Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Rozwijanie umiejętności poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

General data

Course ID: SP-RUP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Rozwijanie umiejętności poznawczych u uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się
Organizational unit: Institute of Special Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 2.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 10 hours more information
Coordinators: Kamil Kuracki
Group instructors: Kamil Kuracki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Short description: (in Polish)

SPOSOBY POMIARU EFEKTÓW KSZTAŁCENIA

Ocena projektu

Full description: (in Polish)

Elementarne i złożone procesy poznawcze człowieka - podstawowe zagadnienia

Istota i aspekty uwagi.Wybrane teorie uwagi

Właściwości percepcji. Wybrane teorie percepcji

Natura pamięci i czynności pamięciowe. Wybrane teorie pamięci

Charakterystyka myślenia twórczego. Heurystyki rozwiązywania problemów. Wybrane teorie kreatywności

Trening koncentracji uwagi

Trening pamięci

Trening spostrzegania

Trening szybkiego czytania

Trening notowania, organizowania i streszczania materiału

Trening twórczego myślenia.

Trening relaksacyjny

Projektowanie ćwiczeń i programów usprawniających funkcjonowanie poznawcze uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się

Bibliography: (in Polish)

LITERATURA OBOWIĄZKOWA:

1. Nęcka, E., Orzechowski, J., Szymura, B. (2006), Psychologia poznawcza, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, Academica Wydawnictwo SWPS

2. Nęcka E., (2012), Trening twórczości, Gdańsk: GWP

3. Strelau, J. (red.) (2004), Psychologia. Podręcznik akademicki t. 2, Gdańsk: GWP.

LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA:

1. Boragdon, A. D., Fellows, L. (2003), Gimnastyka dla mózgu. Ćwiczenia pobudzające sprawność wizualną, zdolności matematyczne, analityczne oraz ważne funkcje umysłu, Warszawa: Wydawnictwo Medium.

2. Boucher, F., Avard, J. (2006), Podręcznik skutecznego uczenia się. Słuchanie, notowanie, czytanie, zapamiętywanie, pisanie prac, zdawanie egzaminów, ćwiczenie koncentracji, kontrolowanie emocji, gospodarowanie czasem., Warszawa: Wydawnictwo KDC.

3. Normann, U. (2002), Trening pamięci. Ćwiczenia słowne, zagadki, rebusy, Warszawa: Wydawnictwo KDC.

4. Rudzki, P. (2009), Rzuć na to okiem. Rewelacyjne sposoby na szybkie czytanie. Gliwice: Wydawnictwo Helion.

5. Jaworska-Jamruszkiewicz (2015), Szybkie czytanie., Warszawa: Edgard

Notes: (in Polish)

METODY KSZTAŁCENIA

wykład, dyskusja, pogadanka, burza mózgów, pokaz, symulacja, ćwiczenie, praca z tekstem, film, gra dydaktyczna

NAKŁAD PRACY STUDENTA

Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30h (wykład i warsztat)

Przygotowanie się do zajęć, lektury 5h

Przygotowanie się do egzaminu 10h

Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji 5h

Inne formy

Sumaryczna liczba punktów ECTS 2

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-28
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 10 hours more information
Coordinators: Kamil Kuracki
Group instructors: Kamil Kuracki
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)