Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie - Central Authentication System
Strona główna

(in Polish) Biomedyczne uwarunkowania możliwości rozwojowych ucznia

General data

Course ID: SP-BUM1
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: (unknown)
Name in Polish: Biomedyczne uwarunkowania możliwości rozwojowych ucznia
Organizational unit: Institute of Pedagogy
Course groups: (in Polish) Obowiązkowe dla stud. podyplomowych: studia kwalifikacyjne w zakresie przygotowania pedagogicznego
ECTS credit allocation (and other scores): 0 OR 1.00 (depends on study program) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Short description: (in Polish)

Ocena wiedzy w tym rozumienie treści przedmiotu na podstawie uczestnictwa w zajęciach i przygotowywanych w grupach 2-3 osobowych referatach tematycznych.

Full description: (in Polish)

Treści wykładów

1.Genetyczne uwarunkowania rozwoju. Błędy w informacji genetycznej i ich skutki dla organizmu. Mutacje de novo. Mechanizmy dziedziczenia błędów w gametach i komórkach somatycznych. Mutacje genowe i chromosomowe, przykłady chorób wpływających na funkcjonowanie w szkole.

2.Czynniki endogenne paragenetyczne i pozagenetyczne w rozwoju prenatalnym człowieka. Teratogeneza.

3. Czynniki egzogenne w rozwoju postnatalnym człowieka. Deficyty środowiskowe czynnikiem upośledzającym rozwój postnatalny.

Treści ćwiczeń

1. Etapowość rozwoju człowieka - osiągnięcia w rozwoju somatycznym i motorycznym po urodzeniu: od narodzin do okresu młodzieńczego: potrzeby żywieniowe,kształtowanie się dojrzałości biologicznej, seksualnej , emocjonalnej i społecznej. Zaburzenia rozwoju.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Metody i kryteria oceniania:

Metody oparte na słowie ( wykład z elementami pogadanki i dyskusji). Prezentacje wybranych zagadnień w czasie ćwiczeń przez studentów.

Ocena na podstawie samodzielnie przygotowanej prezentacji na wybrany temat oraz aktywnego uczestnictwa w cwiczeniach.

Classes in period "Winter semestr 2019/2020" (past)

Time span: 2019-10-01 - 2020-02-16
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Class, 9 hours more information
Lecture, 6 hours more information
Coordinators: Karolina Nowak-Stańczyk
Group instructors: Karolina Nowak-Stańczyk
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ul. Szczęśliwicka 40,
02-353 Warszawa
tel: +48 22 589 36 00 https://www.aps.edu.pl
contact accessibility statement mapa serwisu USOSweb 7.0.4.0-1 (2024-05-13)