Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Elementy pedagogiki specjalnej

General data

Course ID: SP-ESP
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Elementy pedagogiki specjalnej
Organizational unit: Institute of Special Education
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Sposób pomiaru efektów kształcenia: ocena ustnej wypowiedzi, obecności, oraz aktywności podczas zajęć.

Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru)

Full description: (in Polish)

Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej.

Pedagogika specjalna jako nauka i jej subdyscypliny.

Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku.

Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z pedagogiką specjalną.

Organizacja procesu kształcenia specjalnego i integracyjnego w Polsce.

Podstawowe zasady rewalidacji i resocjalizacji osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i wsparcia społecznego.

Bibliography: (in Polish)

Literatura obowiązkowa:

1.Dykcik W. red. 2010 Pedagogika specjalna. Poznań. Wydawnictwo Naukowe UAM

Literatura uzupełniająca:

1.Sękowska Z. 2010, Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa, WSPS

2.Kosakowski Cz. 2013, Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.

3.Krause A. red. 2012 Szkoła dla osób z niepełnosprawnością. Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.

4.Zawiślak A. 2009. Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej. Kraków. Wydawnictwo Impuls.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena ustnej wypowiedzi, obecności, oraz aktywności podczas zajęć. t

Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru)

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)