Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Zarządzanie procesem rozwoju kompetencji kluczowych w szkole

General data

Course ID: SP-ZPR
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Zarządzanie procesem rozwoju kompetencji kluczowych w szkole
Organizational unit: Institute of Pedagogy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz:

- ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; potrafi wskazać miejsce i poziom kształcenia kompetencji kluczowych w odniesieniu do konkretnego typu szkoły i poziomu edukacyjnego;

- ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej, dostrzega i wyjaśnia możliwości wspomaganiu szkół w zakresie kształcenia kompetencji kluczowych przez placówki doskonalenia nauczycieli

- potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; potrafi projektować i budować modele wdrażania, koordynowania i ewaluacji działań związanych z rozwojem kompetencji kluczowych uczących się

- potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych mających na celu rozwój kompetencji kluczowych; potrafi generować rozwiązania konkretnych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań

- odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczne; jest świadomy roli jaką pełni w inicjowaniu rozwoju kompetencji kluczowych uczących się

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Egzamin pisemny, testowy (mierzenie realizacji efektów z zakresu umiejętności i kompetencji społecznych zostanie dokonane przy wykorzystaniu pytań otwartych)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)