Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wprowadzanie zmiany

General data

Course ID: SP-WZM
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wprowadzanie zmiany
Organizational unit: Institute of Pedagogy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz:

- zna wybrane koncepcje człowieka: filozoficzne, psychologiczne i społeczne stanowiące teoretyczne podstawy działalności pedagogicznej; wyjaśnia typowe reakcje, zachowania i postawy ludzi wobec zmiany oraz charakteryzuje i projektuje wybrane strategie radzenia sobie z typowymi reakcjami wobec zmiany;

- ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym, potrafi wyjaśnić czym jest zmiana w życiu człowieka, jak na nią reaguje, jakie czynniki miękkie warunkują wprowadzanie zmiany: wizja, włączanie w działanie, komunikacja, motywacja;

- ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach, wyjaśnia rolę i znaczenie lidera w procesie motywowania do zmiany i przeprowadzania organizacji przez zmiany; charakteryzuje proces zmian

- potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań, diagnozowania i prognozowania sytuacji oraz analizowania strategii działań praktycznych w odniesieniu do zarządzania zmianą; analizuje czynniki warunkujące wprowadzanie zmiany i wykorzystuje je w procesie wprowadzania zmiany podczas procesowego wspomagania szkół; adekwatnie posługuje się tzw. czynnikami twardymi zarządzania zmianą - model DICE (czas trwania wprowadzania zmiany, adekwatność doboru członków zespołu, spójność deklaracji i działań, poziom zaangażowania wszystkich grup w szkole, zobowiązanie do działań, dodatkowy wysiłek związany z wprowadzaniem zmiany);

- potrafi ocenić przydatność wybranych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z projektowaniem i wdrażaniem zmian w szkołach, potrafi dokonać wnikliwej analizy raportów z ewaluacji zewnętrznej, z uwzględnieniem mocnych i słabych stron, w kontekście wprowadzanych zmian; dokonuje diagnozy poszczególnych obszarów pracy szkoły, w kontekście wprowadzania zmiany

- przewiduje skutki konkretnych działań pedagogicznych i organizacyjnych, potrafi zaplanować proces wspomagania w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych;

- jest gotowy do podejmowania wyzwań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w realizacji indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w procesie inicjowania i przeprowadzania organizacji przez proces zmiany;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na podstawie wykonanych prac (implementacja zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce szkolnej)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)