(in Polish) Elementy pedagogiki specjalnej
General data
Course ID: | SP-ESP |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Elementy pedagogiki specjalnej |
Organizational unit: | Institute of Special Education |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Short description: |
(in Polish) Sposób pomiaru efektów kształcenia: ocena ustnej wypowiedzi, obecności, oraz aktywności podczas zajęć. Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru) |
Full description: |
(in Polish) Pedagogika specjalna w perspektywie historycznej. Pedagogika specjalna jako nauka i jej subdyscypliny. Miejsce pedagogiki specjalnej w systemie nauk o człowieku. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z pedagogiką specjalną. Organizacja procesu kształcenia specjalnego i integracyjnego w Polsce. Podstawowe zasady rewalidacji i resocjalizacji osób niepełnosprawnych i nieprzystosowanych społecznie w systemowym układzie ich potrzeb życiowych i wsparcia społecznego. |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura obowiązkowa: 1.Dykcik W. red. 2010 Pedagogika specjalna. Poznań. Wydawnictwo Naukowe UAM Literatura uzupełniająca: 1.Sękowska Z. 2010, Wprowadzenie do pedagogiki specjalnej. Warszawa, WSPS 2.Kosakowski Cz. 2013, Kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls. 3.Krause A. red. 2012 Szkoła dla osób z niepełnosprawnością. Gdańsk, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. 4.Zawiślak A. 2009. Wybrane zagadnienia z pedagogiki specjalnej. Kraków. Wydawnictwo Impuls. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Ocena ustnej wypowiedzi, obecności, oraz aktywności podczas zajęć. t Egzamin pisemny (test jednokrotnego wyboru) |
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.