3. Sztompka P. (2005). Socjologia zmian społecznych. Warszawa: PWN (wskazane fragmenty). |
|
Uwagi: |
METODY NAUCZANIA/UCZENIA SIĘ: wykład aktywizujący, dyskusja, metoda warsztatowa, metoda projektu, autoewaluacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: 3 ECTS FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 30 godz. Praca zespołowa: 20 godz. Praca indywidualna: 10 godz. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni dla niestacjonarnych 2020/2021" (zakończony)
Okres: | 2021-02-22 - 2021-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO CW
N CW
|
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin, 25 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Danuta Uryga | |
Prowadzący grup: | Ewa Stoecker | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Skrócony opis: |
SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW UCZENIA SIĘ - bieżąca ocena zadań zespołowych według przedstawionych kryteriów; - końcowa ocena sumująca osiągnięcia zespołów |
|
Pełny opis: |
Zagadnienia: 1. Wprowadzenie – innowacje w rozumieniu potocznym; źródła współczesnego rozumienia innowacji; innowacje społeczne - definicje, charakterystyka, przykłady; 2. Identyfikacja innowacji społecznych – opracowanie narzędzia oceny innowacyjności; 3. Przygotowanie spotkań z innowatorami (projekt spotkania, wprowadzenie dla innych zespołów, komunikacja z innowatorami); 4. Organizacja i przeprowadzenie spotkań z innowatorami; 5. Podsumowanie - doskonalenie narzędzia oceny innowacyjności, autoewaluacja pracy zespołowej, recenzje koleżeńskie dotyczące efektów pracy zespołowej. |
|
Literatura: |
LITERATURA OBOWIĄZKOWA 1. Mencwel J., Wygnański K. (2014). Innowacje. GŁOS Stoczni, zeszyt 2. Warszawa: Pracownia Badań i Innowacji Społecznych „Stocznia”. 2. Olejniczuk-Merta A. (2013). Innowacje społeczne. Konsumpcja i rozwój, 1. 3. Sztompka P. (2005). Socjologia zmian społecznych. Warszawa: PWN (wskazane fragmenty). |
|
Uwagi: |
METODY NAUCZANIA/UCZENIA SIĘ: wykład aktywizujący, dyskusja, metoda warsztatowa, metoda projektu, autoewaluacja NAKŁAD PRACY STUDENTA: 3 ECTS FORMA AKTYWNOŚCI: Godziny kontaktowe: 15 godz. Praca zespołowa: 20 godz. Praca indywidualna: 10 godz. |
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.