Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Grafika w 3D II 10-3S-G3Db
Laboratorium/warsztaty (LAB) Semestr letni 2019/2020

Informacje o zajęciach (wspólne dla wszystkich grup)

Liczba godzin: 30
Limit miejsc: (brak limitu)
Literatura:

-"Projektowanie dla nowych mediów"-Tricia Austin, Richard Doust

-"Best of 3D Graphics" Rockport Publishers , Czerwiec 2003

-https://www.youtube.com/playlist?list=PLjEaoINr3zgEq0u2MzVgAaHEBt--xLB6U&fbclid=IwAR38FQaQ2jZiGbrj8jI2TR0ho0A2aVtEbYD7N2TGdL1tQaS-GZipJX5h6wI

-https://www.youtube.com/watch?v=rAHDl9pWAjQ&fbclid=IwAR3Aoqv2vBzpqMNNtnnKKv83A-V12I9-v16fSqMX4LYcDq43e4tKP8gKeIU

Efekty uczenia się:

Student ma wiedzę w zakresie zastosowania grafiki 3D.

Uzyskuje wiedzę na temat różnych możliwościach pracy z programami 3D.

Potrafi modelować obiekty 3D, nałożyć struktury i kolor. Ma podstawową umiejętność animacji obiektów 3D. Korzysta swobodnie z trzech programów:

Tinkercad, Fusion 360, Blender.

Student zdobył umiejętność modelowania obiektu 3d i przygotowania go do druku 3D. Ma wiedzę dotyczącą druku 3D, materiałów używanych do druku. Potrafi obsługiwać drukarkę 3D i dokonać obróbki wydrukowanych przedmiotów.

Potrafi poszerzać i wyszukiwać wiedzę na temat grafiki 3D.

Metody i kryteria oceniania:

Uczestnictwo w obowiązkowych zajęciach w pracowni, korektach prowadzonych indywidualnie i zbiorowo; obecność na zajęciach online na platformie Teams, korekta online. Prowadzenie projektu od szkicu po końcową realizację. Samodzielna praca domowa na zadany temat.

Aktywność Studenta na zajęciach, obserwacja postępu w rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników zajęć.

Zakres tematów:

1. Kurs z obsługi programu Blender

- modelowanie lewitującej w przestrzeni wyspy z latarnią,

zastosowanie struktur, koloru i światła.

2. Kurs z obsługi programu Fusion 360

-wstęp do modelowania przy pomocy Fusion 360,

wymiarowanie, modelowanie obiektów do druku.

3. Wykład i prezentacja na temat druku 3D:

-zastosowanie druku 3D

-materiałoznawstwo

-przygotowanie projektu do druku

-proces drukowania

-obróbka druku 3D

4. "Integracja"

Projekt obiektu, który ma funkcję jednoczenia ludzi.

Pracę nad projektem rozpoczyna zbiorowa dyskusja na temat czym jest integracja, prezentacją projektów artystów i projektantów z pogranicza designu zaangażowanego. Następnie Student pracuje indywidualnie lub w parze nad koncepcją, opisuje ją, szkicuje. Kolejny krok to modelowanie 3D, przygotowanie do druku, druk 3D obiektu i ostateczna obróbka efektu pracy.

Użycie programu Fusion 360.

5. "Lewituje"

Zadanie polega na wymodelowaniu lewitującej sceny 3D.

Student wybiera fragment tekstu, inspirując się niem tworzy świat 3D.

Używa koloru, światła i struktury, animuje przestrzeń 3D.

Użycie programu Blender.

6. "Uchwyt do tabletu"

Zadanie techniczne, polega na wymyśleniu i wymodelowaniu uchwytu do tabletu, który pełni funkcję wystawienniczą w galerii Instytutu.

Przygotowanie do druku, druk 3D obiektu i ostateczna obróbka efektu pracy.

Użycie programu Fusion 360.

Metody dydaktyczne:

Wykład, prezentacja, ćwiczenia warsztatowe, indywidualne korekty, konsultacje projektów online-platforma Teams. Dyskusja.

Grupy zajęciowe

zobacz na planie zajęć

Grupa Termin(y) Prowadzący Miejsca Akcje
1 każda środa, 9:50 - 11:25, sala 6052
Anna Wójcik 14/ szczegóły
Wszystkie zajęcia odbywają się w budynku:
Budynek Instytutu Edukacji Artystycznej - Spiska 16
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.