(in Polish) Wspomaganie pracy szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
General data
Course ID: | SP-WKK |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Wspomaganie pracy szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych |
Organizational unit: | Institute of Pedagogy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) Słuchacz: - ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych, które mogą zostać włączone do systemu kompleksowego wspomagania szkół/ przedszkoli w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów - ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej; wskazuje i wyjaśnia główne zadania osób zaangażowanych w proces wspomagania szkoły, m.in specjalisty do spraw wspomagania, ekspertów, dyrektora szkoły, nauczycieli - potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; analizuje indywidualną sytuację szkoły zgodnie z jej specyficznymi potrzebami (wynikającymi m.in. z typu szkoły i poziomu edukacyjnego) - potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych, zgodnie z zarządzaniem procesowym zespołem; potrafi projektować strategie rozwoju placówki z wykorzystaniem procesowego wspomagania, narzędzia służące m.in. monitorowaniu rozwoju kompetencji kluczowych oraz przewidywać skutki planowanych działań - ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej; - jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na podstawie wykonanych prac (implementacja zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce szkolnej) |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.