(in Polish) Rozwijanie umiejętności poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
General data
Course ID: | SP-RUP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Rozwijanie umiejętności poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
Organizational unit: | Institute of Special Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
0 OR
2.00
(depends on study program)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-16 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading | |
Short description: |
(in Polish) SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA Ocena projektu |
|
Full description: |
(in Polish) Elementarne i złożone procesy poznawcze człowieka - podstawowe zagadnienia Istota i aspekty uwagi.Wybrane teorie uwagi Właściwości percepcji. Wybrane teorie percepcji Natura pamięci i czynności pamięciowe. Wybrane teorie pamięci Charakterystyka myślenia twórczego. Heurystyki rozwiązywania problemów. Wybrane teorie kreatywności Trening koncentracji uwagi Trening pamięci Trening spostrzegania Trening szybkiego czytania Trening notowania, organizowania i streszczania materiału Trening twórczego myślenia. Trening relaksacyjny Projektowanie ćwiczeń i programów usprawniających funkcjonowanie poznawcze uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się |
|
Bibliography: |
(in Polish) LITERATURA OBOWIĄZKOWA: 1. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006), Psychologia poznawcza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS 2. Nęcka E., (2012), Trening twórczości, Gdańsk: GWP 3. Strelau, J. (red.) (2004), Psychologia. Podręcznik akademicki t. 2, Gdańsk: GWP. LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA: 1. Boragdon, A. D., Fellows, L. (2003), Gimnastyka dla mózgu. Ćwiczenia pobudzające sprawność wizualną, zdolności matematyczne, analityczne oraz ważne funkcje umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Medium. 2. Boucher, F., Avard, J. (2006), Podręcznik skutecznego uczenia się. Słuchanie, notowanie, czytanie, zapamiętywanie, pisanie prac, zdawanie egzaminów, ćwiczenie koncentracji, kontrolowanie emocji, gospodarowanie czasem., Warszawa: Wydawnictwo KDC. 3. Normann, U. (2002), Trening pamięci. Ćwiczenia słowne, zagadki, rebusy, Warszawa: Wydawnictwo KDC. 4. Rudzki, P. (2009), Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie. Gliwice: Wydawnictwo Helion. 5. Jaworska-Jamruszkiewicz (2015), Szybkie czytanie., Warszawa: Edgard |
|
Notes: |
(in Polish) METODY KSZTAŁCENIA wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30h (wykład i warsztat) Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h Przygotowanie się do egzaminu 10h Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5h Inne formy Sumaryczna liczba punktów ECTS 2 |
Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)
Time span: | 2019-10-01 - 2020-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 10 hours
|
|
Coordinators: | Kamil Kuracki | |
Group instructors: | Kamil Kuracki | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: | Grading |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.