Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Wspomaganie pracy szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych

General data

Course ID: SP-WKK
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Wspomaganie pracy szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
Organizational unit: Institute of Pedagogy
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Learning outcomes: (in Polish)

Słuchacz:

- ma podstawową wiedzę o strukturze i funkcjach systemu edukacji; celach, podstawach prawnych, organizacji i funkcjonowaniu różnych instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, terapeutycznych, kulturalnych i pomocowych, które mogą zostać włączone do systemu kompleksowego wspomagania szkół/ przedszkoli w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych uczniów

- ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogicznej; wskazuje i wyjaśnia główne zadania osób zaangażowanych w proces wspomagania szkoły, m.in specjalisty do spraw wspomagania, ekspertów, dyrektora szkoły, nauczycieli

- potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z różnymi obszarami działalności pedagogicznej; analizuje indywidualną sytuację szkoły zgodnie z jej specyficznymi potrzebami (wynikającymi m.in. z typu szkoły i poziomu edukacyjnego)

- potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi w celu analizowania, interpretowania oraz projektowania strategii działań pedagogicznych, zgodnie z zarządzaniem procesowym zespołem; potrafi projektować strategie rozwoju placówki z wykorzystaniem procesowego wspomagania, narzędzia służące m.in. monitorowaniu rozwoju kompetencji kluczowych oraz przewidywać skutki planowanych działań

- ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny, refleksji na tematy etyczne i przestrzegania zasad etyki zawodowej;

- jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie;

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie na podstawie wykonanych prac (implementacja zdobytej wiedzy i umiejętności w praktyce szkolnej)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)