Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Parents as Activists – Areas of Parental Resistance in the Public Sphere

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 00-0F-PAA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Parents as Activists – Areas of Parental Resistance in the Public Sphere
Jednostka: Instytut Pedagogiki
Grupy: Problemy współczesnej edukacji - konw. w jęz. obcym - I rok, 2 sem. PE (II st. st. stac.) - 1 obow.
Społeczne problemy współcz. świata - konw. w jęz. obcym - I rok PC (II st. st. stac.) - 1 obow.
Punkty ECTS i inne: 0 LUB 2.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Tematyka zajęć obejmuje aktywizm rodzicielski w Polsce i w krajach europejskich, ujmowany w perspektywie pedagogicznej i socjologicznej. Uwaga poświęcona zostanie przede wszystkim jego społeczno-kulturowym i politycznym źródłom, wpływowi społecznemu (również w obszarze wychowania), kierunkom zmian.

Pełny opis:

1. Aktywizm w perspektywie badań nad ruchami społecznymi

2. Nurty aktywizmu rodzicielskiego i ich uwarunkowania

3. Studium przypadku - analiza wybranego działania aktywistycznego

4. Rodzicielstwo aktywistyczne - pedagogiczna analiza zjawiska

5. Aktywizm rodzicielski a szkoła - szanse i ryzyka

Metody i kryteria oceniania:

Metody nauczania/uczenia się: elementy wykładu, praca zespołowa i indywidualna, dyskusja grupowa.

Kryteria oceniania: aktywna obecność, tworzenie krótkich tekstów podsumowujących zajęcia (refleksje).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/2022" (zakończony)

Okres: 2022-02-21 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin, 26 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Danuta Uryga
Prowadzący grup: Camille Brandt, Danuta Uryga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Skrócony opis:

Tematyka zajęć obejmuje aktywizm rodzicielski w Polsce i w krajach europejskich, ujmowany w perspektywie pedagogicznej i socjologicznej. Uwaga poświęcona zostanie przede wszystkim jego społeczno-kulturowym i politycznym źródłom, wpływowi społecznemu (również w obszarze wychowania), kierunkom zmian.

Pełny opis:

1. Aktywizm w perspektywie badań nad ruchami społecznymi

2. Nurty aktywizmu rodzicielskiego i ich uwarunkowania

3. Studium przypadku - analiza wybranego działania aktywistycznego

4. Rodzicielstwo aktywistyczne - pedagogiczna analiza zjawiska

5. Aktywizm rodzicielski a szkoła - szanse i ryzyka

Uwagi:

Link do zespołu (Teams):

https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aUbcO9FjzHnNnHCUeukUuwk9djPzAEGw_Doz2JXIjni41%40thread.tacv2/conversations?groupId=87999ec5-569d-4c01-b2ca-3cc6939f8b68&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-02-19)