(in Polish) Przywództwo w edukacji - motywacje, postawy, role i realia szkolne
General data
Course ID: | SP-PEM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Przywództwo w edukacji - motywacje, postawy, role i realia szkolne |
Organizational unit: | Institute of Pedagogy |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Learning outcomes: |
(in Polish) Słuchacz: - zna definicję i specyfikę przywództwa, charakteryzuje modele przywództwa (klasyczne, transakcyjne, transformacyjne, organiczne, sytuacyjne); zna współczesne koncepcje przywództwa, z naciskiem na „turkusowe organizacje” Frederica Laloux - ma elementarną wiedzę o miejscu koncepcji przywództwa w systemie nauk, o jej teoretycznych i praktycznych powiązaniach z zarządzaniem placówką edukacyjną oraz z zarządzaniem zasobami ludzkimi - ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych (obecnych w szkole i jej otoczeniu) i o rządzących nimi prawidłowościach; wie jaka jest specyfika (model) przywództwa edukacyjnego - ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w placówce edukacyjnej; wie jak motywować siebie i innych do ciągłego doskonalenia zawodowego (uczenia się i szeroko pojmowanego rozwoju zawodowego i osobistego) - potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu przywództwa oraz powiązanych z nim dyscyplin w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych i pomocowych, a także motywów i wzorów ludzkich zachowań; potrafi wcielić się w rolę lidera edukacyjnego, skutecznie motywować współpracowników do rozwoju kompetencji zawodowych i modelować ich zachowania w celu usprawnienia procesu zdobywania nowych kompetencji - docenia znaczenie przywództwa edukacyjnego dla utrzymania i rozwoju prawidłowych więzi w środowiskach szkolnych oraz odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny, testowy (mierzenie realizacji efektów z zakresu umiejętności i kompetencji społecznych zostanie dokonane przy wykorzystaniu pytań otwartych) |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.